Ruim 116.000 boetes door nieuwe trajectcontrole op A2

Door de nieuwsredactie · geplaatst: donderdag 3 oktober 2013, 14:39 uur (update: 15:01 uur)

UTRECHT - De nieuwe trajectcontrole op de A2 van Utrecht naar Amsterdam blijkt lucratief voor de staatskas. In de eerste anderhalve maand zijn ruim 116.000 automobilisten op de bon geslingerd.

De permanente controle op het stuk snelweg richting Amsterdam werd op 15 juli in gebruik genomen. Aan de andere kant, van Amsterdam naar Utrecht, wordt al sinds vorig jaar gecontroleerd. Van mei tot en met augustus kregen bijna 336.000 automobilisten op dat traject in beide richtingen een boete.

De cijfers werden donderdag bekend gemaakt door het ministerie van Veiligheid en Justitie. Behalve de A2 werd er in dezelfde periode ook op de A12 van en naar Utrecht gecontroleerd; bijna 28.000 automobilisten ontvingen een boete vanwege de trajectcontrole.

In totaal werden er van mei tot en met augustus in heel het land ruim 730.000 automobilisten beboet vanwege snelheidsovertredingen bij trajectcontroles.

Wilt u reageren op dit bericht? Laat dan uw reactie achter. Heeft u tips voor onze redactie?
Bel dan de tiplijn: 030 - 8 500 500.


verberg de 159 reacties  |  naar nieuwsoverzicht »



Reacties van lezers

Wordt het niet eens tijd voor actie? Ook ik ben onbewust van alle kwaad ten prooi gevallen aan de A2-steelmachine ( zoals Powned de trajectcontrole beschrijft ). Dit is nu al 1,5 jaar gaande en zal stoppen. Mijn beroep is afgewezen, dus de volgende stap is de kantonrechter. Daarbij zal ik ook ( zie website zwarte kip ) stevig gebruik gaan maken van WOB verzoeken.
Frank uit Amstelveen | 20-12-2014 06:38 uur  

Woensdagavond 27-11-2014 om 00.27 uur geflits op de À 2 Utrecht naar Amsterdam. Ik was in de veronderstelling dat ik 120 km mocht rijden na 19.00 uur. Ik reed netjes 118 km. Kreeg een bon van € 110,00. Ik word helemaal nerveus van....hoe hard mag ik nu ergens rijden in Nederland. Ik heb me nu voorgenomen om ALTIJD 100 km te rijden op de snelweg. Ik neem geen risico meer!
De lange -steeneveld uit Amsterdam | 11-12-2014 11:12 uur  

@ De Bont - Nieuwegein en de andere slachtoffers Ook mijn beroep op basis van de tip van k uit Nellok, die hij/zij kennelijk van de website van Geen Stijl had geplukt, is afgewezen. Mijn argumenten "gaven de officier van justitie onvoldoende aanleiding om de beschikking te vernietigen", maar waaróm ze hem/haar onvoldoende aanleiding gaven, vertelt hij/zij er niet bij. Een ernstige onvolledigheid naar mijn idee. Daarom heb ik nu beroep ingesteld bij de kantonrechter. Daarbij heb ik nog een tweede argument aangevoerd: Verhoudingsgewijs, landelijk gezien, vonden er op de A2 in een bepaalde periode buitensporig veel bekeuringen plaats voor snelheidsovertredingen bij trajectcontroles, met als extra uitschieter op het korte tussentraject tussen Vinkeveen en Abcoude. Zie het artikel hierboven en diverse reacties daarop. Mijn conclusie is dan ook dat de bebording aldaar op z'n zachtst gezegd niet uitmunt in duidelijkheid. Geen idee hoe lang deze procedure gaat duren, maar ik hou jullie op de hoogte.
Cor uit Beverwijk | 20-11-2014 13:12 uur  

Weekend 8 en 9 november 2 boetes opgelopen. Kreeg ze eergisteren en vandaag binnen. Respectievelijk 212,00 en 234,00. Tezamen 446,00! Zit in de WW en had alleen voor dit weekend via uitzendbureau werk gekregen als buschauffeur, beginnen rond 05.00 en 06.30 uur. Denkend dat ik wat extra verdien (met WW verdien je in zo'n weekend hooguit 35,00 extra!!) maar moet nu daarvoor in de plaats 446,00 betalen!!! Schandalig!! Geen kip op de weg, 5 baans, en in het donker niet goed zichtbaar waar de 100 km zone weer begint. Want bij de invoeging zag ik het bord staan en ben keurig 100 km gaan rijden. Ik begrijp niet goed waarom dit niet wordt aangepakt; waarom er niet een duidelijk bord komt waarop staat dat 130 km is afgelopen! Dan kunnen ze tenminste de echte jakkeraars oppakken ipv hard werkende burgers 'n poot uitdraaien!
Andy Severijn uit Utrecht | 18-11-2014 21:05 uur  

Vandaag bekeuring binnen gekregen van de trajectcontrole op de A2 bij Braambrugge richting Amsterdam. Wij reden 114 na correctie 110 km.om 22:48 op een 5 baans snelweg.waarom reden wij daar wat harder?omdat je na 19:00 uur geen 100 maar 130 mag rijden.erg verwarrend als je toevallig weer een bord ziet(moeilijk in het donker) hier 100 dag en nacht.Dit is de burger misleiden.ja dit brengt natuurlijk geld op.Stoppen met die onzin zeker op een 5 baans snelweg waar een vliegtuig kan landen.
Hans Zwanenburg uit Velsen- Noord | 15-11-2014 19:58 uur  

Ik snap er niets van. De waarschuwingsborden zijn onduidelijk. Ook ik reed 9km/u te hard na 20:06 uur.
Albrecht uit Nieuw Vennep | 13-11-2014 14:33 uur  

Jawel oogsttijd Braambrugge . Ik kom er zelden, iedereen reed daar op 30-10-2014 rond 20.15u harder, dus dacht ik hoezo? het is hier trajectcontrole 100 km zone. Tot ik het bord A1 met onderschrift van 6.00u -19.00u zag. vandaar snelheid aanpassen... duizenden zijn gepakt de 100 rijder is daar het sulletje die het verkeer belemmert. Bedankt handhavers!! 104 km/u gemiddeld. 23 euro +administratiekosten. 30-10-2014 20.16u. Het schijnt dat er binnen het trajectcontrolegebied met 2 maten gemeten wordt. ...GEEF DAT DAN OOK DUIDELIJK AAN... ANWB-leden laat je horen via de site van anwb. Samen kunnen we hiertegen ageren. Via justitie werkt het niet zo te lezen. A.v.d.|Akker Eindhoven
A.vd Akker uit Eindhoven | 08-11-2014 18:45 uur  

Op grond van Artikel 47 van het Wetboek van Strafrecht zouden de verkeersboetes nietig verklaard moeten (kunnen) worden. Waarschijnlijk is men wel afhankelijk van de dienstdoende O.V.J.......
weggebruiker uit Gelderland | 14-10-2014 00:03 uur  

Nou ik heb het geprobeerd. Na een prent te hebben ontvangen van 190 euro voor een ritje Schiphol om 3 nachts heb ik in mijn bezwaarschrift 2 zaken aanhangig gemaakt: uitlokking en onduidelijke bebording. Echter daar was de ovj niet mee eens. Obv de bebording wordt u geacht op de hoogte te zijn van de Max snelheid en mijn indruk van uitlokking : de verkeersborden en verkeerstekens zijn doorslaggevend en niet de indruk van de weggebruiker. Tja en daar kan je het weer mee doen.... Iemand nog andere ideeën die succesvol zijn?
De bont uit Nieuwegein | 03-10-2014 12:37 uur  

[slachtoffer] Ook ik heb vandaag hetzelfde verhaal mogen ervaren. 128 km/h gemeten snelheid. Onschuldig 130 km/h op de cruise control omstreeks 2300 uur 's avonds. Net of ik die 2 borden zie in het donker waar dan geen 0600-1900 op staat? Wat een geldklopperij! 221 euro op de deurmat. Boeven...
Kamphuis uit Heemstede | 20-09-2014 17:08 uur  

TIP: Volg de tip van k uit Nellok / 27-06-2014 / 15:52 uur. Ik ben vandaag rechtstreeks in beroep gegaan op www.om.nl/verkeer. Het is een fluitje van een cent, gratis, en het geeft nog uitstel van betaling ook. Hartelijk dank k uit Nellok! Ik heb bij "Ik heb (nog) een andere reden om in beroep te gaan" het volgende geschreven: Hierbij verwijs ik naar een op http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1083223/ruim-116-000-boetes-door-nieuwe-trajectcontrole-op-a2.html ingezonden reactie, waaruit blijkt dat door u eerder, op grond van Artikel 47 Wetboek van Strafrecht, een soortgelijke beschikking als die welke mij is toegestuurd door het Centraal Justitieel Incassobureau, nietig is verklaard. De tekst van genoemde reactie luidt als volgt: De ANWB riep het vorig jaar al: Trajectcontrole bij een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur op de A2 tussen 020 en 030 is een vorm van uitlokking. Precies dat wordt nu door de Officier van Justitie van de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (de boeteverzamelaars, dus) ook toegegeven. Een boete van 186 euro die iemand scoorde op de A2 bij Vinkeveen is op grond van Artikel 47 van het Wetboek van strafrecht NIETIG VERKLAARD. Het bezwaarschrift dat door Boeteservice.nl namens de bekeurde automobilist is ingediend heeft 'voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking niet in stand kan blijven'. Het argument: het ruimschoots verschaffen van de gelegenheid om harder te rijden dan maximaal 100 km/h, terwijl dat op dit traject van slechts 2900 meter helemaal niet is toegestaan, is een vorm van uitlokking. Mee eens, zei de OvJ, en hij scheurde de boete doormidden. Vrijgepleit van snelheidsstraf, deze nachtelijke hardrijder op die heerlijk brede asfalthemel tussen Amsterdam en Utrecht. Mooi precedent voor alle opvolgbezwaren, want nu hoeft iedereen die bekeurd is op de A2 alleen nog maar terug te verwijzen naar deze uitspraak. Betere reclame hadden de bijters van Boeteservice.nl niet voor zichzelf kunnen maken. Vroemmm! k uit Nellok | 27-06-2014 15:52 uur
Cor uit Beverwijk | 17-09-2014 15:09 uur  

Ik krijg nu de post van de Nederlandse Staat. Nefarious! Ik ging naar Amsterdam voor zaken en altijd rijden! volgens de snelheidslimieten. 117 kmh ben ik gerijden om 20:01 uur een erste briefje heb ik niet bekommen. vandag heb ik nun een eerste Mahnung bekommen met 65€ meer dann de origineele Strafe van 130!!! € dit mag niet sein. 202 € ...een geen Schilderij, warom 5 Sporen. Schande! wat kan ik doen? ik prast het Nederland niet wel. wat een leuk dat ik onder de vermutete snellheitslimit wat ik dacht 130 km/h was, war! een schandelig Manier van der verandwordelijke Personen om so veele Mense te kriminaliseeren! ongeloflik. ik weerde mijn vrijnden een alle Mensen di ik ken darüber erzählen, wie die Holländer sind! Bisher dachte ich gut über Holland und seine Gesetze. Wenn man will, dass dort nur 100 km/h gefahren wird, dann muss man auch entsprechende Schilder dort aufhängen! Schande! Sehr schade! Ich fahre seit 20 Jahren nach Holland in die holidays und habe jeden holiday mindestens 2000€ ausgegeben, in Holland. Nun werde ich meinen Urlaub nicht mehr in Holland machen. ich gehe dann lieber nach Frankreich, Belgien oder nach Deutschland. Das ist für mich die Einzige Möglichkeit solch kriminellem Verhalten kein Geld mehr zu geben! Ich zahle denen dann nun 202€ dafür, das ich auf einer Holländischen Autobahn 117 km/h gefahren bin. und gebe wahrscheinlich 40000€ nicht mehr in Holland (nederland) uit. goed gemaakt van de verantwordelijke Personen! groeten Martin
Martin Uebermuth uit Aachen in Duitsland | 16-09-2014 21:08 uur  

Op 10 augustus jl. om 19:42 u.kennelijk ook het beruchte Ronde Venen/Baambrugge-bord gemist. Net als een aantal andere inzenders toevallig (?!) ook 117, gecorrigeerd 113 gereden, met bijbehorende boete ad € 101. Vandaag dezelfde weg gereden, maar vóór 19.00 u. Heb me dus keurig aan de snelheidslimiet van 100 gehouden. Maar kilometers lang 100 rijden op die 5-baans A2 kost echt heel veel moeite! Die weg nodig uit om ware snelheidsrecords te vestigen, en dan maar doorsukkelen met een gangetje van 100. Terwijl ik, ook vandaag, op een veel te smalle 2-baansweg wél 120 mocht rijden. Ook twee keer gezien: duidelijke borden met max. 120 erop en zo'n 100 meter verder mag je dan ineens niet harder dan 100! En de TomTom snapt er ook helemaal niets meer van, en waarschuwt dus niet. Inderdaad: voor niemand is die hele snelheidsmarkering tegenwoordig nog duidelijk en/of begrijpelijk, behalve voor de nationale penningmeester.
Cor uit Beverwijk | 15-09-2014 18:31 uur  

Ook ik ben bekeurd op 28 juli omdat ik om 5.12 uur 8 km. te hard reed. Ik heb bezwaar ingediend, omdat de duidelijkheid van verkeersborden achterwege is gebleven. Dit bezwaar is ongegrond verklaard. Maar nu vraag ik mij af wat wij met links bedoelen, van Eindhoven naar Amsterdam of van Amsterdam naar Eindhoven.
Yvon Brandes uit Woerden | 15-09-2014 12:40 uur  

Ook wij waren de klos. Ik rijd nooit te hard en heb de afgelopen 15 jaar geen boetes gehad. Vandaag bericht van CJIB dat ik te hard gereden zou hebben bij Baambrugge. Omdat ik dacht dat je daar 130 mocht ben ik met 110 km/h "gepakt". Ik lees net dat dit stukje snelweg de staat ongelofelijk veel geld oplevert omdat het niet duidelijk staat aangegeven. De woorden "Uitlokking", "Diefstal", "Steelmachine" kom je overal tegen. Zal er wel weer op neerkomen dat ik moet betalen want bezwaar maken acht ik kansloos. maar bij de eerste beste gelegenheid dat ik de overheid een poot uit kan draaien zal ik deze boete in mijn achterhoofd houden.
Peter K. uit Castricum | 13-09-2014 17:45 uur  

Ook om 19:45 bekeurd, schandalig dat overheid hier niets aan doet behalve onduidelijkheid handhaven.
B uit Ijsselstein | 13-09-2014 13:57 uur  

Ik kom net terug uit parijs via A2 naar Amsterdam Rond 1uur, Ik dacht max snelheid 130/km uur. En dus ook op A2 130km/uur na 19:00 uur. Als ik een boete krijg dan betaal ik niet omdat ik me altijd aan de snelheidslimiet hou. Er is gewoon te expres onduidelijkheid en oplichterij. Nederlanders moeten gewoon protesteren zoals wij dat in Frankrijk of Andere landen doen.
dave uit Parijs | 12-09-2014 14:00 uur  

Ook wij zijn de sjaak. Op 24 augustus na 06:00 u bekeurd bij Ronde Venen Vinkeveen en bij Ronde Venen Baambrugge. Leuk om je zoon naar Schiphol te brengen. Wie weet hoe we de camerabeheerder eens duidelijk kunnen maken dat ook hij zich aan de regels moet houden?
Wies Vogels uit Breda | 09-09-2014 20:26 uur  

Ook wij zijn de sjaak. Op 24 augustus voor 06:00 u bekeurd bij Ronde Venen Vinkeveen en bij Ronde Venen Baambrugge. Leuk om je zoon naar Schiphol te brengen. Wie weet hoe we de camerabeheerder eens duidelijk kunnen maken dat ook hij zich aan de regels moet houden?
Wies Vogels uit Breda | 09-09-2014 19:55 uur  

Ook slachtoffer van onduidelijke snelheidslimieten. Bij het brengen van mijn dochter naar Schiphol én het ophalen heb ik beide keren een boete ontvangen vanwege te hard rijden. Ik reed gelukkig niet erg hard dus de bedragen vallen mee, maar wat mij het meeste stoort is dat ik echt in de veronderstelling was dat je van 19:00 uur tot 6:00 uur harder dan 100 km mocht rijden. Deze borden heb ik ook echt gezien. De 100 km. limiet echter, die tussen Vinkeveen en Abcoude geldt, hiervan heb ik absoluut géén bord gezien. Ik heb een paar keer naar de kleine bordjes op de hectometer-paaltjes gekeken maar ook daar geen bordjes met maximum snelheid van 100 Km. per uur. Om onduidelijkheid te voorkomen lijkt het mij zinvol deze kleine bordjes terug te plaatsen. Ik ben namelijk niet de enige die in verwarring is. Of is dit een fijne melkkoe voor de Overheid?
M. de Roovere uit Utrecht | 04-09-2014 13:45 uur  

ik heb geen hekel aan de politie, maar wel aan de minister, die dit bedacht heb, ik dacht na 19:00 uur gas geven, 120/130 km, maar nee, gewoon 100km. en bedankt vvor de prent. je woord hier gewoon gek gemaakt. groetjes.
remco dolleman uit Wormer | 03-09-2014 19:41 uur  

Niet te geloven. Rijd je zonder een druppel alcohol op braaf terug van een feestje om 01:00 op een zaterdag, lege 5 baans weg, en alles netjes op de cruisecontrol - what can go wrong? Blijkbaar een bord gemist want met 123 km/uur na correctie (op zich al vreemd met cruisecontrol) 201 Euro boete. Dat zijn criminele bedragen voor dito overtredingen. Echt te gek, dit staat niet in verhouding en komt TOTAAL uit de lucht vallen. Was al extra bedacht op snelheid omdat ik al een bon van 200 Euro had gehad 2 weken ervoor! Hier moet echt wat aan gebeuren. om de 100 meter een bord. Als je ZO ZWAAR STRAFT moet je ook laten zien dat te hard rijden ECHT NIET DE BEDOELING is! Blijkbaar rijden heel veel mensen met mij per ongeluk te hard. Schande dat hier geen kamervragen over komen en dat deze situatie al een jaar lang kan bestaan. En de overheid maar rekenen op de participerende burgermaatschappij. Dit helpt niet en is hypocriet.
Sander uit Breda | 02-09-2014 16:11 uur  

mijn man bracht mij snachts naar utrecht voor een stedetripje, ik waarschuwde hem voor de traject controlen en dus keurig om half 1 snachts 100 km p/u op een lege 5 baansweg.. we zagen ineens bordejes met tijden en kwamen alle 3 tot de conclusie dat je gewoon na 1900 uur 120 mocht.... bij het ophalen maandag uit utrecht heeft mijn man dan ook 121 gereden in de volle overtuiging dat dit gewoon mocht..mooi dat we een prent kregen van 137 euro... en we het toch eens zijn gaan opzoeken. want schijnbaar ( dachten wij) is de controle niet uitgezet want de bordjes zijn toch heel duidelijk . lees nu ineens hier van alles over een stukje van amper 3 km waar je dan wel maar 100 mag???? wij hebben dat bord nergens gezien en wij niet alleen lees ik hier nu.... ik ga bezwaar aantekenen en hoop van harte dat we voor de terugweg niet ook nog een boete krijgen.... Je mag je hier kapot werken in nederland en de schaarse keren dat je iets leuks hebt. vergalt de overheid het wel weer met onduidelijkheden op straffe van flinke buiten proporitionele boetes.
HA S uit HEERHUGOWAARD | 02-09-2014 14:58 uur  

Ja hoor en ik ben ook de sjaak. welliswaar "maar" 4 km te hard om 21 uur 's avonds, maar het zou me niks verbazen als ik er van de week nog eentje binnenkrijg. inderdaad spekken van de staatskas dit. maar heeft al iemand succes met het bezwaar maken op de A2 bij baambrugge? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hannie uit Amsterdam | 23-08-2014 15:36 uur  

De trajectcontrole op de A2 klopt voor geen meter. Ook ik moet een boete betalen voor 7km te hard rijden na 19.00uur (Baambrugge)! Ik houd mij altijd keurig aan de snelheid en kijk dan regelmatig op de HM paaltjes en de borden langs de weg. Ging er echt vanuit dat er na 19.00uur 's avonds 120/130km gereden mocht worden, niet dus?! Erg jammer dat 'brave' burgers op deze manier gestraft worden. Ik ga zeker bezwaar maken!
Reimerink uit Utrecht | 21-08-2014 20:14 uur  

De hoogte van de boete is afhankelijk van de grootte van de snelheidsovertreding. Bij trajectcontrole meet men geen snelheid, maar gemiddelde snelheid. Om over tien kilometer een gemiddelde van 100 km per uur aan te houden, kan men evenzeer 7 kilometer lang rijden met 100km/u, 2 kilometer met 200km/u en 1 kilometer met 50 km/u. Dan is er toch een snelheidsovertreding? Dit systeem leidt tot ongelijke behandeling en dient te worden afgeschaft.
g. samson uit Amsterdam | 19-08-2014 16:57 uur  

ja hoor,5 augustus na 19:00 na het bord 100 tussen 6-19,nah,ik dacht 130 hoeft maar 120 is wel even lekkerder want op deze weg van 100 rijdt iedereen gedwongen zo op een pak dat sommigen niet eens meer weten wat ze nou moeten. nu wil ik graag weten wie wil beweren dat dit de veiligheid verbeterd,zou ik graag een persoonlijk gesprek mee voeren. mijn beroep? apk keurmeester,rijbewijs abcde,auto en motorrijder dus ik zou graag weten wie deze wegbeheerder is
richard louwes uit Medemblik | 14-08-2014 23:43 uur  

10 augustus ook een prent binnen gekregen van onze 'veiligheidsbewakers' ter hoogte van Baambrugge. Ga je op je gemak naar Schiphol om iemand weg te brengen en stel je , na alle borden te bestuderen , je cruise-control in op 120 km/u zie je een paar dagen later een bekeuring verschijnen van 157 euro! De tijd dat ik er reed was 4.35 uur en volgens alle borden (op eentje na blijkt achteraf nu ik alle berichten lees) zouden we 130 mogen rijden. Dit heeft niets meer met veiligheid of wat dan ook te maken maar is pure corruptie , zeker nu ik zie dat dit al zo lang gaande is. Ik verwacht van de overheid dat ze transparant en duidelijk zijn , maar zo neemt het vertrouwen hierin erg af. Ik ga zeker in beroep om aan dit soort praktijken een eind te maken. A. Kokx Made
A. Kokx uit Made | 10-08-2014 11:00 uur  

Wij zijn ook genaaid door jusitie op deze 5 baans weg waar alles op dat moment veilig was om 130 te rijden 157 euri, s weg.
marnic uit Geleen | 09-08-2014 19:22 uur  

Midden in de nacht, om 1.58 uur ter hoogte van De Ronde Venen, op weg van Schiphol naar huis, een vijfbaansweg, mag je blijkbaar toch maar 100 kilometer per uur rijden. Helaas de borden niet gezien waarop dit duidelijk aangegeven moet staan!? Wij waren in de veronderstelling dat we tussen 19.00 uur en 6.00 uur 130 kilometer per uur mochten rijden! En zo te lezen zijn wij niet de enigen! Onze gemeten snelheid was 120 km/h, gecorrigeerde snelheid 116 km/h=128 euro betalen!!!
Yvonne uit Molenhoek | 09-08-2014 16:27 uur  

Traject Baambrugge..Bij ons helaas ook bingo om 1 uur s`nachts na vakantie Frankrijk...25 km te hard na correctie dacht ook 130 ...€ 226.-!!! Iemand al reactie op bezwaar op dit traject ?
Ronald van de Kuijt uit Amsterdam | 07-08-2014 21:49 uur  

Ja hoor, bij mij ook raak om 03:46 op 17-07-2014 op weg naar schiphol. Gemeten 111 km gecor. -5 over 107 km boete 48 euro. De bordjes 06:00/19:00 gezien dus dacht dat zit wel goed , maar als ik dit allemaal lees op het internet en hoelang dat dit al bestaat vind ik het schandalig dat dit in Nederland gebeurd.
J.Evers uit Herten | 07-08-2014 20:48 uur  

Nog een 'slachtoffer' van de onduidelijkheid die heerst op de A2, met name bij Baambrugge. Reed op 26 juli jl. om half 3 s'nachts(!) ter hoogte van Baambrugge. Daar moet je blijkbaar plotsklaps weer 100 km rijden. Ik reed ook 117, gecorrigeerd 113, en mag dus ook 101,00 betalen! Bah. Ik rij altijd (als het duidelijk is) de goede snelheid. En nu heb ik dus schijnbaar een bord gemist. Midden in de nacht, terug van vakantie, bijna thuis, na een paar uur rijden. mis je een bord. Ik ben echt kwaad. Ik heb dus gemist dat er op een 100 bord niet meer de tekst 19 - 6 staat. Dit is inderdaad alleem maar om zoveel mogelijk boetes te kunnnen innen. Ik rijd 100.00 km per jaar en word er hier toch nog ingeluisd.
Hieke Stuurwold uit Beverwijk | 07-08-2014 11:53 uur  

Ook ik ben 'slachtoffer' van de onduidelijkheid die heerst op de A2, met name bij Baambrugge. Reed op 25 mei jl. om 19.35(!) ter hoogte van Baambrugge. Daar moet je blijkbaar plotsklaps weer 100 km rijden. Ik reed 117, gecorrigeerd 113, en mag dus 101,00 betalen! Schande! Daar moet toch eindelijk eens stelling tegen genomen worden, lijkt me, als zoveel mensen op precies datzelfde traject ene boete krijgen. Ondanks gunstige uitspraak is er op dit traject dus nog steeds niet veranderd en gaat het 'graaien' nog steeds door!
detty uit Nieuwegein | 31-07-2014 13:17 uur  

Ga je midden in de nacht even iemand op Schiphol afhalen omdat het vliegtuig niet op Eindhven Airport kon landen. Overal opletten war de borden staan die de toegestane snelheid aangeven. en dan cruisecontrol daarop instellen. Maar dan krijg je toch een boete. Gemeten snelheid 117 km per uur. Gecorrigeed naar 113 km per uur maar toch even € 101,00 over maken. Schandalig zoals ze keurige autorijders geld afhandig maken. Zijn er meer mensen die met succes bezwaar gemaakt hebben?
P.Simmer uit Breugel | 26-07-2014 17:36 uur  

Schandalig dat dit na een jaar nog steeds onduidelijk is. Ook ik ben er ingetrapt en 'keurig' 120 gereden waar ik dacht dat zelfs 130 mocht. Aan de reacties te zien hier is het inderdaad onduidelijk en zou ik nog steeds niet weten waar je nou wel en niet 100 moet rijden. Op andere plekken hangen grote borden met 80 boven de weg om het duidelijker te maken. Maar bij Baambrugge is het blijkbaar prettig harken voor het CJIB. Dit heeft niets meer met redelijkheid te maken.
Atheistur uit Amersfoort | 22-07-2014 14:33 uur  

Jawel hoor, leuk dagje Efteling geweest met gezin en dan denk je keurig om 22:00 savonds 120 te kunnen rijden door de misleidende borden 06:00/19:00 100KM per uur... Echt iedereen om mij heen op dezelfde weg ging MASSAAL 120 of 130 rijden compleet op verkeerde been gezet door onduidelijke borden!! Allemaal in beroep gaan
snuffeltje uit Amsterdam | 11-07-2014 09:55 uur  

Ja hoor. Hier ook raak. 118 km/h gemeten om 01:28. Volgens mij mag je hier 130 km/h, aangezien er een bord staat 100 met daaronder 06:00-19:00, dus buiten deze tijd mag je 130! Ik teken beroep aan!
Marc uit Eindhoven | 01-07-2014 21:45 uur  

Ja hoor, ook ik ben de Sjaak. Ik.. degene die 2 keer in zijn leven een boete kreeg voor minder dan 10km te hard.. Mag nu 223 aftikken, omdat ik gecorrigeerd 125km/p.u. reed op die beruchte plek. Zelfde verhaal als iedereen hieronder. Het was 04.39 in de ochtend.. dus kon het gewoon.. dacht ik. Helaas gisterennacht terug gekomen van vakantie, en zelfde weg terug gereden, dus ik verwacht een zelfde boete over een paar dagen. Feit dat mijn geschiedenis laat zien geen veelpleger te zijn zal wel niet mee tellen, maar ik heb een bezwaar ingediend en verwezen naar die nietig verklaring op grond van artikel 47, denk dat dat wel een sterk punt is. En anders laat ik boeteservice.nl bezwaar maken.. Wat een lullige thuiskomst van een fijne vakantie dit zeg.....
Leo uit Driebergen | 01-07-2014 13:23 uur  

Ja ook ik heb een boete, gemetene snelheid 110 om 00.36 Dat is toch 130 km toegestaan. Wij gaan maar een bezwaarschrift indienen.
boogers uit Valkenswaard | 30-06-2014 12:30 uur  

Ook ik heb een bon bij Baambrugge niet zo hoog maar toch. wanneer ik 100 mag rijden heb ik de cruisecontrol aan kan dus niet harder rijden. Toch heb ik een bekeuring bij Baambrugge gekregen ik reed volgens hun 109 km, ik ging daar net harder rijden omdat het het tussen 06.00 en 19.00 uur 100 km is en dit was s'avonds om 20.15. uur. Soms staan er bordjes met 100 tussen 06 en 19.00 uur, maar dan staan er weer bordjes op de groene afstands paaltje met 130 ik weet het niet meer wat wel en niet mag. Heeft het zin om bezwaar te maken???
Nienke Bleeker uit Alkmaar | 28-06-2014 22:19 uur  

Nou ik ben ook de lul, Rij altijd 100 wel is iets er over heen. Nu had ik even zin om even wat sneller te gaan. Wetende dat je s'avonds na 1900 uur harder mag. Dus niet volgens de wet. Ik ga ook in hoger beroep. Kan iemand mij nog een tip geven. Dan is dat van welkom. Kees Meijer Amsterdam
Meijer uit Amsterdam | 28-06-2014 21:52 uur  

ja hoor ,ik ben er ook ingetrapt….. naar welke zaak kun je dan verwijzen zoals K uit Nellok suggeert??!! zijn er gegevens van ??
mulder uit Amsterdam | 27-06-2014 22:47 uur  

De ANWB riep het vorig jaar al: Trajectcontrole bij een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur op de A2 tussen 020 en 030 is een vorm van uitlokking. Precies dat wordt nu door de Officier van Justitie van de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (de boeteverzamelaars, dus) ook toegegeven. Een boete van 186 euro die iemand scoorde op de A2 bij Vinkeveen is op grond van Artikel 47 van het Wetboek van strafrecht NIETIG VERKLAARD. Het bezwaarschrift dat door Boeteservice.nl namens de bekeurde automobilist is ingediend heeft 'voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking niet in stand kan blijven'. Het argument: het ruimschoots verschaffen van de gelegenheid om harder te rijden dan maximaal 100 km/h, terwijl dat op dit traject van slechts 2900 meter helemaal niet is toegestaan, is een vorm van uitlokking. Mee eens, zei de OvJ, en hij scheurde de boete doormidden. Vrijgepleit van snelheidsstraf, deze nachtelijke hardrijder op die heerlijk brede asfalthemel tussen Amsterdam en Utrecht. Mooi precedent voor alle opvolgbezwaren, want nu hoeft iedereen die bekeurd is op de A2 alleen nog maar terug te verwijzen naar deze uitspraak. Betere reclame hadden de bijters van Boeteservice.nl niet voor zichzelf kunnen maken. Vroemmm!
k uit Nellok | 27-06-2014 15:52 uur  

Criminalisering van de maatschappij. Maak de regelgeving zo onduidelijk dat overtredingen maken onvermijdelijk wordt en incasseer, een paar km 120, soms 130, dan weer een paar km 100, maak ze gek! Ik reed bij Abcoude een stukje 120 km per uur en de overheid incasseert 169,- Crimineel gedrag van de overheid! Te onfatsoenlijk voor woorden,,,,
Gertjan uit Amsterdam | 25-06-2014 15:45 uur  

Er schijnen bij Vinkeveen begrijp ik van een collega 2 identieke borden te staan als aan het begin van het traject. Standaard 100 km borden met onderbord aan weerskanten van de weg met identiek onderbord...alleen met andere tekst schijnt namelijk: ook na 19.00 uur.... Ik heb dit nooit gezien en verwacht komende week nog een prent van 137,00 euro, bovenop die van vorige week. Wie kunnen wij aansprakelijk stellen voor misleidende verkeersborden??
claudia uit Alkmaar | 25-06-2014 09:04 uur  

Geen duidelijk bordje te zien op het gemeten traject, wel de borden 0600 1900 uur ook ik heb er dus 1 gekregen van 201 euries, lekker daggie langdraaf. wie heeft al beroep aangektekend en gewonnen ??
Paul uit Landsmeer | 25-06-2014 08:10 uur  

Hier ook een voltreffer. 6-06-2014 21:11 uur 118km/h ipv de blijkbaar toegestane 100km/h Nooit gezien en meer van mijn familie niet want een paar dagen ervoor was me broer aan de beurt. Gewoon lekker allemaal in beroep gaan!! 1ste x krijg je standaard brief terug dat je bezwaar word afgewezen, boete betalen en weer ALLEMAAL in beroep gaan!!! Kom je voor de kantonrechter die je persoonlijk te woord kunt staan, en misschien word het wel een gezamenlijke rechtzitting. Dit had ik laatst met een geval "onverzekerd" mocht ik tegelijk met 4 andere het zelfde verhaal laten horen en kregen we gelijk :)
Hans uit Alkmaar | 24-06-2014 23:18 uur  

Ook ik heb me blijkbaar laten misleiden. Rij al sinds jaren dit traject (overdag) in de veronderstelling dat je na 19.00 uur wat harder mag. Nooit gezien dat het bij Baambrugge blijkbaar niet geldt. 14-6-2014, om 21.47 uur 's avonds. Slecht 114 k/u gemeten en toch een prent van 110 euro. Wat een misselijke streek! Ga bezwaar aantekenen, maar heb er weinig vertrouwen in.
Marcel uit Uithoorn | 24-06-2014 21:22 uur  

14-6-2014 om 22.29 uur...... een ticket van 137 euro want ik reed 121 km per uur. Er staat echt een bord dat 100 km per uur alleen geldt tussen 6 en 19 uur.....dus.....Waar gaat dit in vredesnaam over??!!. Het feit dat velen met mij hetzelfde dus kennelijk is overkomen betekent dat er iets niet duidelijk is aan de wijze waarop die andere borden zijn geplaatst. Zijn er mogelijk mensen met recent fotomateriaal van laten we zeggen tussen maart - juni 2014 die de situatie daar ter plaatse aangeeft??
Claudia uit Alkmaar | 24-06-2014 18:55 uur  

Na een gezellige familiedag in Belgie werd ik vandaag verrast met een boete van 180 euro omdat ik 21 km te hard heb gereden bij Baambrugge terwijl aan het begin een 100km bord staat met 100 tussen 6.00 en 19.00.Het andere bord 100 heb ik nooit gezien dus ben ik flink genaaid en ga zeker in beroep.
B.van den Akker uit Alkmaar | 24-06-2014 16:02 uur  

Vandaag ook een prent binnen van € 101,= bij Baambrugge. Schandalig dat hier niets aan gedaan wordt vanuit de overheid. Wij kwamen net terug v An vakantie over de A2 en op de HM paaltjes staat aangegeven dat je na 19:00 uur 130 km/uur mag, gelukkig ben ik daar onder gaan rijden maar gecorrigeerd toch 113 km/uur gevolg die boete van € 101,=. Nu blijkt dat je ter hoogte van Baambrugge maar 100 km/uur mag rijden, dit wordt derhalve niet of anders heel slecht aangegeven. Ga zeker bezwaar maken en dan maar hopen dat ze het accepteren.
Paul uit Heemskerk | 19-06-2014 19:57 uur  

Ook een mooie prent van € 89,--ontvangen om 20:34. Kunnen we niet met een ploegje daar die trajectcontrole saboteren? We hebben hem tenslotte al ruimschoots betaald, dus hij is van ons lijkt me zo. Schofterig dit. Heeft bezwaar maken zin? Iemand succes gehad?
Paul uit Oosterhout | 17-06-2014 13:36 uur  

Hier hetzelfde verhaal. Je kunt (ook) online bezwaar maken via http://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-beroep-tegen-een-verkeersboete/
Marjanneke uit Andijk | 16-06-2014 12:27 uur  

Op 3 juni om 19:01 uur reed ik met een gecorrigeerde snelheid van 104 km/u bij Baambrugge. Ik dacht Oke 19:00 uur geweest! Maar nee, een kleine stukje A2 is natuurlijk weer een Nederlandse uitzondering 30 Euro boete.
Wim uit Hoofddorp | 12-06-2014 11:59 uur  

Ik heb ook een verassing binnengekregen...reed na 19:00 op A2 114 km/h....en heb toch ook wel een bord gezien met 19 -06 op, dacht dat ik daar 130 km/h mocht!!!! Ik ga zeker bezwaar indienen, belachelijk! Moeten ze maar duidelijk neerzetten wat automobilisten mogen rijden!!!! Ben benieuwd of iemand op zijn bezwaar gelijk heeft gekregen.
Anna uit Amsterdam | 11-06-2014 10:46 uur  

vandaag blij verrast met een bekeuring van 119,00 omdat ik bij Baambrugge 119 km per uur reed om 01.34 's nachts. Het was voor mij niet duidelijk dat notabene op de A2 op dit stukje ineens weer 100km per uur moet worden gereden. Bezwaar maken en procederen is mijn hobby/werk. Ik zal de overvloed van reactie's meezenden.
Wouter uit Amersfoort | 10-06-2014 15:55 uur  

Wat een triest gebeuren, zojuist een boete binnen a2 bij baambrugge voor 6:00 uur. het spaarpotje van de overheid.
sander uit Maarssen | 05-06-2014 16:30 uur  

Nou, ik hoef niet eens meer te vertellen waarom ik hierop wil reageren..... Wil graag iedereen oproepen: -----MAAK BEZWAAR!!!----- Grote kans dat het verworpen wordt, maar zo komt de onvrede wel tot uiting in allerlei rapportages en kan de media met harde cijfers komen. Ik zie het als een stukje vergelding voor de €7 administratiekosten. Valt me nog mee dat er niet van me verwacht wordt dat ik er nog 10% fooi bij geef (Amerikaanse praktijken... :D)
Linda uit Amsterdam | 05-06-2014 16:24 uur  

Ik heeft ook boete bij Baambrugge gekregen. Ik heb informatie overtreding gebeld onder 0900-235873 en ik heb leuke informatie ontvangen. We kunnen rijden op A2 (links) 130 km/h tussen 19:00 en 6:00 tot kilometrering 44,1. Tussen kilometrering 42,0 en 39,7 is trajectcontrole aanwezig. Gaat het over milieu ??? Volle 2,3 km trajectcontrole? Dat twijfel ik over. Is het over onze veiligheid? 5 rijstroken van kilometreing 60 tot ring van Amsterdam. Dus ook niet veiligheid. Spaarpotje  BINGO!!! Voor wie en waarom wij moeten dat betalen? Het gaat niet alleen over de trajectcontrole maar ook over bebording dat is niet duidelijk zichtbaar tussen kilometrering 44,1 en 42. Middenberm is helemaal begroeid met hoge graas en kleine hectometerbordjes aan buitenberm zijn niet zichtbaar vanaf 3de rijstrook. RWS heeft een bestuurders kans en zet duidelijke grote borden met aanduiding over snelheid verandering. Nu buitenberm is gemaaid maar ik verwacht binnen 2 maanden nieuwe boetes. CJIB en RWS ik begrip het is financiële crisis maar het is geen oplossing!!! Groeten aan sponsors van A2
PP uit Amsterdam | 03-06-2014 11:19 uur  

Ook voor mij geldt: een prent bij Baanbrugge wegens het rijden van 115km p.u. om 19.08 uur. Overal borden dat je vanaf 19.00u harder dan 100 mag rijden. Dus ik zat goed, dacht ik. Gisteren zelfs nog bewijsfoto's van die borden gaan maken. Maar, nee hoor, blijkt. 'Ergens' wordt blijkbaar aangegeven dat dat vanaf dat punt niet meer mag. Zakkenklopperij en a-socaal 'verkeers'gedrag van de overheid op een punt waar je een overstekende slak nog niet met 130 km p.u. kunt raken. Walgelijk!
jose uit Sliedrecht | 28-05-2014 18:26 uur  

Wat een laaielichters.... T was zo een duur avondje uit voor mij. Ook ik was in de volle overtuiging dat ik op dit stuk 120 rijden mocht vangwege de borden 06:00-19:00. Bezwaar maken zal wel geen zin hebben, maar ik doe t toch
Paul Schevenhoven uit Badhoevedorp | 22-05-2014 13:01 uur  

Ook ik ontving vandaag een envelop op de mat. 137 euro, mogen wij even vangen? Nou dacht het toch niet. Regels zijn regels, en wat ik hier lees over die rare bordjes van 100km/u klopt volgens mij echt niet. Je mag gewoon 130 na 19:00u, dat is zelfs bevestigd in een officiele reactie van het OM las ik hier ergens. Dus gewoon beroep aantekenen en laat hun dan maar eens bewijzen dat ik fout was, een Nederlands burger is nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen....
M van Dijk uit Houten | 20-05-2014 19:26 uur  

Boete op de A2 bij Baambrugge. Dd 10 mei jl 20.05 uur. Terwijl ik toch de onderborden heb gezien 6 u-19 uur 100 km p uur. Blijkbaar een bord dat anders is. Lees ik uit info van andere weggebruikers. Je kunt toch niet constant naar rechts kijken. Dat is nog erger dan op je smartphone turen. Ook op de weg heb je weleens aandacht voor andere weggebruikers ipv blijkbaar 1 bord, waar je opeens geen onderborden zou hebben. Schandalig dat voor zoiets geld wordt gerekend. Terwijl ik op dit traject juist in de 100 km door tuf, als het miet. Mevrouw A.V.
Verkuijl uit Haarlem | 17-05-2014 20:28 uur  

Ook ik ben het haasje in de spits is het niet te zien dat er een verandering is in maximum snelheid. mail de redactie van powned! deze ondernemen een actie tegen dit onrecht!
Ryan uit Den dolder | 16-05-2014 11:36 uur  

Het venijn van de trajectcontrole bij Baambrugge zit bij een overgang van aangeduide toegestane snelheid. Het klopt dat er bij het begin van de trajectcontrole nabij Utrecht borden staan met een onderbord 6 - 19uur. Echter venijn zit er in dat aan het eind eind van de trajectcontrole (zo'n 4 km voor het einde, bij Baambrugge) borden staan (max 100km) zonder onderbord. Ik heb dit deze week pas ontdekt. Door de enrgiezuinigheid van de overheid, wegverlichting uit 'snachts, is de overgang van bebording ter plaatse niet te zien. Mogelijk op basis hiervan een juridische procedure starten?
F.G.C. de Bot uit Roosendaal | 15-05-2014 15:19 uur  

ja hoor ze hebben mij ook te pakken. Na 19:00uur is het toch 120?? nou mooi niet. Het is gewoon keihard zakken vullen. 5 baans 100km/h echt belachelijk!!! 21 km te hard ... kassa!
ko uit Utrecht | 15-05-2014 15:02 uur  

Ik houd me altijd zeer goed aan de snelheid en in mijn optiek mag je daar toch echt ná 19:00 uur 120 km rijden. Dit is al de zoveelste boete die ik ontvang, deze keer € 60,00. Ik heb net, 13 mei 2014, een boete van € 89,00 betaald. Ik baal hier werkelijk vreselijk van! Zo kan ik ook verdienen!
J.A. Alberts uit Houten | 14-05-2014 17:24 uur  

Na wat googlen over de boete die ik binnenkreeg kwam ik hier uit. Ook wij hebben een boete gekregen thv Baambrugge. Mijn vriend was er zeker van onderborden gezien te hebben, maar helaas.. Kunnen we niet de handen ineen slaan en actie ondernemen? Voor mijn part opschalen naar landelijke media? Want ik voel me behoorlijk gen**id!
Anique uit Utrecht | 13-05-2014 14:04 uur  

Ik heb ook zojuist een boete ontvangen omdat ik te hard (121 km) reed om 20.25 uur. Ik meen ook het bord gezien te hebben dat je na 19.00 uur 130 uur mag rijden! Graag wil ik ook bewaar maken. Hoe is het bij jullie verlopen? Moesten jullie alsnog betalen of is de boete ingetrokken? Bedankt alvast voor een reactie! Vriendelijke groet, Linda
Linda uit Utrecht | 10-05-2014 14:39 uur  

Dit is weer een staaltje van graaien door de overheid. Op veel snelwegen moet je in dit land continue op de vangrail letten omdat anders volstrekt onduidelijk is hoe hard je mag. En zeker bij trajectcontrole is het wel heel erg flauw dat ik een boete van 48 euro krijg omdat ik, jawel: 111 (=107 gecorrigeerd) heb gereden...! Een mens moet wel eens even reageren op z'n mede-weggebruikers en dan ben je al aan de beurt.
Caroline uit Puiflijk | 29-04-2014 14:56 uur  

woensdagmorgen 9 april 2014 over a2 baambrugge richting schiphol 's-morgens rond 4.00 uur gereden om op vakantie te gaan en jahoor 126 gereden en prompt een bekeuring van 196 euro gekregen en als dan op vakantie bent in turkije en krijgt dat via een e-mail te horen nu dan is vakantie wel in het water gevallen, bedankt nederlandse regering, ik ben eigenlijk vanplan om niet te betalen maar we zullen wel weer aan het kortste eind trekken
peter assing uit Alphen nb | 29-04-2014 10:29 uur  

Boete ontvangen Baambrugge, onbegrijpelijke borden. Het was 21.12 en was in de veronderstelling dat ik 120 mocht rijden. Onbegrijpelijke verkeerssituatie, opzouten met de verantwoordelijke(n).
Kousemaecker uit Santpoort-Zuid | 13-04-2014 10:19 uur  

Vandaag boete ontvangen voor te hard rijden bij Baambrugge. Ook voor ons was het op 3 april onduidelijk hoe hard je er mocht rijden. Bij twijfel zijn wij uiteindelijk meegegaan in de flow van het verkeer, wat ons nu op een boete komt te staan en naar ik vermeen nog vele anderen met mij op dat moment. Kan niet tegenspreken dat er geen bordje heeft gestaan, maar 's avonds om 19.37 uur bij een bezette weg houd je je aandacht toch wel beter bij het verkeer. Het is te zot voor woorden dat de beperking die hier geldend is niet op z'n minst 1 keer herhaald wordt. Bij het innen van de vele boetes is er toch wel een paar cent over om een extra bord te plaatsen? Bovendien verbaasd het mij nog meer dat wanneer ik op dit topic zoveel reactie's lees, er van overheidswege geen enkele actie wordt ondernomen om de automobilist hierin tegemoet te komen wat betreft de duidelijkheid van de snelheidsbeperking. Ga wel bezwaar aanmaken om het "probleem" aan de kaak te stellen en het nog eens te verduidelijken dat hierin verandering moet komen. Graag zou ik van iemand willen vernemen of zijn/haar bezwaar gegrond is verklaard. Mijn zoon zit in de advocatuur, bij terugkomst van zijn vakantie gaat hieraan zeker gewerkt worden...
Anoniem uit Betuwe | 12-04-2014 14:14 uur  

Ondanks bezwaar met onderbouwing van onduidelijkheid verkeersituatie, slechts korte reactie openbaar ministerie "beroep ongegrond". Wie weet hoe wegbeheerder bewogen kan worden haar verantwoording te nemen?
pieter uit Oudenbosch | 11-04-2014 23:29 uur  

Ik ben ook een van de vele slachtoffers van de Baambrugge valstrik. Boete van 234 Euro !!! omdat ik 130 rijd na 19:00 uur. Geheel onduidelijke beperking van 100 km max op een klein gedeelte van het traject tussen Utrecht en Amsterdam. In Florida is de plaatselijke overheid uit functie gezet vanwege dergelijke boevenstreken http://nos.nl/artikel/623988-corrupt-dorp-weg-om-flitsfuik.html
A.Tops uit Haarlem | 10-04-2014 16:02 uur  

Terugkomend uit Duitsland, even een vriemd naar Hoorn brengen, dus ook ik de pineut. Niemand op de weg, geen regen, geen mist, maar droog weer, donderdagavond 27/3 om 19:46. Blijkt dat ook dan 128 te hard is. In beroep gaan ...... maar ja, als alle bordjes kloppen ( hoe stiekum ook) dan gaat dat niet lukken. Wees gewaarschuwd ....... wij zijn niets meer en minder dan melkkoeien voor onze overheid.
Frank van de Velde uit Blokzijl | 07-04-2014 19:38 uur  

bij mij dus ook 110 km gemeten. Ik dacht ook echt dat ik nu 120 mocht. dit is nu de 4e bekeuring die ik op de a2 heb gekregen. Ik rijd voortaan wel via Rotterdam naar Den Bosch. het is wel erg om en duurt langer maar is iig goedkoper ! Op de A2 valt niet normaal te rijden.
Emile uit Voorhout | 03-04-2014 21:35 uur  

Wat een misselijk makende en verwarrende situatie. Meende als zovelen dat je na 19.00 uur 120 km mocht rijden. Ben geklokt op 119 km en mag nu 120 euro aan verkeersveiligheid dokken. Dit is niet redelijk en niet billijk.
Ten Have uit Den Bosch | 24-03-2014 12:46 uur  

op 15-03-2014 0m 19.54 op de A2 bij Baambrugge op de terugweg van een heerlijke vakantie uit Oostenrijk, bekeuring binnengekregen. heb steeds goed op de borden gelet, dacht dus dat ik hier na 19.00 uur 120 km mocht, reed netjes 115 km, maar dus toch een bekeuring van 89.00 euro!! geldklopperij. waarom niet duidelijk aangeven op de martrixborden net als in het buitenland. duidelijk voor iedereen. ik ga zeker bezwaar maken, maar ben bang dat het niets uithaald, betalen dus!!
HP Lijten uit Hillegom | 22-03-2014 13:42 uur  

Ook ik 5.50 uur. 114 km 14 te hard tussen 19 /6 uur Mag je toch harder
rami uit Roermond | 20-03-2014 20:26 uur  

Vandaag ook een bekeuring binnen gekregen Ronde Venen Baambrugge van 8-3-2014 tijd 21:30 uur 96,00 euro....bord van 100 km niet gezien verlichting was uit,niet handig maar ook nog eens gevaarlijk.Kunnen ze niet beter iets doen aan al die automobilisten die onnodig links blijven rijden terwijl er rechts niks rijd,moet je gas bij geven om er omheen te kunnen misschien heb ik daardoor wel een prent gekregen,maar als ik rechts in haal krijg ik 'm ook.Misschien moeten we toch maar massaal bezwaar gaan maken tegen de onduidelijke borden en dat het te donker is....ik ga het in ieder geval proberen.
Trudy uit Nieuwegein | 18-03-2014 20:33 uur  

Waarom zou je 127 km/h gaan rijden als je weet dat je max. 100 km/h mag rijden, wetende dat dit stuk A2 bij Baambrugge zeer berucht is onder automobilisten? Wordt het bedrag van mijn bekeuring (€ 201), opgelopen om 22:31 uur, gebruikt om de bebording duidelijker te maken? Deze stipte automobilist baalt als vele anderen van deze GELDKLOPPERIJ!!!!! Bezwaar indienen is mogelijk, maar is er al iemand die hierdoor van zijn bekeuring afgekomen is...... ?
Jan uit Alkmaar | 15-03-2014 14:36 uur  

Helaas ik ook een boete op A2: Utrecht-Amsterdam om 00:05 uur bij Baambrugge. En helaas dat valt net buiten het stukje waar je 130 mag. 130 mag je tussen Maarssen en Vinkeveen.. Dus stom en pech! Voortaan gewoon overal 100, die marginale tijdswinst die je maakt met klein stukje 130 is toch marginaal!
Davi uit Amsterdam | 11-03-2014 19:32 uur  

Aan ieder die ook onterecht gepakt is op de A2 richting A,dam.Ik was in de veronderstelling net als vele met mij op dat moment, dat je na 23.00 uur harder dan 100 km/h mocht rijden. Ik wist niet zeker hoe snel ik mocht dus bleef onder de 120km/h. Toch mag ik de staat bijspekken met 110 euro. Het is dus echt een melk koe door onduidelijke richt lijnen, betreffende wanneer waar welke snelheid gereden mag worden. ministerie van verkeer ga zo door en de tekorten worden opgelost door de weg gebruikers.
Hans uit Avenhorn | 08-03-2014 13:44 uur  

Met me vriendin terugkomend van een paar daagjes vakantie kwam ik ook op deze weg. De navigatie niet gebruikt omdat deze van 2011 is en ons kon misleiden besloten we gewoon de aangewezen snelheid op de borden te rijden maar dit is gewoon onmogelijk . Borden zijn er bijna niet en de snelheiden verschillen per tijds eenheid en per deel van de A2. En alle drukte in het verkeer om je heen en er dan ook nog eens onbekend zijn , wat een verschikkelijk stress moment was dat . en dan Kreeg ik vandaag ook de prent. 112 waar ik 100 mocht. Heb me bezwaar net gemaakt vind dit echt schandalig. En met mij dus velen meer.
Rik uit Ommen | 07-03-2014 22:15 uur  

Ook ik, ziitend op de bank, bericht geopend, boete de ronde venen-baambrugge. Kut! Geen hoge boete.wel de gedachte gehad, ha, ik mag eindelijk wat harder, nadat ik het bord had gezien van 6-19 harder dan honderd. Trap er toch weer in. Teveel borden.slecht beleid. Doe er wat aan!!!
yvonne brons uit Amsterdam | 06-03-2014 18:56 uur  

Bij alle voorgaande berichten kan ik me alleen maar aansluiten. Het Nederlandse verkeersnet kent een woud aan regels met uitzonderingen. Het is zoals veel schrijvers zeggen bijna puzzelen om op elk moment van je reis de juiste maximum snelheid te bepalen. Begrijp me goed, ik ben zeker een voorstander van de maximum snelheid, een eenduidig beleid met zo min mogelijk uitzonderingen zou een hoop ergernis voorkomen. Als laatste een vraag die ook door meerdere mensen gesteld is maar waarop ik geen antwoord teruglees: Wie is succesvol in beroep gegaan? (zelf zojuist bezwaarschrift ingediend).
Frans uit Lisse | 06-03-2014 16:27 uur  

Sinds kort ook mogelijk om digitaal bezwaar te maken: http://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-beroep-tegen-een-verkeersboete/ Ik was nat voor €223,- :-( Dacht ik even keurig 129km/u te rijden. Daarbij brand na 23u de straatverlichting geen eens! Als je dan middenop rijd, met rechts 2 banen naast je, plus uitvoegstrook (Vinkeveen), plus vluchtstrook en links ook nog eens 2 banen plus vluchtstrook(je), dan zie je dat 100-bordje in de verte en in de regen echt niet! Gooi dan op zijn minst bij verandering van een verkeerssituatie de straatverlichting aan en laat de matrixborden branden. Ze hangen er nu grotendeels voor nop! Mijn bezwaar is verstuurd!!
Paulien uit Alkmaar | 05-03-2014 23:52 uur  

Ik vind dat we massaal in opstand moeten komen en wil zelfs gaan tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dit is weer eens een voorbeeld van slecht algemeen bestuur en een zeer onbetrouwbare overheid. Of we moeten massaal niet betalen of we gaan gezamenlijk procederen tot aan de hoogste instantie, of w gaan over tot het massaal plaatsen van van demonstratie broden langs dit traject
Goercharn uit Wategang | 05-03-2014 17:14 uur  

Ik heb ook een boete te pakken voor dit traject van 137 euro! Ik baal ontzettend want was er, net als iedereen hier, van overtuigd dat ik hier 130 km/h mocht rijden. Ik let juist altijd op mijn max. snelheid en was me hier van geen kwaad bewust.
Leonie uit Badhoevedorp | 05-03-2014 09:29 uur  

HI iedereen, zo ook ik een bekeuring gekregen op A2 Links, Baambrugge op 22 februari om 22h59. Op alle borden gelet en dus reed ik hier harder dan de aangegeven 100 km (tussen 6 en 19). HOE KAN IK BEZWAAR AANTEKENEN? Graag jullie hulp!! DANK....
Yvonne uit Amsterdam | 03-03-2014 15:37 uur  

...ook ik ben onterecht bekeerd bij Baambrugge op 18-2-14 rond 22.15 richting amsterdam rijdend dus ga bezwaar maken....
Edward Schipper uit Hoofddorp | 02-03-2014 17:16 uur  

Net 2 boetes biinnengekregen op dit traject , smorgens voor 6 uur , met rijkswaterstaat gebeld , geld een snelheid van 6 uur tot 19 uur van 100 km p/u en van 19 uur tot 6 uur van 130 km p/u. Dus iedereen bezwaar indienen.
AD VAN MAREN uit WAARDENBURG | 01-03-2014 17:13 uur  

Ook ik ben bekeurd op dit traject, zelfs 2x. De 1e x toen ik naar schiphol reed, de 2e x 4 dagen later toen ik van schiphol terug kwam. Beide keren was tijdens de nachturen waardoor ik in de veronderstelling was dat ik 130 km/u mocht. Omdat ik echter wist dat het traject gebied was en niet eerder had gezien dat er harder dan 100 km/u gereden mocht worden tussen 6 en 19:00 uur op de a2, heb ik mijn snelheid rond de 110 km/u gehouden. Boetes zijn opgeteld €110 maar had dus veel hoger kunnen zijn. Het is een zeer onduidelijke situatie waardoor het in mijn ogen onterecht is dat hier geflitst wordt. Zorg eerst voor duidelijkheid over de snelheid voor het gehele traject. Ook ik zou graag hulp willen van een jurist als deze zich aanbied. Wellicht helpt het om in iets van een petitie te starten? Want dit kan zo niet.
lodewijk uit Dieren | 27-02-2014 16:58 uur  

Gisteren werd ook ik onaangenaam verrast met een vette prent die betrekking had op het traject Vinkeveen - Abcoude bij Baambrugge. Tijdstip 19:05, dus ik was ook in de veronderstelling dat ik 130 mocht rijden. Eveneens dus het bord gemist. Achteraf had ik het wel kunnen weten, want andersom (A'dam-richting Utrecht), weet ik maar al te goed dat de 130 km/u na 19:00 pas ingaat na de afslag Vinkeveen. En dat zette me aan het denken...................... Op het traject richting Utrecht is het geen probleem, want dan kom je uit een 100 km/u gebied, waarna je harder mag gaan rijden. Richting A'dam is het wel een echte valkuil, want dan moet je van 130 van het ene op het andere moment ineens 100 km/u rijden (tenminste, als je het ontbrekende onderbord op tijd ontdekt). Dus zonder enige ruimte/tijd voor aanpassing van de snelheid!? Volgens mij is dit dan de eerste trajectcontrole, die meteen controleert direct vanaf de 1e meter waarbij de snelheidsverandering ingaat en dit riekt in mijn ogen naar 'UITLOKKING' (doch minstens onbehoorlijk bestuur). Gevolg hiervan is dat je boven op je rem moet (lijkt me echt niet wenselijk) of dat je de snelheid geleidelijk terug moet laten zakken naar bijv. 90 km/u, om de hogere snelheid aan het begin te compenseren (het hele traject is maar zo'n 3 km lang tussen Vinkeveen en Abcoude)! Volgens mij deugt dit dus juridisch niet. Is er een jurist die hier meer licht over kan laten schijnen??? Ik dien me graag aan om een proefproces uit te lokken!
Gijs Eigenwijs uit Houten | 26-02-2014 15:26 uur  

Gelukkig vond ik snel deze site. Ik ontving vandaag nadat we vanuit het zuiden naar Schiphol waren 2 brieven incasso bureau. Hetzelfde traject zoals al zo vaak genoemd hier en ook in tijden in mijn voordeel. Echter nu mijn vraag: hoe kan ik bezwaar maken tegen deze bekeuringen aangezien ik buiten de aangegeven tijden reed.
M.Canisius uit Bocholtz | 20-02-2014 18:48 uur  

Gelukkig vond ik snel deze site. Ik ontving vandaag nadat we vanuit het zuiden naar Schiphol waren 2 brieven incasso bureau. Hetzelfde traject zoals al zo vaak genoemd hier en ook in tijden in mijn voordeel. Echter nu mijn vraag: hoe kan ik bezwaar maken tegen deze bekeuringen aangezien ik buiten de aangegeven tijden reed.
M.Canisius uit Bocholtz | 20-02-2014 18:47 uur  

Ik maak vandaag een mooie envelop open met een bon voor te hard rijden op de A2 bij Baambrugge. Ik reed 128 en ben ervan overtuigd dat er op de borden staat: 100 km/h tussen 06.00 en 19.00 uur. Dus dat betekent buiten die tijden 130 km/h. Prijs: € 212 euro's. Ik kwam vanuit Veldhoven, je wordt gewoon moe van alle snelheidswisselingen, dan weer 80, dan weer 100, dan weer 120 dan weer 130, je maakt het allemaal mee op de A2. Ik ga bezwaar maken, dat is zeker, desnoods laat ik het voorkomen.
Paul uit Winkel | 18-02-2014 22:27 uur  

Dit is een bewust met een vooropgezette bedoeling het onduidelijk/onoverzichtelijk zonder enige herhaling informeren van de weggebruiker over de toegestane snelheid van 100km ter plaatse. Ook ik reed 124 km/uur bij De Ronde Venen/Baambrugge om 19:52 uur op 9 febr.2014. Na correctie 120km/uur! Altijd Cruisecontrol aan en dan word je zo in de luren gelegd. Zonder herhaling van de kennelijk te voeren snelheid. Uitermate verwerpelijk deze vorm van signalering en zeer gevoelig voor een foutieve interpretatie! Veranderen en boetes ongedaan maken.
Willem uit Heemstede | 18-02-2014 15:33 uur  

Vandaag werd ik helaas ook verrast door een envelop van Centraal Justitieel Incassobureau...............Gecorrigeerde snelheid 122 km/uur om 22.43 uur op zondag 2 febr 2014. Ik let altijd heel erg op de snelheid en baal hier verschrikkelijk van. Zonde van het geld, 190 euro's. De hele tijd zag ik de borden met de tijdsaanduidingen en was ervan overtuigd dat ik op dit traject en op dit tijdstip 130 km/uur mocht rijden. Blijkbaar ben ik niet de enige en ben ik ook erg benieuwd of er al mensen zijn die reactie hebben op eventueel bezwaarschrift.
Esther uit Velserbroek | 10-02-2014 22:51 uur  

Tot mijn verbazing kreeg ik een rekening van de traject controle Utrecht Amsterdam Nu verbaasd het mij dat er net buiten Utrecht een bord staat met snelheids beperking tussen0600 / 19.00 dus mag je dan buiten deze tijd harder rijden reed zelf tegen de 120 op de teller en moet dan toch goed zijn! Niet dus doen ze onderweg een stukje waar je weer 100 moet!! ZONDER een DUIDELIJKE AANDUIDING Vind dit auto mobilisten op het verkeerde been zetten Vlak voor Amsterdam is er weer een duidelijk bord voor 100km snap er niets van ik denk vele met mij! D. Schouten
D. Schouten uit Oostzaan | 09-02-2014 10:46 uur  

Wij reden 114 km per uur ondanks dat ik om 3.53 uur in de veronderstelling was dat ik 130 mocht, maar ik was onzeker over de snelheid door het naar mijn mening onduidelijke aangeven op de borden. de discussie met mijn vrouw heeft mij voor een nog hogere bekeuring behoed. Pure geldklopperij!!!
Ad uit Arnhem | 08-02-2014 16:55 uur  

Ik moet toch betalen, ondanks dat ik bezwaar heb aangetekend, ik vind dit te gek voor woorden. De gemeten snelheid was 113 km en de boete is 101 Euro. Wat raadt u mij aan?
W. Koppe uit Oegstgeest | 08-02-2014 12:12 uur  

Ook ik heb een bekeuring binnen van braambrugge.Op 26-01-2014 reed ik 113 km/uur om 01.27 's nachts.Dus voor 06.00uur en na 19.00 uur.Daartussen moet je 100 rijden.Ik heb al bezwaar gemaakt digitaal via digi d. Wordt doodziek van al die snelheden en beperkingen.Wees duidelijk voor het wegverkeer !!!
Jeroen Flens uit Amsterdam | 03-02-2014 19:53 uur  

Ik ben ook één van de vele medeweggebruikers die bekeuring heeft ontvangen vanwege onduidelijkheid over de snelheid bij Braambrugge 118km p/u geflitst. Bezwaarschrift in dienen helpt??
Marjan uit Wognum | 01-02-2014 12:36 uur  

Ook wij hebben op 13-1 een boete opgelegd gekregen. Met 4 volwassenen hebben wij rond 19.30 uur de snelheidsborden bekeken en geconstateerd dat er tussen 6 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds maximaal 100 km per uur mag worden gereden, de overige uren dus 130 km per uur! Wij gaan zeker bezwaar maken. Al die verschillende snelheidsmaxima zijn totaal onoverzichtelijk.
Geert van der Wijst uit Teteringen | 21-01-2014 15:30 uur  

Zelfde verhaal. 13-1-2014, De Ronde Venen/Baambrugge. Om 23:00 uur reed ik daar met een (gecorrigeerde) snelheid van 117 km/h. Trajectcontrole A2 Links. Boete 137 euro. Terwijl ik dacht daar 130 te mogen rijden. Ben benieuwd naar resultaten van de beroepschriften.
R. de Jong uit Heerhugowaard | 21-01-2014 13:17 uur  

Ook ik boete Baambrugge, trajectcontrole A2links, Utrecht-Amsterdam, 28.12.13, 19:41. Ook ik veronderstelde: na 19:00 120/u. Waar staat dat bord met 100/u zonder onderschrift 6-19? Kan iemand een foto plaatsen? Ik kan het niet vinden (en kom er zelden langs). Ga zeker in beroep wegens ontbrekende c.q. onduidelijke bebording met als bewijs alle reacties hieronder.
Carlo uit Antwerpen | 19-01-2014 18:15 uur  

Ja hoor, ik werd gisteravond ook danig verrast. Een boete van € 201,00 omdat ik 127 km reed bij Baambrugge om 05:33. Ook op weg naar Schiphol. 's avonds nog de borden bestudeerd en was volledig ervan overtuigd dat ik op de heenweg naar Schiphol 130 km kon rijden en terug, na 6:00 100km per uur. Zijn er mensen die een positief antwoord hebben ontvangen op hun beroepsschrift
Mark uit IJsselstein | 19-01-2014 12:54 uur  

Het controletraject baambrugge op de a2links is tussen de afritten Vinkeveen en Abcoude. Het is daar, helaas, 100. Dit staat aangegeven vanaf Vinkeveen (zonder 6-19 er onder). Ook staat het op de hectometerpaaltjes. Net gekeken, nadat ik ook een verassing van 25 km te snel op de mat kreeg....
Dijkstra uit Maarssen | 18-01-2014 16:19 uur  

heb ook een bekeuring gekregen vandaag. weet iemand hoe je het beste bezwaar aan kan tekenen. vrg ted
ted uit Zeist | 18-01-2014 10:54 uur  

14 december 20.19 u. trajectcontrole ronde venen 108 km per uur boete 30,- bezwaar maken dan maar
W.P. uit Amsterdam | 15-01-2014 23:50 uur  

Ook wij gaan bezwaar aantekenen denk je dat je je goed aan de snelheid houd en krijg je alsnog een bekeuring in de bus van 119,00 Lion van der Wens
van der wens uit Tilburg | 11-01-2014 12:14 uur  

Ik kan mij de avond nog goed herinneren. Het was namelijk oudejaarsavond 20.00 uur na zevenen...De borden met de tijdsindicatie verschenen en ik had moeite om het tijdsinterval te interpreteren. Ik rijd ook niet zo veel namelijk. Een vriend van mij gaf aan dat ik honderd mocht rijden...! Nee hoor, zei ik, het is 100 tussen 6 uur s'ochtends en zeven uur s'avonds. Nu is het na zeven uur dus dan mag ik hier 130..Het voelde gelijk al niet prettig..! Had ik toen maar naar mijn gevoel geluisterd...de bekeuring heb ik nu binnen...ik reed (gemeten) 127....te betalen 196 euro. Terug naar start, een vergissing in uw nadeel, u betaalt een boete van 196 euro....dank u wel overheid.... … … kennelijk heb ik dus ook een bordje gemist of ben ik ook te langzaam teruggegaan naar 100.. Al met al zeer stimulerend! Nee dus!
F.J. uit Amsterdam | 09-01-2014 20:20 uur  

Wat tof om al deze reacties te lezen. Ook wij moesten eraan geloven: Reed mijn moeder naar huis, met een gangetje van 116 km/u. Onderweg hebben we het erover gehad en mijn moeder heeft zelfs nog de maximumsnelheid gegoochled. Alles wees erop dat de maximumsnelheid 130 km/u was. Ondanks dit ligt er nu een boete van 94e op de mat :(. Compleet onduidelijke maximum snelheid :( Ga hier zeker bezwaar tegen maken! Raad het iedereen aan
Lukas Bel uit Haarlem | 08-01-2014 20:09 uur  

Ook ik ben de klos. Heeft al iemand bezwaar gemaakt en hier reactie op gekregen. Wat onduidelijk. Dit raakt mij echt en niet alleen in mijn portemonnee!!
patrick uit Heerhugowaard | 08-01-2014 15:22 uur  

Ook wij zijn misleid door het onduidelijk aangeven van de maximum snelheid bij Baanbrugge op de A2. We hebben nog samen in de auto geconstateerd dat er na 19:00 uur harder dan 100 km gereden mag worden dus reden met gerust hard om 22:03 uur 117 km. Nergens hebben wij een bord gezien dat er maar 100 km gereden mag worden bij Baanbrugge, Gezien alle reacties zijn wij niet de enige geweest en is de conclusie gerechtvaardigd dat de automobilist hier slecht op wordt geattendeeerd door RWS.
F.Beelen uit Uitgeest | 07-01-2014 22:03 uur  

haha janse t zelfde hiero , 30 dec 2013 116 gereden ipv 100 om 21.25 ik had ook het idee dat ik 120/130 mocht rijden. ik snap t ook niet helemaal, mag je er nou 100 rijden of 120/130. iemand idee wat ik kan doen?? bn er niet zo blij mee!!!
ravi uit Son | 07-01-2014 19:52 uur  

Ook is was vanmiddag on aangenaam verrast toen ik thuis kwam. Een beschikking door te hard rijden op de A2 links op zondag 30 december om 19:39. ook ik was in de veronderstelling dat ik hier tenminste 120 mocht, volgens mij zelfs 130. Dit kwam door het zogenaamde A1 bord met de tekst eronder 'tussen 6 en 19:00 uur. Is het niet mogelijk om gezamenlijk hier iets in te ondernemen ?
Janse uit Purmerend | 07-01-2014 18:29 uur  

Ook ik ben onaangenaam verrast door een beschikking op 30-12-2013 voor een boete voor een snelheidsovertreding bij traject controle A2 links, ten hoogte van Baambrugge, op 19 december 2013 om 23:50 uur. Gemeten snelheid 120 en gecorrigeerd waarvoor boete ad 125,00, tot 118 km.De hectometer paaltjes zijn afgeplakt voor 100 km en je ziet regelmatig de borden 100 km, met daaronder de vermelding 06.00 - 19.00 uur. Dit betekent logisch toch dat je na 19.00 uur harder mag tot 120 km? Of zelfs 130 km bij een bepaald stuk, zoals Maarsen - Vinkeveen, ik heb de afslag Vinkenveen gepakt. Volstrekt onduidelijk waar de grens ligt, waar Baambrugge begint, etc. Er zijn geen borden meer met alleen 100 km vermelding. Ik voel mij gesterkt door de andere reacties en ga in beroep. Ben Schilder, Weesp
Ben Schilder uit Weesp | 07-01-2014 15:45 uur  

Op 20 en 26 december rond 22.00 kennelijk te hard gereden en daarom boetes. Bebording is erg onduidelijk. Ik was in veronderstelling dat ik tussen 19.00 en 06.00 sneller mag dan 100. Kennelijk niet dus! Ik ga zeker bezwaar maken tegen de onduidelijkheid op A2.
Rob ut Haarlem uit Haarlem | 06-01-2014 18:04 uur  

Op 25 december ben ik ook geflits met 118 km/u om 22:30. Dit terwijl ook ik zeker weet dat er na 1900 uur 130 km/u gereden mag worden. Ook ik reed netjes mee met het overige verkeer. Bijzondere is dat ook ik dit heel goed weet en op de heenweg om 1800 netjes 100 heb gereden. Terug om 22:30 dus ongeveer 120 omdat ik er 130 mag. Ben dan ook benieuwd of ze mijn heentraject nog kunnen achterhalen. Ga hier zeker bezwaar tegen maken.
Daan Stam uit Heemskerk | 05-01-2014 10:40 uur  

Ook ik heb boete voor trajectcontrole bij Baambrugge. Ik reed om 20.30 109 km per uur, dat mag toch daar? Had zelfs 130 gemogen..... Dat wordt protest aantekenen, doet u mee in vergelijkbare gevallen?
Speedo uit Breukelen | 04-01-2014 19:04 uur  

Ook ik ben geflitst bij het overbekende Baambrugge om 20 54 uur met 117 km ik maar denken dat je 1900 uur harder dan 100 km/uur mag ik ga maar beroep aantekenen
O. Vermeer uit Zaandam | 04-01-2014 17:23 uur  

Ook wij zijn onaangenaam verrast door een beschikking op 04-01-2014 voor een boete voor een snelheidsovertreding bij traject controle A2 links, ten hoogte van Baambrugge, op eerste kerstdag om 23.52 uur. Gemeten snelheid 118 en gecorrigeerd waarvoor boete ad 109,00, tot 114 km.Wij herinneren ons dat we dat traject bespraken welke snelheid nou waar is toegestaan omdat de hectometer paaltjes afgeplakt zijn voor 100 km en je regelmatig de borden ziet: 100 km, met daaronder de vermelding 06.00 - 19.00 uur. Dit betekent logisch toch dat je na 19.00 uur harder mag tot 120 km? Of zelfs 130 km bij een bepaald stuk, zoals Maarsen - Vinkeveen. Volstrekt onduidelijk waar de grens ligt, waar Baambrugge begint, etc. Er zijn geen borden meer met alleen 100 km vermelding. Wij voelen ons gesterkt door de andere reacties en gaan in beroep. u ook toch zeker!!!
J. Stroucken uit Duivendrecht | 04-01-2014 17:07 uur  

Ik heb zojuist een bekeuring ontvangen, omdat ik op 22-12-2013 om 19:10 uur bij Baambrugge maarliefst 104 km/h heb gereden. Tussen Maarssen en Vinkeveen geldt op dat tijdstip een maximale snelheid van 130 km/h. De snelheid is gemeten mbv trajectcontrole, dus eigenlijk had ik nog harder gekund. Deze boete ga ik dus niet betalen en aanvechten. Dit raad ik iedereen aan met dezelfde boete (ik reed keurig met de flow mee, dus ik ben echt niet de enige!).
Paul Smit uit Haarlem | 04-01-2014 15:52 uur  

Mij is het op 2012-2013 om 21.50 voor het eerst overkomen terwijl ik het wel weet. Reed 119 gecorrigeerd dus 115 km. Reed met de stroom mee en had niet door dat ik Baambrugge al voorbij was. Zou een goede dienstverlening van de overheid zijn om op de matrixborden meteen 100 km aan te geven in plaats de weg als melkkoe te gebruiken. Dan kan men zich niet vergissen. Kan me de frustraties van de mensen heel goed voorstellen.
NN uit A'dam | 04-01-2014 15:14 uur  

Ik ben nu de weg kwijt. Op 2e Kerstdag om 21:32 bij Baambrugge op de A2 richting Amsterdam geflitst met een snelheid van 120 km per uur. En ik maar denken dat na 19.00 uur de snelheid verhoogd was tot 130 km/uur. Wie kan mij uit de droom helpen. Alvast dank.
Theo uit Hoorn | 04-01-2014 14:50 uur  

7 december om 21:30 ben ik ook bekeurd richting AMS, 230 euro. Mij is ook niks opgevallen over het verlaten van de 130 km zone. Is het geen idee om er een bord neer te zetten met 100 en eronder een bord 6-19 met een streep erdoor? Ik ga ook maar gewoon bezwaar maken, heb nooit bekeuringen.
Niels uit Nieuw Vennep | 03-01-2014 13:17 uur  

Krijg ik een boete voor met correctie eraf schoon aan de haak 4 km te hard rijden. Ik wist dat ze kinderachtig zijn maar zooooo kinderachtig voor 4 km, kom op zeg.
Dieters uit Geleen | 02-01-2014 16:00 uur  

Ook ik ben onaangenaam verrast door de wirwar op de A2 bij Baambrugge! Ben op 3 december om 19.10 uur geflitst. Mij geheel van geen kwaad bewust, na 19.00 uur mag je toch 120 km/uur? En wat betekenen de afgeplakte hectometerpaaltjes? Vervalt daarmee de max. snelheid van 100 km????Vertel mij hoe de logica in elkaar steekt op de A2. Vooralsnog teken ik protest aan tegen de boete van maar liefst EUR 196,00. Pak een keer de echte wegcriminelen aan!
Hanneke uit Helmond | 01-01-2014 14:16 uur  

Baambrugge waar ligt dat eigenlijk???Dit weekend weer eens de A2 heen en weer gereden.nergens een aanduiding Baambrugge te vinden. Ik probeer me steeds aan de maximum snelheid te houden! Ik merk dat er borden staan met een maximum van 100 tussen 06.00u en 19.00u. Het is vrijdag 19.35u: Hier mag het iets harder en houdt 120 km per uur aan . Maar blijkbaar is er in Braambrugge weer 100 maximum, maar mijn gemeten snelheid is 112 , gecorrigeerd naar 108km. Ik heb op dit traject tijdens vrijdagavond-spits een verandering van maximum niet waargenomen, dus ik vraag me af waar ligt dat beruchte Baambrugge precies????Of is onze overheid zo flauw om meteen na verlaging van maximum snelheid een financieel economisch noodzakelijke traject flitser te plaatsen???
pieter snijders uit Sint Willebrord | 29-12-2013 20:12 uur  

Irritant zeg al die brave Hendriken hier. Ik heb me lang aan de snelheid van 100 km/u gehouden (gewoon cruisen) maar dacht 2 weekenden terug mee te doen met de verhoogde snelheid en inderdaad door onduidelijke bebording op 14-12 een boete opgelopen en prompt een dag later ook weer. 2x 135 Eur schudt ik niet gemakkelijk uit mijn mouw. En waarvoor eigenlijk... 12 km lang 130 km/u rijden i.pv. 100 km/u levert een tijdswinst op van 100 sec. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de KLPD/Regering dit rekensommetje niet hebben gemaakt en kan mij er vervolgens niet aan onttrekken om om hen te verdenken van kwade opzet. Dat of ze zijn gewoon oliedom. En natuurlijk brave Hendriken ik had beter moeten zoeken naar dat ene bordje tussen al die andere en meteen vol op de rem moeten staan om de flitser te ontlopen...
Pissige automobilist uit De Meern | 27-12-2013 16:29 uur  

Beste mensen, ik ga niet huilen om de bon die ook ik heb gehad op 14 december maar als je met 5 nuchtere volwassenen in een auto (waarvan 1 politie agent) zit en met z'n allen zit af te vragen hoe hard je waar nu wel of niet mag op welk tijdstip dan ben je niet meer bezig met normaal van a naar b te rijden. Dan zit er structureel iets fout bij de manier waarop hier (Baambrugge) wordt aangegeven door de overheid hoe hard je mag. Massaal in beroep gaan en evt. voor laten komen. Oke, we reden te hard (schijnbaar) maar als er genoeg mensen in beroep gaan over hetzelfde euvel op deze plek zal er vroeg of laat iets moeten veranderen. Kijk maar eens naar de rechtbank op tv...... heeft ook wel eens zin om in beroep te gaan al is het een kwestie van lange adem hebben want het kan zomaar 2 jaar!!!! duren voor je zaak voorkomt.
ruud uit Weert | 21-12-2013 16:28 uur  

Ik ben extra voorzichtig met snelheid en en heb geen enkele keuring in de laatste tien jaren gekregen. 336,000 boetes op de A2 in 2.5 maanden en pas 28,000 in dezelve periode op de A12! DIT IS NIET NORMAAL EN ER IS DUIDELIJK IETS FOUT MET DE BEBORDING op de A2 bij Baambrugge. Ik zal zeker in beroep gaan en ik zal zeker niet de enige zijn! Ook op 10-12-2013 DE ONDUIDELIJKE BEBORDING
Roederer uit Noordwijk | 21-12-2013 00:57 uur  

En ja hoor, ik ook... Op 4 december om 5.02 uur (!) netjes op cruise control naar Schiphol gereden en danig in de war gebracht door alle borden langs een lege 5-baans snelweg. Dit is een route die ik misschien 1 of 2 keer per jaar rijd. Ik heb dus geen enkele weet van alles dat daar gebeurt. Het is schier onmogelijk om in het dondker en met slecht weer alle, vaak onderbelichte, borden langs de weg in de gaten te houden. En die bij Baambrugge heb ik dan schijnbaar ook gemist. Of heeft de overheid hier een foutje gemaakt door hun trajectcontrole te vroeg in te laten gaan... Hoe dan ook, belachelijk. En het laatste woord is hier nog niet over gezegd.
Martin Nieling uit Stokkum | 18-12-2013 13:59 uur  

Het zal de bedenker van deze ongein wel een heel fijn gevoel geven op deze wijze het vaderland te mogen dienen. Volgens mij is de onduidelijkheid gewoon onbehoorlijk bestuur.
willempie uit Hillegom | 16-12-2013 08:23 uur  

Hallo, A2 gereden op sinterklaas avond. bij de ronde venen beboet voor 4 km te hard gereden!!!!. Ik heb op dit traject 100, 120 en 130 mogen rijden. Alles keurig netjes aangehouden met cruise control dat is ook wel te verklaren aan het feit dat ik maar 4km te hard ben gegaan. waarschijnlijk omdat het regende an avond was heb ik dus een bord gemist. Afschuwelijk gewoon. Ik hoop dat het die gene die hiervoor verantwoordelijk zijn dat geld uit hun strotten zal komen, bah.
Hasan uit Eindhoven | 14-12-2013 16:24 uur  

Ongelovelijk als je de reacties allemaal leest van de mensen die op trajectcontroles beboet worden voor te hard rijden en dat terwijl je in de overtuiging bent als bestuurder, dat je je houdt aan de maximum snelheid. Niet dus. Je bent als automoblist zo langzamerhand alleen nog maar bezig met je maximum snelheid en of je op het traject waar je op zit niet toevallig een bord hebt gemist dat opeens de maximum snelheid naar beneden is gegaan. Hoe moeilijk kan het voor de RWS zijn om op de matrix borden de maximum snelheid weer te geven voor dat specifieke wegdeel. Daar moet toch inmiddels wel geld genoeg voor zijn met 730.000 verkeersboetes op traject controles. Zo heb ik ook een bekeuring gehad voor...jawel 9 km te hard bij Baambrugge, traject Utrecht Amsterdam op 4 december om 20:00. Dit terwijl ik in de overtuiging was dat er voor dit traject 130 km/u gold. Waar ik een bord heb gemist dat de maximum snelheid omlaag is gegaan....geen idee. Feit is wel dat blijkbaar voor heel veel mensen dit niet duidelijk is en derhalve vind ik persoonlijk dat een maximum snelheid pas moet veranderen als er gevaarlijke verkeersituaties onstaan bij bijvoorbeeld het samen voegen van verschillende snelwegen of dat wanneer je de stadsgrenzen bereikt, dus bijvoorbeeld bij het bord Amsterdam of Utrecht op dit traject. Anders vind ik gewoon dat ze het veel duidelijker moeten aangeven en de overheid ook eens moet gaan inzien dat als er zoveel overtredingen zijn, dat er geen sprake is van bewust te hard rijden.
Willem Slok uit Haarlem | 13-12-2013 12:42 uur  

Net een bekeuring binnen van 125 Euro. Reed 120 (na correctie 116) bij Baambrugge richting Amsterdam om half zes 's morgens (!). Keurig op de cruise control maar blijkbaar net niet snel genoeg terug naar 100 (ik ga dat nog checken). Echt belachelijk ! Dit gaat helemaal nergens over. Onze overheid laat weer eens zien hoe ontzettend weinig begrip ze hebben voor de (hardwerkende) burger. Ik ga in beroep, al is het alleen maar om te zorgen dat zij ook zullen moeten werken voor mijn zuurverdiende centen.
Jan Eveleens uit Hei-en Boeicop | 12-12-2013 14:27 uur  

Ook ik ben bekeurd bij Baambrugge, 28 november s'avonds om 21:00 uur. Bord 100 km/uur zonder onderbord gemist. Ondanks waarschuwingen en media aandacht blijven automobilisten massaal de fout ingaan. Dan klopt er iets niet met de duidelijkheid. Bewust denk ik dan. Inderdaad Jacco: gewoon de matrixborden gebruiken. Tot dan maar gewoon overal 100 rijden, zeker voor niet dagelijkse gebruikers van de A2.
Nico uit De Goorn | 11-12-2013 09:32 uur  

Het is echt van de zotte.. Ik heb cruise control. En wil ook gewoon netjes aan de wet houden. Maar ik heb het gewoon echt niet gezien dat er weer bij baambrugge een bordje met 100 km/u staat... Kan dit niet gewoon duidelijker aangegeven worden? Blijkbaar ben ik niet de enige die dit over het hoofd ziet.. Dan is het toch logisch dat je het duidelijker moet maken?
ben uit Lelystad | 01-12-2013 21:40 uur  

Baambrugge is een kip ven gouden eieren voor de overheid. Zaterdagavond, 24 november A2 Utrecht richting Amsterdam was hoe dan ook al een bizarre rit. Weinig verkeer op de weg, 95 procent weet niet dat je vanaf Utrecht na 19.00 130 mag en blijven rustig met 100 op de middelste (3e) of zelfs de 4e baan kachelen. Ben dus maar helemaal links blijven rijden. Kennelijk is het stuk maximumsnelheid dat jarenlang gold (120 tot Holendrecht) verkort naar Vinkeveen, heb ik in het donker even gemist dat er bij Vinkeveen géén bordje 6:00 - 19:00 staat, 229 euro boete en bedankt. Ben trouwens toch benieuwd wáárom je vanaf Vinkeveen nu nog maar 100 mag, er is daar niets veranderd dat die beperking rechtvaardigt.
Bart uit Zaandam | 30-11-2013 14:06 uur  

Ik sluit me volledig aan bij Bas uit Alkmaar. Ik houd me principieel altijd aan de snelheid. Dus nooit snelheidsboetes. Tot enkele weken geleden. 's avonds om 22:00 uur reed ik 129 waar je blijkbaar 100 mag (baambrugge). Enkele weken later nogmaals gekeken. er staan 3 borden om aan te geven dat je nu echt 130 mag. Maar 1 bordje vanaf waar je 100 mag. en dan 500 meter verder een flitspaal zetten is echt boevengedrag. Als het enigzins donker en regenachtig is zie je dat ene bordje zo over het hoofd. Er hangen nota bene 5 matrix borden boven de weg. Laten ze die dingen gebruiken!!!! Daar betaal ik genoeg wegenbelasting voor.
Jacco uit Amsterdam | 26-11-2013 16:23 uur  

Ik reed 128 op het stukje bij Baambrugge en dit is blijkbaar een ordinaire bekeuringsplek geworden. Ik heb die dag de gehele weg vanuit Limburg netjes de snelheid aangehouden en uiteindelijk is het men bij Baambrugge gelukt mij ook in de VAL te laten lopen. In plaats van duidelijke bebording wordt hier gekozen voor dikke bekeuringen en kost deze grap mij 217 euro. Ik voel me zwaar genaaid door het KLPD/Regering. Deze manier van bekeuren kan wat mij betreft niet door de beugel. Ik zou graag weten welke mogelijkheden ik heb om dit aan te vechten. Misselijkmakende situatie met bebording die (na 19.00 uur) absoluut onduidelijk is voor weggebruikers die weinig langs de weg zitten.
Bas uit Alkmaar | 25-11-2013 17:40 uur  

Ook ik kreeg, na 34 jaar zonder bekeuring gereden te hebben, een bon op dit traject. Was verrast dat je na 19 uur 130 km mocht rijden en reed daardoor helaas het stuk bij Baambrugge 15 km te hard. Wat heeft het voor zin om dat kleine stukje 130 km te mogen rijden?
Christien uit | 24-11-2013 18:15 uur  

Verzet u tegen deze onzinboetes. hulpbeschikking@gmail.com
hulpbeschikking uit Nederland | 18-10-2013 17:55 uur  

Dank je Mieke voor je toelichting. Ik had gisteren contact opgenomen met de politie en kreeg hetzelfde antwoord. Blijft toch raar dat je als automobilist midden in de nacht nog op allerlei "niet standaard" verkeersborden moet letten. Daarbij moet je dan oordelen of het reclame is of cruciale informatie voor de automobilist. Maar we blijven sportief en betalen gewoon
Jan van Haren uit Bladel | 15-10-2013 06:51 uur  

jan en peter, ter hoogte van vinkeveen staat een bord, trajectcontrole.... vanaf hier Dag en nacht 100 km per uur staat er met dikke letters op....... dus.... vinkeveen-utrecht 130 km. utrecht-vinkenveen 130 km... de rest 100 km!
mieke uit Utrecht | 14-10-2013 16:29 uur  

Ik zit met exact dezelfde vraag als Peter Martens hierboven. Ik heb een bon gecorrigeerde snelheid 115 km/h tijdstip 02:48 's nachts. Gemeente De Ronde Venen, Plaats Baambrugge. Bij mijn weten mag ik dan 130 km/h. Kan iemand toelichten wat ik fout deed? Ra Ra Politiepet
Jan van Haren uit Bladel | 12-10-2013 16:05 uur  

Kan iemand mij vertellen waarom ik om 21.09 uur op de trajectcontrole A2 links bij Baambrugge een bekeuring krijg als ik 113 km/uur rijd?
peter martens uit Nuenen | 08-10-2013 20:02 uur  

Kom op mensen zo moeilijk is het toch niet. Ik rij regelmatig over dit stuk snelweg sinds het 5 baans is en heb nog geen enkele boete gehad. Tussen Utrecht - Vinkeveen en Vinkeveen - Utrecht is het tussen 06.00 en 19.00 100 km per uur en tussen 19.00 en 6.00 is het 130 km per uur.
Jeroen uit Utrecht | 04-10-2013 11:21 uur  

rij al twee jaar dagelijks utrecht amsterdam.. nog nooit een bekeuring gehad.. gewoon netjes op je snelheid letten!
mieke uit Utrecht | 03-10-2013 21:09 uur  

goed zo !!! mooie berichten. zo stom is de nederlander dus. zelf verantwoordelijk voor je eigen gedrag en janken als je boete krijgt. laat boetes maar lekker hoog worden. gezien de mentaliteit op de weg kan dat dus geen kwaad. wie weet kan ik ooit eens minder belasting betalen voor andermans subsidie
Patrick uit Zeist | 03-10-2013 19:45 uur  

OVERHEID: NU DIRECT STOPPEN MET DE ONDUIDELIJKE BEBORDING: Vele automobilisten lopen hierdoor - volkomen onnodig - bekeuringen op -. Het is uitermate laf dat automobilisten die een paar km. te hard rijden een bekeuring oplopen. Nico van Harten uit Utrecht.
Nico van Harten. uit Utrecht. | 03-10-2013 18:33 uur  

het is nog al lekker duidelijk met al die borden 100km na 19. uur 120 dan in ene weer een bord 100km terwijl je denkt dat je er 120km mag mag jer maar 100km lekker verneukeratief je word er gek van dus blijf je maar constand 100km rijden dan weet je dat zeker dat je geen bekeuring krijgt maar ja dat is eigelijk ook weer niet goed want dat bevordert de doorstroming weer niet je weet eigelijk gewoon niet meer waar je aan toe bent dus blijf ik maar 100km rijden het zekere vor het onzekere
jan met de pet uit Uithoorn | 03-10-2013 16:48 uur  

het is gewoon belachelijk dat er zoveel boete,s worden gegeven op die a2 5 banen ,laat ze op nutterige wegen boete,s uit delen dit is gewoon van de gekke allemaal maar eens de a2 vermijden
joop nouens uit Woerden | 03-10-2013 16:38 uur  

Ik ben benieuwd of die boetes ook incasseerbaar zijn. Het zijn vooral buitenlandse kentekens die voorbij schieten.
Frank uit Houten | 03-10-2013 15:54 uur  

Nieuwsoverzicht

Slachtoffer schietpartij Hoograven komt uit Zeist

De man die vrijdagavond op de Duurstedelaan in Utrecht werd doodgeschoten in zij...

  • video
  • slideshow

lees verder »


-advertentie-

Vrouw gewond bij botsing in Soest

Bij een kop-staartbotsing op de Van Weerden Poelmanweg in Soest is zaterdagochte...

lees verder »


Politie Utrecht zoekt getuigen van aanrijding in Zuilen

De Utrechtse politie zoekt getuigen van een aanrijding eerder deze week in de wi...

lees verder »


Politie zoekt naar modderfiguur in Werkhoven

De politie in Werkhoven heeft vrijdagavond met onder meer een helikopter gezocht...

lees verder »


Snorfietser gewond bij aanrijding Linschoten

Op de Van Rietlaan in Linschoten is een snorfietser aangereden door een automobi...

lees verder »


Illegaal vuurwerk in woning Baarn

De politie in Baarn heeft 25 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen dat lag op...

lees verder »


Uitslaande brand in bungalow Soesterberg

Op de Amersfoortsestraat in Soesterberg is zaterdagochtend een bungalow in brand...

  • slideshow

lees verder »


Utrechtse dorpen schaffen middeleeuwse belasting af

Wie volgend jaar in Abcoude, Baambrugge, Vinkeveen, Loenen of Kamerik een huis w...

lees verder »


Etalageraam van makelaar ingegooid in Baarn

Bewoners van de Nieuw Baarnstraat in Baarn zijn in de nacht van vrijdag op zater...

lees verder »


Automobilist botst op middenberm bij uitwijken voor vos

In Eemnes is in de nacht van vrijdag op zaterdag een auto zwaar beschadigd geraa...

lees verder »


Gemeentelijke samenwerking voor betalen belastingen

Vijf Utrechtse gemeenten treden per 1 januari toe tot een samenwerking tussen de...

lees verder »


Toekomst ZiZo tot eind 2015 veiliggesteld

ZiZo in Utrecht blijft in ieder geval tot eind 2015 open. Zorginstelling Reinaer...

lees verder »


15 ton gestolen bonbons gevonden langs A2 Utrecht

Op de A2 bij Utrecht heeft de politie in een vrachtwagen 15.000 kilo pralines ge...

lees verder »


Voedselbankactie RTV Utrecht groot succes

De inzamelingsactie van de regionale omroepen voor de voedselbank heeft landelij...

  • video

lees verder »


Man doodgeschoten in Utrechtse wijk Hoograven

Op de Duurstedelaan in de Utrechtse wijk Hoograven is vrijdagavond een man in ee...

  • audio
  • video
  • slideshow

lees verder »


Politie zoekt modderige verdachte na brand

De politie in Werkhoven (gemeente Bunnik) heeft vrijdagavond met onder meer een ...

lees verder »


Glas-in-lood-raam onthuld op station Amersfoort