Dierenbeul blaast kat op in Amersfoort

Door de nieuwsredactie · geplaatst: dinsdag 31 december 2013, 11:01 uur | update: vrijdag 24 januari 2014, 20:27 uur

AMERSFOORT - Een brute mishandeling is een kat in Amersfoort fataal geworden. Vandalen stopten vuurwerk in het achterwerk van het dier en staken dat aan.

De kat raakte daardoor zo ernstig gewond dat ze afgemaakt moest worden. Eigenaar Eric Fluit zag zijn huisdier zondagochtend voor het laatst levend.

FLYERS
Met flyers heeft hij de buren in de straat gewaarschuwd voor de kattenbeul. Fluit heeft aangifte gedaan. De politie zoekt getuigen.

Inmiddels is een Facebookpagina opgericht, die moet helpen om de dader(s) te vinden. De maker laat op de pagina weten dat het initiatief niet van de eigenaar van de overleden poes komt.

Bezoek ook:
- De Facebookpagina die moet helpen de dader(s) te vinden

Wilt u reageren op dit bericht? Laat dan uw reactie achter. Heeft u tips voor onze redactie?
Bel dan de tiplijn: 030 - 8 500 500.


verberg de 252 reacties  |  naar nieuwsoverzicht »



Reacties van lezers

Gelukkig bleek het verhaal allemaal niet waar en hadden beide baasjes slechts het doel om vuurwerk zwart te maken en bekommerden ze zich er verder niet om om over de lijken van hun dierbaren te gaan. Gruwelijk om te zien hoeveel media er, net als de vorige keer, wederom ingetuind waren of deden alsof ze dat waren.
Henk uit Amsterdam | 11-01-2014 17:16 uur  

ik heb vandaag een stukje gelezen dat luna misschien niet is mishandeld met vuur werk in haar achterste maar ze is toch bij de dieren arts geweest en die weet toch wel naar aanleiding van de verwonding wat er met haar is gebeurt ik denk dat de politie er zo nder uit wil komen om de zaak te onder zoeken
anja uit Overdinkel | 06-01-2014 19:56 uur  

En nu de 2e kat in Amersfoort. Ik moet ervan kotsen , rotkinderen zonder hersens die zoiets doen. Steeds als er weer zo'n onmens 'n dier vermoord, moet ik aan Pistolen Paultje(+) denken. Als kind was ik al zwaar onder de indruk van de vele berichten over actie's tegen dierenbeulen , die deze TOPdierenvriend ondernam. Ja,o.k. 't was 'n wapenhandelaar,ieder z'n beroep, maar deze man had 'n gouden hart voor dieren.
kimberley pex uit Maastricht | 06-01-2014 15:12 uur  

ik ben er helemaal ziek van van dat er mensen zijn die de dieren wat aan doen nu hebben ze vandaag weer een kat gevonden in een put in amersfoort die ook is mishandeld met vuur werk de kat is hoogsr waar schijnlijk op oude jaars dag in de put gegooit en toen met vuurwek mishandeld waneer worden ze bij de regering eens strenger met op treden tegen dieren mis handeling kots misselijk word ik er van opsluiten die lui het zullen wel de zelfde zijn als die luna hebben toe getakeld
anja uit Overdinkel | 06-01-2014 12:20 uur  

mara uit tuindorp Wat een belachelijke stelling. En als het een twaalf jarig kind was [wat natuurlijk niet zo is] vind je dat dan normaal of zo ???? Vind je opmerkingen erg basaal en kwetsend naar de baasjes van Luna en naar andere mensen die van hun dieren houden. hier ontbreekt volledig empatisch vermogen,pas maar goed op jezelf want ik zie vanuit mijn functie juist mensen zonder dit vermogen bij de psychiater komen,en voor de misselijkheid kun je even naar de drogist gaan.Kotsen doen wij wel even van mensen als jij
ineke uit Amersfoort | 06-01-2014 00:03 uur  

Wilde toch even op mara uit tuindorp reageren ..sommige mensen die geen kinderen kunnen krygen nemen vaak een alternatief een dier dus hoe kom jij bij die onzin dat de dood van de mens erger is ..zoveel dieren die als kind voor de mens dienen dus je weet niet wat je zegt...Ook dat het diertje per ongeluk de deur uit glipt...Niemand en ook niemand heeft het recht om zomaar iets te doden van een ander van mij mag t net zo zwaar gestraft worden !!!!als de kat vol vertrouwen naar je toe komt ben je echt ziek om t te verwonden !!!tot de dood er op volgt
moon uit Vleuten | 05-01-2014 20:06 uur  

Ik heb Arno Bont groen links gevraagd om naar de Europese Hof te gaan. Reden mijn recht om op straat of in mijn eigen grondgebied veilig te zijn komt op oud en nieuw in gevaar. Natuurlijk ook dieren en hulpverleners. In geen andere beschaafde land mag 8 jarige kinderen explosieve trajectielen op een openbare weg gooien. Ik ben serieus en ik ben langer bezig. Nu is het zover
Geoff Biss uit Geulle | 04-01-2014 21:14 uur  

ja het is te stil, zit er dicht bij en houden alles wat betreft nieuws goed in de gatenhier.maar mensen al duurt het nog een jaar eens gaan mensen praten en komt het uit. dan gaat dit monster met foto naam en adres online de wereld over,geen enkel mededogen voor deze dader.dieren beschermen is mensen beschaven.
dierenvrienden uit Amersfoort | 04-01-2014 11:06 uur  

Het is nu angstvallig stil. Er zouden bruikbare tips binnen zijn gekomen. Wij hebben het recht om op de hoogte te worden gebracht wanneer deze debiel van de straat is geplukt. Het zou een hoop onrust wegnemen. En nog even gericht aan Mara. Verontrustende analyse dat jij ons doorverwijst naar een psygh terwijl je zelf duidelijk de kenmerken van een gebrek aan empathie vertoond. Dus misschien is de tijd rijp om jezelf een spiegel voor te houden.
Wil Marijt uit Alblasserdam | 04-01-2014 08:00 uur  

Na het horen , lezen van dit AFSCHUWELIJKE BERICHT , moet ik zggn dat mijn maag echt omdraaide.....WIE DOET NU ZOIETS ACHTERLIJKS?????????? PRECIES , IN ALLE OPENINGEN VAN DE DADER OOK EEN DIKKE VUURPIJL , EN AFSTEKEN MAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Misselijkmakend EN O ZO LAF , TEGEN ZO"N ARM WEERLOOS WEZENTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jennifer van hoof uit Weert. | 03-01-2014 22:05 uur  

Beloning 5000euro.diegeene die zich meld na de dader.
Ronald uit Teil | 03-01-2014 21:28 uur  

aan mara ik kan alleen maar zeggen laat je eens na kijken of je ze wel allemaal op een rij hebt het is bewezen dat mensen die zoiets doen met dieren ook later met kinderen verschrikklijke dingen kunnen uit halen dus ik zeg opruimen die daders een dier heeft ook een recht om televen
anja uit Overdinkel | 03-01-2014 19:38 uur  

dank u wel Wil marijt uit Alblasserdam !!!! Terechte opmerking!!!
N.N. uit Gent | 03-01-2014 17:21 uur  

Nogal kort door de bocht nietwaar, Mara. Alsof een dier geen levend wezen is. Wat voor een boodschap geef je je eigen kinderen hier mee. Kan me moeilijk voorstellen dat je zelf moeder bent, tenzij je tot de categorie moderne opvoeders hoort die het hardste lopen te schreeuwen van mijn kind doet zoiets niet. Doe me een genoegen en denk eerst eens na voor je iets roept. Triest mens.
Wil marijt uit Alblasserdam | 03-01-2014 12:14 uur  

Een laffe daad een weerloos dier pakken. Ze vinden zichzelf blijkbaar stoer. Deze mensen horen niet in onze maatschappij thuis (Opbergen voor lange tijd die gasten).
Joke uit Veenendaal | 03-01-2014 11:12 uur  

Ik moet er de hele dag aan denken en krijg het niet uit mijn hoofd. Letterlijk ziek word ik van zulke mishandelingen maar dat kunnen S. uit Zeist, Menno uit Utrecht en Mara uit Tuindorp zich niet voorstellen omdat ze waarschijnlijk zelf kattenhaters zijn. En.. Mara.. ook kinderen van 12 kunnen monsters zijn waar geen psychiater iets mee kan. Dus ik zou er geen moeite mee hebben om ze hetzelfde lot te laten ondergaan.
R uit Wijdenes | 03-01-2014 09:52 uur  

heb zojuist via iemand op facebook de mail gelezen, wat zijn er toch zieke mensen op deze wereld(nederland) ze hebben hoogstwaarschijnlijk niet veel over dierenliefde meegekregen thuis, heb zelf 3 katten -aanlopers- meestal in mijn tuin gevonden in de zomervakantie en herfstvakantie en waarschijnlijk gezien de tijd gedumpt ook zo'n staaltje van dierenliefde. Ik hoop dat degene die hier iets vanaf weten zo flink zijn om dit bij de politie te melden. Ik heb vorig jaar juni een kat moeten laten inslapen en dat was zo onverwacht dat ik er nu nog last van heb. Ikl hoop dat dhr menno nooit een huisdier neemt want het zou een zielig diertje worden met een baasje met zo'n instelling. ik wens het baasje van Luna het allerbeste, en hoop, al is het ijdel, dat we verschoont blijven van zulke ZIEKE GEESTEN en dat ze gepakt worden.
ine uit Velo | 03-01-2014 02:41 uur  

ALS die verknipte wezens,die zoiets doen gepakt zouden worden,wat dan? Na verhoor weer vrijgelaten? Of een briljante advocaat,lees: crimineel,die ze vrij pleit? Zoals die gasten op de scooter in Nijmegen,die iemand zomaar doodrijden en vrij uit gaan? Dat is Nederland!
Marie-Therese uit Gendt | 03-01-2014 02:36 uur  

Heel veel sterkte, baasje van Luna. Misselijkmakend wat er is gebeurd. Hoe ziek, laf en gevoelloos is zo'n dader. Arm beest! Ik wens je heel veel sterkte toe, want ook bij een omgekomen huisdier is er sprake van een rouwproces. (Als dierenliefhebber raakte dit verhaal me. Begrijp wel een beetje wat je nu voelt)
J. uit Sliedrecht | 02-01-2014 23:17 uur  

Al die primitieve en zeer rancuneuze reacties hier, da's pas om misselijk van te worden. Een levend mens iets dergelijks aandoen is vele malen erger! En voor alle moraalridders hier die hardop (en veilig vanachter hun toetsenbordje) oog om oog roepen: Wat als deze daad door een 12-jarig kind is gedaan, voeg je dan nog de daad bij het woord? Ziek hoor.. Gelukkig bestaan er hier goede psychiaters voor, ik zou zeggen, ga eens praten met ze.
Mara uit Tuindorp | 02-01-2014 22:22 uur  

jammer dat de facebook pagina net offline is gehaald. hoe komen we er nu achter hoe het verder verloopt?
ineke uit Amersfoort | 02-01-2014 21:09 uur  

I want to say that this has to stop! Praying that God will get these Monster's that did this sick terrible thing,may God llead the Police to ones that were involved in doing this,I ask the owners to put out an reward to catch them for someone,even the involved one to turn in the one he know's ? my Heart and Prayer's goes out to the owner's,may they be given the comfort they need. Cobie.
Cobie Jansen-Cornwel uit Purmerend | 02-01-2014 21:07 uur  

Ik hoop dat deze daders niet alleen een heeeel erg slecht 2014 hebben maar hun hele leven wegteren uit schuldgevoel. Zelf constant voelen hoe door en door slecht ze zijn en ze zichzelf uiteindelijk uit hun leiden verlossen door zichzelf uit dit leven te verwijderen!!!!! Dan prijs ik mij gelukkig, want weer een paar heeeele slechte mensen verdwenen van deze wereld!!!!!! Dus daders....... wees dapper en beroof jezelf van het leven en verlos deze aardkloot van jullie aanwezigheid!!!!!
mirjam schulp uit Kreileroord | 02-01-2014 20:47 uur  

arme luna ik hoop dat ze de dader of daders pakken en een flinke straf geven maar hier in nederland is het meestal foei dat mag toch niet het wordt tijd dat er iemand anders de dader maar eens tegrazen neemt ik wens het baasje heel veel sterkte met het verlies en ik wens de dader een heel slecht 2014 toe
anja uit Overdinkel | 02-01-2014 19:29 uur  

Voor diegenen die in de veronderstelling zijn dat dit soort dierenmishandeling uitsluitend van deze tijd is, die kan ik uit de droom helpen. Ik ben nu 59 jaar, en heb dit ook al eens meegemaakt toen ik als klein meisje nog thuis woonde. Of katten noen dopjes onder de potjes vastbinden, en dan die kat vervolgens op het ijs zetten. Dit soort brute dierenmishandeling bestond toen ook al. Hiermee praat ik deze actie absoluut niet goed. Ik ben zelf ook het gelukkige bezit van een heerlijk poezenbeest, en ik moet er niet aan denken dat ik mijn kat zo terug zou vinden... ik zou gek worden denk ik zomaar. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat dit soort monsters er altijd al zijn geweest. Dit gezegt hebbende hoop ik dat diegene die dit op zijn/haar geweten heeft een ongelofelijk slecht en rottig jaar tegemoed kan zien.
Ger uit Amersfoort | 02-01-2014 16:05 uur  

Wat een hufters zijn sommige mensen ook. Vreselijk om zoiets te doen met een onschuldig dier. Om tot zoiets in staat te zijn moet je een behoorlijk zieke geest hebben. Ik wil het baasje van Luna dan ook heel veel sterkte wensen en hoop dat die hufter(s) die dit gedaan heeft/hebben snel opgepakt word(en). Dit mag absoluut niet ongestraft blijven!!
Anousjka uit Bussum | 02-01-2014 15:32 uur  

Heel akelig word ik van dit soort berichten! Alle vormen van kinder- en dierenmishandeling en/of verwaarlozing zijn afschuwelijk! Een dier is, als je er normaal mee omgaat onvoorwaardelijk trouw aan de mens. RESPECT voor alle leven moeten we hebben. Ik hoop, dat de daders de beelden van deze mishandeling hun hele leven op hun netvlies hebben en nooit meer rustig kunnen slapen. Vuurwerk mag wat mij betreft, onmiddellijk afgeschaft worden. Elk jaar worden mensen geheel of gedeeltelijk arbeidsgehandicapt, waardoor ze de rest van hun leven een kostenpost voor de maatschappij blijven. Een centraal vuurwerk in iedere woonkern is veel mooier, duurt slechts een korte tijd en is dus ook minder belastend voor de dieren en milieu. Ik ben het helemaal eens met Evert van Puth: de daders zwaar straffen met minstens 5 jaar dwangarbeid, tot ze beseffen, wat ze een ander levend wezen hebben aangedaan. Arme Luna en alle andere mishandelde dieren!
Meuzeutje uit B. | 02-01-2014 15:23 uur  

Ik hoop dat wanneer de dader(s) gevonden worden de persoongegevens openbaar gemaakt worden, want dit beestachtige handelen jegens onschuldige levende wezens mag en kan niet getollereerd worden. Oog om oog, tand om tand. Wat een verschrikkelijk verrotte wereld is het aan 't worden! Gewoon walgelijk.
Frans uit Arnhem | 02-01-2014 13:59 uur  

AFSCHUWELIJK DIE DAT GEDAAN HEBBEN ZIJN MONSTERS , IK HOOP DAT JULLIE DIT LEZEN WAT ZOU IK DAT GRAAG BIJ JULLIE DOEN , MAAR DAN MET VEEL GROTER VUURWERK .MONSTERS ROT OP EN LAAT ONSCHULDIGE DIEREN MET RUST , HOPELIJK KRIJGEN JULLIE EEN HEEEEEL SLECHT 2024 HEEEEEEL SLECHT
Hendrina uit Mook | 02-01-2014 13:26 uur  

@menno uit Utrecht |ben je nu jezelf of je vrienden aan het verdedigen. Hoe dan ook zoek hulp.
Monica uit Utrecht | 02-01-2014 11:15 uur  

Als je hier onverschillig op reageert 'het was maar een kat', 'eigen schuld' etc dan heb je een ernstig gebrek aan empathisch vermogen, dan heb je echt iets gemist in je ontwikkeling...Je ouders daar maar de schuld van geven dan, dat ze een eng naar onverschillig mens op de wereld hebben gezet? Dierenbeulen gaan vaak een stap verder, hebben ook weinig tot geen gevoel naar mensen. Forensische psychiatrie leert dat het vaak begint met marteling van dieren, daarna richt het sadisme zich op mensen...Nog steeds onverschillig? Kijk jezelf eens goed aan in de spiegel. Hoe harteloos ben je?
Paolo uit Amersfoort | 02-01-2014 01:02 uur  

Menno, ik hoop dat een van jouw dierbaren hetzelfde overkomt als deze kat. Dan kan ik namelijk reageren met, sjezus, al die emoties om jouw moeder/vriendin/kind. ;) Mensen die nogsteeds denken dat mensen een superieur en waardiger ras zijn dan andere dieren, hebben hier geloof ik niets te zoeken! Mishandeling en moord is gewoon ziek, of je het nou bij een mens doet of bij een dier! Ik ben het er mee eens dat je je kat binnen moet houden, het zijn immers gewoon huiskatten, en honden waren van vroeger uit ook wild, en die dump je ook niet buiten. Maar dat heeft hier eigenlijk geen reet mee te maken, want het is gewoon waanzinnig ziek om een dier zoiets aan te doen. Als angst voor dit soort dingen de enige reden is voor mensen om hun kat binnen te houden zegt dat meer over de samenleving waarin wij leven. Je kunt zoiets niet gaan afschuiven op het baasje of de kat, doe even normaal joh.
M uit Lochem | 01-01-2014 20:19 uur  

S. ? Dit zijn hier allemaal dierenliefhebbers. Mensen zoals jij zijn een last voor Nederland! Wegwezen! Mensen die dieren haten haten ook mensen
Sjaak uit Goes | 01-01-2014 20:13 uur  

ik leef mee met de eigenaar en sterkte met het verlies
manuela uit Ijmuiden | 01-01-2014 19:56 uur  

Ik heb al eerder een reactie geplaatst maar het laat me niet los! Wat een pijn en doodsangst moet het poezebeest gehad hebben!! Hier zijn geen woorden voor, krijg er kippenvel van. Ken veel mensen uit Amersfoort en voornamelijk omgeving Schothorst en bied bij deze mijn hulp aan om de daders te vinden!!! Laten we ervoor zorgen dat ze geen moment rust hebben, dat ze meemaken wat het poezebeest moest meemaken!
E uit Spakenburg | 01-01-2014 19:33 uur  

Ik hoop dat wanneer de dader(s)gepakt worden,hem/haar/hun/een soort gelijke straf zullen ondergaan!
Willem uit Zoetermeer | 01-01-2014 18:54 uur  

S. uit Zeist. Wat dan nog? Dus als mensen een kat buiten laten lopen dan is het gerechtvaardigd dat zo'n beestje mishandeld wordt??? Dus als iemand iets doet wat een ander niet zint, mag je 'ingrijpen'en eigen rechter spelen?? Jij bent net zo ziek als degenen die het gedaan hebben. Doe normaal en denk eens na voor je wat zegt. Respect moet bijgebracht worden aan zulke lui en de straffen moeten 1000 x zwaarder worden. Stelletje idioten!!!
Jolanda Heens uit Lopik | 01-01-2014 17:17 uur  

ik heb een advertentie op internet staan, ik vind het zo erg, hoe haal je het in je hoofd,er blijken ook ganzen opgeblazen te zijn met vuurwerk, onbegrijpelijk, helaas zullen dieren beulen altijd blijven bestaan
Yvonne uit Capelle aan den ijss | 01-01-2014 15:11 uur  

s. nooit lang naar school geweest?....de zaken even overdenken?......voor zover er moet over nagedacht worden....nooit een onbewoond eiland overwogen???
tbenekikni uit Belgie | 01-01-2014 14:52 uur  

woon zelf in amersfoort en ken het baasje van luna deze mensen hebben ontzettend veel verdriet. als de dader ooit bekend word zet ik zijn adres op internet en mogen mensen doen wat ze willen
inekevandijk uit Amersfoort | 01-01-2014 14:14 uur  

Menno uit Utrecht u bent gestoord een kat hoord alles 10 X harder als een mens en het is al bewezen dat er vuurwerk in het achterwerk is gedaan er zat nog een stukje van een cobra 7 in het achterwerk dus...
Lee uit Almere | 01-01-2014 14:02 uur  

wie doet zo its bij een kat dit moet stop want volgens tom kan kat in regio straks allemaal dood gaan door Dierenbeul ik woont zelf ook in utrecht waar het ook raak was
tom uit Utrecht | 01-01-2014 13:59 uur  

verschrikkelijk wat wreed ,hoop dat ze de dader vinden en dan met een groepje afvoeren naar een stille plek en met hem hetzelfde doen.en in ieder gat een duizendklapper ik doe graag mee en vele met mij.onvoorstelbaar dat deze dingen nog gebeuren.
ineke van dijk uit Amersfoort | 01-01-2014 13:11 uur  

Wat bestaan er toch een "zieke geesten". Als een kat hen krabt of een hond hen bijt, is de wereld te klein. Maar als zij een beest mishandelen vinden ze dat "Normaal? Ziek zijn ze, echt Ziek!
Corry uit Nieuwegein | 01-01-2014 12:26 uur  

wie doet zo its
tom uit Utrecht | 01-01-2014 10:34 uur  

Ik had al eerder een reactie geplaatst. Ik kan helaas niet meebetalen aan een beloning maar ik bied wel mijn hulp aan op welke wijze dan ook. Dit mag niet ongestraft blijven, de dader(s) moet(en) gevonden worden!!!!!
Harold uit | 01-01-2014 10:25 uur  

aan s uit zeist de woorden die u gebruikt zijn schokkend voor mensen die wel heel gek zijn op hun kat het is maar niet tehopen dat uwhuisdier zoiets overkomt maar als ik u reactie zo lees dan denk ik niet dat u een huisdier heeft en is het dan ook nog de schuld van de eigenaar wat u zegt dan is het toch niet normaal wat ze hebben gedaan bij het diertje u moet eens beter nadenken wat een gestoorde lui er op deze wereld lopen en na mijn mening bent u er daar ook eentje van
anja uit Overdinkel | 01-01-2014 10:09 uur  

S uit Zeist. Wat is er hypocriet aan reacties van mensen die wél van katten houden? Spreek voor jezelf. Ik vind jouw reactie op deze afschuwelijke gebeurtenis volledig ongepast. Je vindt een kat opblazen ziekelijk, maar ik bespeur in jouw zeikverhaal dat je de schuld aan de eigenaars geeft en dat zo'n daad een gevolg is van overlast die katten zouden veroorzaken. Ongetwijfeld veroorzaak je zelf ook wel eens overlast, zullen we jou dan ook eventjes opblazen?
Linda uit Groningen | 01-01-2014 09:47 uur  

soest - 1 - 1 - 2014 dit zijn gewoon dierenbeulen ik hoop dat die soort snel gepakt worden en een flinke dauw kregen gewoon de gevangenis in met ze met dit soort zieke mensen hier mee leef ik met de eigenaar van die kat die er niet meer is
nielswalgreen uit Soest | 01-01-2014 08:45 uur  

S uit Zeist, ik zit me hardop over uw reactie te verbazen. De strekking van uw verhaal is "sommige mensen hebben nou eenmaal een hekel aan katten, had ie 'm maar niet los moeten laten lopen". Wat wilt u in hémelsnaam bereiken met zo'n bericht? Zullen we de daders dan maar laten lopen, want kattenpoep tussen mijn begonia's is inderdaad wel heeeeeel vervelend. Het is erg genoeg dat er verknipte figuren rondlopen die absoluut niks toevoegen aan onze samenleving, maar lethargische reacties als die van u zijn net zo schadelijk. Eerst wordt er geklaagd, vervolgens worden de schouders opgehaald en gezegd dat het nu eenmaal zo gaat en daarna sukkelen we weer lekker door.
J uit Amsterdam | 01-01-2014 05:30 uur  

Walgelijk! Psychopaat die zoiets doet! Normale mensen, en zelfs "rotjongens" doen zoiets niet, dit is het werk van een hele zieke geest die in de toekomst menselijk slachtoffers gaat maken! En stop eens met dat gezeik over katten! Een kat binnenhouden is zielig, en bij heel veel katten niet eens te doen! Wie moeten dan al die katten in hun huis opnemen van al die mensen die fokken omdat ze hun beesten niet castreren en/of dumpen in asiels? Volgens de wet mogen ze loslopen, en poepen ja dat doen ze, net als vogels, egels, bunzings enz. Daar beklaag je je zeker ook over?
S uit Ijmuiden | 01-01-2014 04:03 uur  

Nogal hypocriete reacties.. Een kat opblazen is erg ziekelijk, maar er bestaat nou eenmaal zat ongenoegen tegen die beesten.. Niet iedereen zit erop te wachten dat ze bijv. steeds je balkon onder komen schijten.. Oke, het dier is hier zelf niet de hoofdschuldige aan, maar wel die zgn. 'eigenaren' die hun beesten zonodig 24u/dag los buiten moeten laten lopen.. Als je dan zo aan ze bent gehecht, dan moet je ze binnen houden.. dan veroorzaken ze ten eerste geen overlast bij anderen en lopen ze bovendien geen risico bij dierenbeulen.. punt..
S. uit Zeist | 01-01-2014 03:02 uur  

Het is een schande. Geloof mij ik wens voor 2014 dat de daders gevat worden en een 1000 klapper in hun reet krijgen. Ik ben woedend ...dat doe je niet als je maar ook een greintje menselijkheid hebt. Dit verknalt mijn nieuwjaarsvreugde, ik voel met het baasje mee. Rudi,
Rudi Brosens uit Kapellen Belgie | 01-01-2014 02:36 uur  

Mijn god, Wat kun je ziek zijn om dit bij onschuldige dieren te doen. Volgens mij heb je last van een pesoonlijksstoornis. Ik heb zelf twee katten, en hoop dat ze uit handen blijven van dit soort gekken. Mijn oprechte medeleven met de eigenaars . Martin van den Berg
Martin van den Berg uit Utrecht | 01-01-2014 02:26 uur  

Ik ben hier al de hele dag zo misselijk van. Ik krijg het niet uit mn hoofd. Mn maag keert om als ik denk aan de pijn en angst die het poezebeest heeft moeten doorgaan... De monsters die dit hebben gedaan zouden ze op een drukbezocht plein moeten neerzetten met een bordje om waarop staat wat ze hebben gedaan.... Bah ben er echt misselijk van... Happy new year :-(
Kaat V uit Utrecht | 01-01-2014 02:10 uur  

Werd letterlijk misselijk toen ik dit bericht las. Vol ongeloof dat iemand dit een onschuldig dier aan kan doen. Als de dader gevonden wordt, ook een rotje in zijn ....... stoppen en aansteken. Oog om oog en tand om tand! Ga steeds meer van dieren houden dan van mensen.
Elles uit Gouda | 01-01-2014 01:11 uur  

Dit zijn geen mensen maar MONSTERS die géén enkel respect hebben voor het leven van een weerloos dier. Wat mij betreft,als de dader(s) worden gevonden, mogen ze dezelfde behandeling ondergaan, als wat ze bij de kat hebben gedaan. Hoe verrot kan je zijn!! Zal wel weer met een taakstraf worden afgedaan want het leven van een dier heeft geen enkele waarde. Voor mij heeft het leven van deze monsters geen enkele waarde
Henny uit Montsauche, France | 31-12-2013 23:41 uur  

Verschrikkelijk om dit te lezen! Ongelooflijk dat mensen zulke zieke dingen doen!! Hier zijn geen woorden voor, zoon zinloze daad!! Hebben zelf ook een poes, heel veel sterkte aan de baasjes. Hoop dat de daders snel gevonden worden hier is geen straf te zwaar voor!!! Aan de schandpaal met ze via facebook, you tube, twitter etc!! Zulke gasten zijn het bestaan hier op aarde niet waard!! Wil met alle genoegen met ze afrekenen...
bodybuilder uit Bunschoten | 31-12-2013 23:34 uur  

Helemaal eens met Ed uit Utrecht.
A.S. uit Utrecht | 31-12-2013 23:34 uur  

Dieren genieten in dit land, wettelijk gezien geen rechten. Het zal dus wel een geldstraf van € 50,-- worden wegens beschadigen van andermans "eigendom".
lUC VAN bAALEN uit De Bilt | 31-12-2013 23:18 uur  

Ik wil eerst de eigenaars van deze lieve mooie kat veel sterkte wensen. Ik ben blij dat er zoveel gereageerd wordt!! Er komt nog veel meer bij denk ik. Jammer voor Fleur uit tuindorp, die het ongetwijfeld erg vindt???, maar de reacties van woede niet begrijpt. (woede=emotie) Menno uit utrecht vindt het gebeurde kennelijk heel normaal. Zielig iemand. De vries, inwoner uit utrecht heeft het goed wat betreft het feit, dat de mensen vuurwerk misbruiken (mijn woorden) maar de btw is zo welkom voor de schatkist!!! Vanavond een man dood in medemblik, en 2 jaar terug een jongen van 17 en nog een jongen. Eigen schuld, maar vreselijk. Laat het vuurwerk maar onder de wapenwet vallen. Het wordt van steeds zwaarder kaliber. Huisdieren (honden, katten, vogels etc.)moeten ieder jaar door 2-3 dagen ellende heen. Het wordt tijd voor een duidelijk afgebakend verbod. Wel vuurwerk maar dan georganiseerd, en dat mag dan best wat kosten want het moet echt mooi en goed zijn. Ik wens iedereen een gezond nieuwjaar toe. Ed uit utrecht, dierenliefhebber. (Ben bereid om mee te betalen aan beloning Gouden tip. 50 euro.)
ed uit Utrecht | 31-12-2013 23:17 uur  

Krijg hier tranen van in mn ogen, afschuwelijk!! Durven ze wel tegen een dier die niks terug doet? Heel veel sterkte voor de eigenaren! Hoop dat de daders snel gepakt worden!! Ophangen zulke gasten en vuurwerk in hun achterste stoppen!!Kijken hoe ze dat vinden. En Menno misschien ook wat voor jou? Zou graag vuurwerk in jou willen stoppen. Reageer dan niet als je niks zinnigs te melden hebt
E uit Spakenburg | 31-12-2013 23:08 uur  

Waar is dit gebeurd, Politie doet er toch geen zak aan, maar vraagt getuigen via de slechtse regionale omroep van Nederland namelijk RTV Utrecht. ik denk dat in dit soort zaken wij als dierenliefhebbers echt in deze provincie dit soort zaken zelf op moeten gaan lossen met harde hand. De straffen voor de daders van dit soort mishandelingen zijn veel te mild. Sterkte voor de baas.
Tietse uit Leusden | 31-12-2013 22:43 uur  

Dat zieke tuig moet je gwoon zelf zo opblazen...zet ze allemaal voor mijn neus neer.. IK GEEF ZE NEK-SCHOT...!
frenk uit Rotterdam | 31-12-2013 22:36 uur  

Wat een reacties op dit artikel. Hieruit blijkt dat er toch heel veel dierenvrienden in Nederland zijn. Ik hoop van harte dat deze imbeciel gepakt wordt, en nu eens echt gestraft wordt. Iemand moet getuige geweest zijn, van deze laffe daad. Het is echt geen eenmanszaak. Hopelijk zijn de getuigen zo sportief zich te melden bij de politie. Als de dader getraceerd wordt, raad ik hem aan zijn koffers te pakken en zo snel mogelijk dit land te verlaten. Een leven verder in dit land is denk ik niet mogelijk.
A.S. uit Utrecht | 31-12-2013 22:26 uur  

afschuwelijk ik hoop zo dat ze de daders te pakken krijgen
utrecht uit Utrecht | 31-12-2013 21:23 uur  

Beste redactie of jullie mijn ongezouten kritiek publiceren of niet de vloek is al gelegd en hier komen de dieren beulen niet mee weg Sterkte en wel een goed 2014 gewenst aan alle dieren vrienden (jammer dat jullie mijn eerste bericht niet plaatsen)
jerry van der lingen uit Lexmond | 31-12-2013 21:06 uur  

geef mij het adres los het op of naam
adriaan uit Vianen | 31-12-2013 21:00 uur  

Ze verdienen inderdaad het ergste met Menno uit Utrecht erbij met z'n achterlijke reactie! Je bent ook echt de enige die zo reageert. Geen empatisch vermogen kennelijk!
Jeanique uit Soest | 31-12-2013 20:56 uur  

Wat afschuwelijk, werkelijk gestoorde figuren. Ik wens voor 2014 dat het snel uitlekt wie dit heeft gedaan. Alle gevolgen vandien gun ik hen van harte.
Manuel uit Utrecht | 31-12-2013 20:45 uur  

Verschrikkelijk! Zo erg! Hoe kan iemand zo wreed zijn tegen zo'n schattige lief beestje die niemand kwaad doet. Ik wens de familie heel erg veel sterkte. Heel erg hard om op deze manier vlak voor het nieuwe jaar afscheid te moeten nemen van jou geliefde huisdier. Het is misschien fout om dit te schrijven maar.. inderdaad, mensen die dit soort streken uithalen verdienen een zware straf, zal er zeker niet rouwig om zijn als ze tijdens het vuurwerk afsteken een aantal vingers verliezen. Maar hun tijd zal vast nog wel komen.
Jeanique uit Soest | 31-12-2013 20:45 uur  

https://www.facebook.com/pages/Helpdedadersvindenpoesluna/197390920450691?fref=ts
Pist. Paultje uit 033 | 31-12-2013 20:42 uur  

De dader(s) zullen we toch echt zelf moeten aanpakken...maar wees niet bang...straf krijgen we toch niet..dat is weer een voordeel in dit land. Dierenbeulen zijn lafaards.. sterkte voor het baasje!!!
Jacobus uit Hellevoetsluis | 31-12-2013 20:39 uur  

Heel veel sterkte, Erik! De beesten die dit soort dingen doen zijn dezelfde types als die merries en elk ander weerloos dier martelen en doden. Complete sociopaten die geen benul van goed en kwaad hebben. Straffen helpt denk ik niet. Ik hoop dat ze vanavond met vuurwerk iets van zichzelf opblazen. Ik heb wel iets in gedachten.
C.edens uit Almere | 31-12-2013 20:35 uur  

Wat een vuile vuile vuile... Ik kan er geen woorden voor vinden. Verschrikkelijk! Hoe kun je zoiets doen. Verschrikkelijk misselijkmakend! Wens het baasje heel veel sterkte toe, en ik hoop dat de daders worden gepakt! Dit is gewoon doodslag!!
Jay Brookman uit Amsterdam | 31-12-2013 20:31 uur  

Is diegene al gepakt? Ik hoop dat er alles aan wordt gedaan, dit is te zot voor woorden, hoe ziek ben je dat je DIT hebt kunnen doen? Degene die dit heeft gedaan is levensgevaarlijk, zal zich ook gaan storten op kinderen????
Christina uit Zwolle | 31-12-2013 20:28 uur  

Een SCHANDE! Dat moet je terug doen bij deze GROTE TUIG! Ik wens het baasje heel veel Sterkte toe!
Sandra uit Den Haag | 31-12-2013 20:25 uur  

Ik hoop dat ze die gasten vinden en dan zonder twijfel gelijk hetzelfde doen !!!
Rita S. uit Vinkeveen | 31-12-2013 20:22 uur  

"Als we allemaal wat geld geld bij elkaar doen hebben we misschien een mooi bedrag voor de tipgever die leid tot het oppakken van deze vreselijke dieren beulen!" Goed idee. Mijn tipgeld van 2000 euro blijft in ieder geval staan. In juni hebben jongeren in Drunen een geitje van twee weken oud doodgemarteld. Daders zijn bekend bij de politie, maar zijn er ongestraft mee weggekomen. Laat dit in vredesnaam niet weer gebeuren.
Esmee uit Hoorn | 31-12-2013 20:16 uur  

Ik ben zeer aangeslagen door dit bericht. Ik heb er geen woorden voor maar hoe durf je dit ooit te doen. Wij hebben ook een poes. Ik hoop op een zeer zware straf. Maar zelfs dat maakt het nog niet goed. Ik wilde mijn reactie kwijt. Ook naar de eigenaars van deze poes. Ik wens hun heel veel sterkte. Ja, wat moet je zeggen als je dit leest. ik word er zo boos om. Wanneer worden de daders eens echt aangepakt.
Therese uit Houten | 31-12-2013 20:06 uur  

Ja wat moet je hier over zeggen, de "mensen" die dit doen hebben eigenlijk geen recht om zelf te leven. Gelukkig leven ze hier in Nederland, waar zulke "mensen" een label krijgen als, getraumatiseerd, moeilijke jeugd, etc, etc. En met de huidige rechtspraak zullen ze er wel afkomen met een taakstrafje......Lang Leve Nederland !!!!
Marcel uit Hoogland | 31-12-2013 19:50 uur  

Heel veel sterkte! Wat een laffe daad! Zoiets doe je niet, ze zouden hetzelfde moeten doen met de dierenbeulen als wat zij met Luna hebben gedaan. Ik heb er geen woorden voor. Het maakt me heel alleen heel verdrietig, heb zelf 2 dagen geleden mijn kat verloren. Maar op zo'n manier....!!! Voor de baasjes van Luna nogmaals heel veel sterkte!!
G. Huisman uit Wezep | 31-12-2013 19:47 uur  

Ik was al vol ongoof toen in het bericht op hoorde, maar dat er reactie zijn dat de kat zelf op vuurwerk is gaan zitten. !!?? Daar heb ik geen woorden voor hoe naief kunnen die mensen zijn. Misschien hebben ze geen kennis van katten. Als we allemaal wat geld geld bij elkaar doen hebben we misschien een mooi bedrag voor de tipgever die leid tot het oppakken van deze vreselijke dieren beulen!
Rachel uit Utrecht | 31-12-2013 19:39 uur  

@ Menno: Voor veel mensen zoals ik die geen kinderen kunnen krijgen, is een huisdier als een kind. Maar je hebt empathie nodig om zoiets te kunnen begrijpen. Ik loof hierbij 2000 euro uit voor de tip die naar de dader leidt, en dat is geen grootspraak!
Esmée uit Hoorn | 31-12-2013 19:34 uur  

@Menno....alleen al het feit dat je zegt: al die reacties om een kat....blijkt al dat jij je niet realiseert dat katten ook levende wezens zijn. En een kat gaat echt niet op vuurwerk zitten, ze mijden vuur, maar goed dat kan jij niet weten, want je hebt geen katten.
Annemarie uit Amersfoort | 31-12-2013 19:31 uur  

Gatver, wat een schoft(en), dan spoor je toch echt niet. Rijp voor de psychiatrie en tijd dat het vuurwerk afgeschaft wordt, het wordt steeds extremer.
Annemarie uit Amersfoort | 31-12-2013 19:27 uur  

Wat een dierenbeul, kan je die poes wel hebben?? Met je vuurwerk in je eigen kont steken, dan zal ik het wel aansteken Tot ziens dan maar!!
L.huizig uit Hellevoetsluis | 31-12-2013 19:16 uur  

toen ik dit bericht hoorde, op de radio, kon ik alleen maar denken wat een ongelofelijke schoften, zijn dit, hier heb ik geen woorden voor. Ik wil zo wie zo, de eigenaar heel veel sterkte toewensen. Ik heb 3 katten en die komen niet buiten, alleen maar voor zulke walgelijke dierenbeulen, deze beesten, wat zoiets durf ik geen mensen meer te noemen, dit gzijn geen mensen, die zoiets doen, ik hoop dat ze gevonden worden, en zo'n ongelofelijk zware straf krijgen, dat ze dit voor altijd en eeuwig nooit meer zullen doen. en het lijkt mij stug dat niemand dit heeft gezien, alhoewel, dit zijn volgens mij stiekemers, zonder dat iemand kijkt lafbekken, zo'n onschuldig diertje, een kat!!!!!!!
Ellen uit Utrecht | 31-12-2013 19:09 uur  

Sjezus! al die reacties om een kat. Allemaal grootspraak van mensen die enigszins helemaal niks voorstellen. Jullie weten 'het is gebeurd en de dader is gevlogen' dus wat heeft het voor zin om al die dreigementen te uitten richting de ONBEKENDE dader. Je hebt zelfs nog kans dat de kat er zelf is op gaan zitten, ik kan me niks anders voorstellen.
menno uit Utrecht | 31-12-2013 19:01 uur  

Idem met de dader(s) doen, piepen ze wel anders............! Ze verdienen de zelfde pijn die het arme dier geleden heeft!
Tiny uit Velp | 31-12-2013 18:59 uur  

Ik vind dat ze zelf is een rotje in hun eigen kont moeten steken kijken hoe dat voelt!! Ik vind zoizo je moet altijd eerst even nadenken als ik een kat ben zou ik dan een rotje in iemands kont afsteken?! En als je dan Ja zegt dan moet diegene ik de gevangenis en heel heel heel heel heel heel heel heel heel heel erg lang!! Of nog een ergere straf omdat je eigenlijk wel iemand hebt vermoord!!
Lovely uit | 31-12-2013 18:46 uur  

Dit is afschuwelijk. Wie doet er zulke zieke dingen?! Ik hoop dat de daders zichzelf aangeven of gevonden worden. Dit soort gruwelijke daden moet zwaar bestraft worden! Ik heb zelf een kat en dit is wel het ergste wat je geliefde huisdier kan overkomen. Misselijkmakend gewoon! Mijn medeleven gaat uit naar de eigenaren van het arme beestje.
W. Vink uit Amersfoort | 31-12-2013 18:33 uur  

Bijna alles is al gezegd ! Pijn in mijn buik krijg ik ervan. Zijn dierenbeulen geen potentiële moordenaars ?
Mirjam uit Hoogland | 31-12-2013 18:29 uur  

Ik heb het er voor over om een deel van mijn spaargeld te schenken aan de persoon die de dader aan kan wijzen zodat hij uitgeleverd kan worden aan de politie.
hemmerle uit Amsterdam | 31-12-2013 18:25 uur  

Hoe ziek kun je zijn, dat je dit soort dingen verzint en ze vervolgens ook nog in praktijk brengt? Dit soort figuren hoort niet vrij rond te lopen en al helemaal geen vuurwerk te kunnen kopen. Ik hoop dat er getuigen zijn en dat de daders worden gepakt. Over wat ik de daders toewens, zal ik met hier maar niet uitlaten.
Bibi uit W. | 31-12-2013 18:21 uur  

Wat zou ik graag de naam of namen van de dader(s)willen hebben.Als het kan gecomplimenteerd met woonadres.Als ik ergens misselijk,woedend en verdrietig van wordt is het dierenleed,helemaal door mensen veroorzaakt.Hoewel,waren dit wel mensen???Heb er best wat financien voor over dit recht te gaan zetten.
Paul P. uit Utrecht | 31-12-2013 18:13 uur  

Wat die beul heeft gedaan is weerzinwekkend, sommige reacties hier als 'oog om oog tand om tand' of berichten met die strekking zijn evenwel bijna net zo verwerpelijk.
Han uit Utrecht | 31-12-2013 18:06 uur  

Ten eerste sterkte met het verlies, wat vreselijk zeg!! Ik word hier zo intens verdrietig van. Wat gaat er in je hoofd om zo iets te doen... In mijn ogen heb je dan echt een zieke geest. Ik hoop echt dat er iemand die het heeft zien gebeuren, of via via heeft gehoord wie het heeft gedaan zijn/haar verantwoording neemt om het te melden. Deze dader(s) moeten gestraft worden ..
eva uit Utrecht | 31-12-2013 18:04 uur  

Als dit met een van mijn dieren gebeurd neem ik het recht in eigen handen, ik word hier zo ziek van, en die straffen die ze krijgen slaan tien keer nergens om.
Eveline uit Dordrecht | 31-12-2013 18:03 uur  

Eric gecondoleerd met dit vreselijke verlies ik hoop dat ze de daders vinden en aan de hoogste boom hangen en daar laten creperen ik heb er eigenlijk geen woorden voor dit zijn geen mensen meer maar onder de beesten kan je ze ook niet rekenen, dat zou nog te veel eer voor ze zijn.
Diny Jacobs uit Utrecht | 31-12-2013 18:01 uur  

In één woord walgelijk. Zo iets doe je niet. Dan is er echt iets goed mis met je als je zoiets op je geweten hebt. Sterkte voor de eigenaar van deze poes.
Jen uit | 31-12-2013 17:58 uur  

Niet normaal dit! Ik vindt dat ze het vuurwerk moeten verbieden vanaf 2014. Dit doe je niet met een lief katje. Ik wens Eric Fluit veel sterkte toe.
Peter Horst uit Steenbergen | 31-12-2013 17:55 uur  

Niet normaal. wat mij betreft totaal vuurwerkverbod.Hoeft onze kat niet meer aan de zenuwtabletten. Hij heeft in het verleden ook met dit soort beulen te maken gehad.
hetty uit Kamerik | 31-12-2013 17:50 uur  

Van mij mogen al die dierenbeulen, mits ze opgepakt worden, met hun hoofden op de voorpagina van een landelijke krant.
willem uit Den haag | 31-12-2013 17:49 uur  

Ik loof € 1000,00 voor degene die mij de naam en het adres van deze dierenvriend bezorgd!(met bewijs)!
J.Th. van Buuren uit Utrecht | 31-12-2013 17:43 uur  

Hey wat is er mis met jullie zieke mensen, hoop zo dat jullie vanavond nog iemand tegenkomen met een cobra en dat jezelf opgeblazen word, krijg de rillingen over me lichaam van dit soort zieke streken...
Aland Brouwer uit Woerdense Verlaat | 31-12-2013 17:36 uur  

Dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd, in 2009 of 2010 is het zelfde gebeurd met een kat in als ik het goed heb Klazinaveen (Drenthe) en volgens mij is de dader toen nooit gepakt omdat er geen getuigen waren. Zou dit de zelfde onverlaat zijn geweest? Van mij mogen dit soort dierenbeulen de ergste straf krijgen die daarvoor bestaat en dan bedoel ik niet 50 uur taakstraf, maar eerder jaren lang achter de tralies. Uiteraard gaat mijn medeleven uit naar de eigenaren van deze kat. Heel erg om op deze manier van je kat af te geraken.
Marion uit Gorinchem | 31-12-2013 17:34 uur  

Stelletje lafaards. Heb links en rechts wat contacten in die regio en heb deze al gevraagd om rondvraag te doen. Een ding is zeker, de naam of namen van deze gast(en) krijg ik. Wat ik dan voor die persoon of personen in petto heb is een verrassing. Beloof ze een ding:prettig zal het niet zijn. Men krijgt wat men verdiend. Stelletje klootzakken.
Marlboro Man uit Mijn huis | 31-12-2013 17:33 uur  

deze dierenbeulen moeten minstens 5 jaar straf krijgen!!!!!
margreet uit Utrecht | 31-12-2013 17:31 uur  

We leven in een land met barbaren blijkt steeds weer. Want dat is dat je bent als je zoiets doet, een gewetenloze schurk, een barbaar. Wees blij met je zelf en zorg dat je niet gepakt wordt en gelyncht door de menigte, wat je uiteraard t meest verdiend.
esther uit Haarlem | 31-12-2013 17:31 uur  

heel veel sterkte met dit gruwelijke verlies, en voor de dader(s) ik hoop dat jullie gepakt worden en goed gestraft geen taakstraf van n paar uurtje maar 2 jr werken in t dierenasiel. wat zullen jullie n lol hebben gehad n weerloos beest zo te mishandelen ik en vele met mij zouden met alle liefde een wat zwaarder soort vuurwerk in je achterwerk willen duwen. t losse vuurwerk afschaffen ?? ja graag laten we beginnen in belgie die ons zoveel wetten voorschrijft maar deze rotzooi wel lievdevol ver voor oudjaar aan ons verkoopt. ik loop al n maand met angstige honden ,maar bij mij krijgt diegene die iets in hun richting gooit een knal met de riem om zn oren
rianne uit Amersfoort | 31-12-2013 17:30 uur  

Arm arm diertje, rust zacht Luna... Ik wens je baasjes veel sterkte. En de onmens die dit heeft/hebben gedaan: Ik wens dat jullie nooit in je levensdagen een moment van vrede kennen, noch van geluk. En tot slot, wens ik jullie op die wijze, een lang heel lang leven toe.
Fien uit Amersfoort | 31-12-2013 17:26 uur  

Walgelijk. Dus: oog om oog tand om tand. Ofwel, netjes omschreven, al heb ik andere woorden in gedachten: oppakken dat schorem en ze op precies dezelfde manier laten ontploffen. Dat wordt pas ECHT lachen...
gerdien claas uit Tilburg | 31-12-2013 17:08 uur  

en niemand heeft dit gezien? Kan het bijna niet geloven dat zoiets gebeurt en dat er mensen zijn die zoiets wreeds kunnen doen het is ten hemel schreiend en te walgelijk voor woorden. Als deze dader(s) niet flink gestraft worden denk ik dat ze op een onbewaakt ogenblik in elkaar getimmerd worden door iemand. Ik zou er op dit moment toe in staat zijn, mijn hart bonkt in mijn keel van kwaadheid en verdriet hierover. Het baasje van deze kat wens ik veel sterkte toe met de verwerking hiervan en het gemis van je lieve huisdier.
Maria uit Den Haag | 31-12-2013 17:01 uur  

Wat een zieke mensen zijn dit zeg die zo iets doen bij zo'n weerloos beestje. We hadden zelf 3 katten. Tot op een dag deze 3 katten heel overstuur thuis kwamen en 1 ervan naar zolder ging. Hij zat daar te hijgen. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan. Een bleek dat hij mishandeld was. Hij is twee weken lang door ons liefde vol verzorgd. Elke dag naar de dierenarts omdat zodat hij een spuit kreeg om het vocht in zijn buik en achter zijn hartje af te laten voeren via zijn blaas. Helaas mocht het niet baten en raakte toen verlamd, waardoor we hem hebben moeten in laten slapen. We weten dus als geen ander wat Eric nu mee maakt en dat je op zo'n manier je liefde volle kat moet in laten slapen. Helaas gebeurt het ook bij andere huisdieren. Dit moet echt stoppen. Deze zieke gasten oppakken en doe maar het zelfde met ze. Zodat ze voelen wat deze kat ook gevoeld heeft. Maar dan met zwaarder vuurwerk dan wat zij gebruikt hebben.
Ingrid uit Houten | 31-12-2013 17:01 uur  

Verschrikkelijk dat dit gebeurd en dan zie je maar weer dat sommige mensen niet sporen. Dat ze tot deze daad komen zegt veel over de dader zelf. En als ze deze vinden wat krijgt zo iemand dan. Een taakstraf van niks. Moeten veel harder aangepakt worden. Sterkte voor de eigenaar van het verlies vsn deze poes.
Ben uit Deventer | 31-12-2013 16:56 uur  

Tijd voor weer een "pistolen Paultje"?
Jan uit Amersfoort | 31-12-2013 16:55 uur  

vuile dieren beulen
n den hartog uit Amerongen | 31-12-2013 16:51 uur  

Zieker dan ziek die dader. 'k Zou diegene wel willen ontmoeten maar ik weet zeker diegene mij dan niet. Beter van niet. Dit verdient geeneen dier. Alleen bepaalde dieptrieste figuren doen dit. Tijd voor hardere aanpak.
Corry Davelaar uit Veenendaal | 31-12-2013 16:49 uur  

Ik kan er niets aan doen maar moest gewoon vreselijk huilen door dit bericht. Ik zelf heb ook een kat Lizzy maar laat haar vanaf 29 december niet meer naar buiten gaan. Stop die gasten zelf een rotje in hun reet, sorry voor deze platte uitspraak. Wie zijn dit? Worden ze thuis mishandeld? Waar komt dit vandaan? Hebben ze geen inlevingsvermogen, wat is er mis in hun brein? Afschuwelijk voor Eric en zijn vrouw, sterkte!
willeke uit Delft | 31-12-2013 16:43 uur  

@Brenda Stoker uit Amersfoort | 31-12-2013 13:26 uur; De kat heet Luna, en haar baasje is Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst. Kan je gewoon op internet vinden.
Ger uit Amersfoort | 31-12-2013 16:41 uur  

Fam.Fluit heel vel sterkte met dit verlies een zeer grote dierenvriend.Hoop dat ze bekend worden dan zijn ze de mijne.Kijken of ze dan nog zo stoer zijn.of de politie moet me voor zijn.
Ed Balster uit Doorn | 31-12-2013 16:37 uur  

Wat een hufters.. Hopelijk gaan ze een paar jaar de cel in!!!
Juul uit Rotterdam | 31-12-2013 16:29 uur  

Dit is geen kattenkwaad meer,maar kattenmoord schande.
Kees uit Utrecht | 31-12-2013 16:29 uur  

Woorden schieten te kort. Ik wens de heer Fluit veel kracht toe. Mijn medeleven, x
Cornelia uit Utrecht | 31-12-2013 16:29 uur  

Mijn maag draait om!!! Kunnen jullie wel, stelletje lafbekken. Misselijkmakend dit, dat bewijst wel weer dat er meer gevaarlijke gekken loslopen dan dat er vastzitten. Maar als deze zieke figuur krijgt wat ik hem voor 2014 toewens, dan zal het niet zijn/haar mooiste, fijnste, gezondste, en meest liefdevolle jaar worden (understatement).
Ger uit Amersfoort | 31-12-2013 16:29 uur  

Wat verschrikkelijk dat dit poesje deze gruwelijke daad moest meemaken. Vreselijk dat er gewoon mensen bestaan die dit doen! Wat laf en gevoelloos. Voor de baasjes; ontzettend veel sterkte met het verwerken van dit verlies!
C uit Leeuwarden | 31-12-2013 16:21 uur  

Hoop dat dit stuk verdriet snel gevonden wordt en dat 'ie zelf het één en ander in zijn achterste gestopt krijgt! Wat een walgelijke zieke enge mensen lopen er toch rond zeg! Niks beters te doen met je leven?
Vlinder uit | 31-12-2013 16:20 uur  

Heb hier geen woorden voor die arme stumperd,leef erg mee met de eigenaars heel veel sterkte en hoop dat die schoften gepakt worden maar helaas krijg je daar je kat niet meer levend. Zelf vuurwerk in hun stoppen zal ze leren
rm uit Utrecht | 31-12-2013 16:10 uur  

Sterkte Eric!
Lotte uit Utrecht | 31-12-2013 16:08 uur  

wat is dit laf om dat te doen we zullen die gasten eens vuur werk in hun hol douwen
anneke uit Utrecht | 31-12-2013 16:08 uur  

Wat een zieke imbecielen lopen er toch rond. Dit is een van de redenen dat particulier vuurwerk verboden moet worden. Het baasje wens ik veel sterkte .....
Misty uit Almere | 31-12-2013 16:07 uur  

wat een hufters durfen ze wel. probeer het bij mij als je durft maar dat zal wel niet. DAT JULLIE MAAR MOGEN ROTTEN IN HEL!!!!
mattheu uit àmersfoort | 31-12-2013 16:03 uur  

Lieve poes, zo gruwelijk wat jou is aangedaan. Hopelijk wordt er ooit iets uitgevonden dat dergelijke walgelijke daders automatisch worden uitgeschakeld. Voor dat soort creaties zou geen plek op de aarde moeten zijn!
Marleen uit Groningen | 31-12-2013 15:58 uur  

Het klopt wel wat ze zeggen, in ieder mens schuilt een engel, maar ook een kampbeul. Dit is wel op te maken uit onderstaande reacties. Verlies je niet in onrechtmatig geweld, ik praat dit niet oed want de daders moeten kei en keihard gestraft worden! Hulde voor diegene die ze aangeeft of een gouden tip geeft, ook ik leg daar bij deze 100€ voor neer!
Erik uit Amersfoort | 31-12-2013 15:57 uur  

Hmmm... ik hoop stiekem dat dit figuur een mooi letsel oploopt vanavond. Heb zelf nachtdienst en weet ter behandeling vast wel iets leuks te verzinnen.
Eva M. uit Utrecht | 31-12-2013 15:52 uur  

Iemand een adresje van die zieke klootzakken? Die mogen 2014 niet levend halen!! Laat ze de dag haten dat ze geboren werden. Ik trap nog geen spin dood maar dit soort verdient niet om te leven..
Toos uit XX | 31-12-2013 15:48 uur  

Helaas heb ik geen tips. Ik zie niets liever dan dat de daders bestraft zullen worden. Het berichtje wordt gedeeld op Facebook, iedereen spreekt z'n afschuw uit. Ik hou zo ontzettend veel van dieren. Het is zo'n harteloze daad. Helaas hebben jullie feitelijk niets aan mijn reactie.
Trijnie uit Muntendam | 31-12-2013 15:47 uur  

Ze zouden het bij die gast in ze hol moeten stoppen en moeten aansteken maar dan wel behoorlijk zwaar vuurwerk wat een halve zool om een onschuldig dier dit aan te doen ze moeten hem aan de hoogste boom hangen!
Annemarie uit Winkel Noord Holland | 31-12-2013 15:47 uur  

ik vindt dit heel erg moeten ze bij hun eigen doen het dier kan zijn eigen niet verdedigen de tranen lopen over mijn wangen
cobysengers kreemers uit 's-hertogenbosch | 31-12-2013 15:43 uur  

Er was een tijd dat deze onmensen op een bezoekje van Pistolen Paultje mochten rekenen. Dat was in ieder geval de mythe in mijn jeugd. Hij wist dierenbeulen altijd te vinden. Ik heb ook zo'n idee wat er dan met ze zou kunnen gebeuren. Ik wens de opvolger van PP een goede speurneus.
Erwin uit Leiden | 31-12-2013 15:42 uur  

Trieste actie, maar nog triester zijn alle rancuneuze reacties. Enge mensen zeg, brrr.
Fleur uit Tuindorp | 31-12-2013 15:38 uur  

Dit heeft niets te maken met of vuurwerk nou wel of niet verboden moet worden. Dit zijn gewoon psychopaten die je moet opsluiten. Ik hoop echt dat iemand een keer dit lef heb om het voor mijn ogen te proberen.
Wesley uit Amersfoort | 31-12-2013 15:32 uur  

Ik heb dit op de sociale media gedeeld. Ik loof 100€ uit aan diegene die de politie de gouden tip geeft om deze smeerlappen te pakken!
Karel Stouten uit Amersfoort | 31-12-2013 15:28 uur  

Elk jaar gebeuren dit soort gruwelijkheden weer. De nachtmerrie van elke dierenliefhebber. Waarom er in Nederland nog steeds geen vuurwerk verbod is, is mij een raadsel!
AnneMarie uit Emmen | 31-12-2013 15:26 uur  

Die gasten zelf een cobra 6 in hun bek douwen, En dan lekker laten liggen.
Henk uit Wormerveer | 31-12-2013 15:25 uur  

Ik heb het vermoeden dat wij nooit te weten komen wie de dader zal zijn. Dit moet een buitenaards wezen zijn, die niet in dit land thuis hoort. Mocht hij gepakt worden, zet hem aan een schandpaal op het grootste plein in Amersfoort, zodat ieder kan zien wie deze idioot is. Ik denk dat half Nederland naar Amersfoort komt. Kwam de schandpaal maar terug, dan is het zo afgelopen met de criminaliteit. En dan durven ze nog te beweren dat de criminaliteit is afgenomen. Volgens mij wordt het met de dag erger en smeriger.
A.S. uit Utrecht | 31-12-2013 15:25 uur  

die mensen die dat gedaan hebben mogen bij mij wel langs komen.het word dan geen feestje
johan uit Leersum | 31-12-2013 15:25 uur  

Wat een vreselijke daad om een kat dit aan te doen!! Waar zijn de ouders van deze daders? Vuurwerk is gewoon terreur geworden. Bommen zijn het onderhand. Mijn hond die zo bang is voor vuurwerk omdat een groep vuurwerk naar hem heeft gegooid. En de politie .... Ze doen niks. Gisteren gebeld omdat in tull en t'waal paarden helemaal van slag waren door het helse vuurwerk. Nou,ze komen echt niet... Vuurwerk kan gewoon niet meer. Terreur is het.... Ouders let op jullie kinderen. Er zijn al teveel slachtoffers.
Ingrid uit Vianden | 31-12-2013 15:16 uur  

GADVER! Dit soort mensen moeten zelf vuurwerk in hun achterwerk geplaatst krijgen. Een weerloos beestje pijnigen, en dan ook nog op deze manier.. Waar gaat het heen!
Lindsay uit | 31-12-2013 15:15 uur  

Al woon ik zelf niet in Utrecht, het écht vreselijk wat er is gebeurd, Ze zouden dit bij de dader moeten doen !. En als hij/zij het overleeft gelijk weg laten rotten in de cel en geen aandacht aan schenken als die om hulp vraagt!
Patrick Kroon uit Waalwijk | 31-12-2013 15:12 uur  

weer een bevestiging voor de schaamte die ik al had. leve de vele vrij tijd. men kan er dus niet mee omgaan. als je zoiets al bedenkt heb je al geen bestaansrecht meer. walgelijk. speuren naar de daders en aanpakken !!!!!
patrick uit Zeist | 31-12-2013 15:11 uur  

ik heb er geen woorden voor hoe haal je het in je botte kop om zo iets tedoen met een onschuldig dier ik heb ook katten en die zitten hier al 3 dagen onder de bank door dat schijt vuurwerk ik hoop dat de regering het door zet en het vuurwerk vebied voor particulieren ik wens het baasje veel sterkte met het verlies van zijn maatje en voor het beestje het ga je goed over de regenboog arm dier
anja uit Overdinkel | 31-12-2013 15:08 uur  

Dit is vreselijk. Deze sadist mag niet vrij rondlopen. Als mensen dit soort extreme dingen met vuurwerk gaan doen voor de adrenaline kick dan is het tijd om vuurwerk te verbieden. Geen vuurwerk geen slachtoffers meer!!
Wilna uit Alphen aan den Rijn | 31-12-2013 15:01 uur  

Dit "figuur" met zijn linkerarm aan een lantaarnpaal ophangen met een stalen ketting en een mes in zijn rechterhand geven, kan hij zich zelf bevrijden. De hufter!
Bart uit Soest | 31-12-2013 14:57 uur  

Wat voor plezier kun je hieraan beleven?? Ik hoop dat de dader gepakt wordt en hetzelfde lot ondergaat. Je wordt hier heel boos en verdrietig van;trouwens van alle dierenmishandelingen. Sterkte,Eric.
Margreet uit Rhenen | 31-12-2013 14:56 uur  

Bah bah bah... Wat zijn er ook vieze mensen op deze wereld!het zijn geen mensen maar beesten Heel dapper hoor zoon weerloos dier te pakken!!en dapper!
Ris uit Zaanstad | 31-12-2013 14:54 uur  

Man man waar zijn we in beland. Het is toch niet tegeloven dat er mensen zijn die dit allemaal zo doen en nog lekker kunnen slapen. Heb alle reacties gelezen en ben met vele eens dat deze gewetenloze criminelen goed en hard aangepakt moeten worden en oog om oog tand om tand de straf moeten krijgen die dit keer geen werkstraf zal zijn maar hun hele leven moeten betalen aan dierenambulances en aan dieren opvang centra. Daarbij ook de eigenaar een flinke som geld moeten geven al zal dat niet veel goed maken. Ik heb zelf ook een kater en man ik moet er niet aandenken dat het mijn kat overkomt en ja graag omzetten van afmaken naar euthanasie.
van Raaij uit Lelystad | 31-12-2013 14:53 uur  

Ik wil zijn baasje en zijn vrouwtje heel veel sterkte toewensen met het verlies van zo'n mooie en lieve kat. Wat vreselijk dat dit beestje deze gruwelijke daad moest meemaken. Verder heb ik hier geen woorden meer voor en leef ik intens met jullie mee. Sterkte ermee !!!
Mevr. J. Lassche uit Midwolda | 31-12-2013 14:50 uur  

Van zulke zieke gasten daarvan wordt ik heel erg boos om het maar netjes uit te drukken. Me emotie en woede kookt als ik dit soort berichten lees. Tegen de dader zal ik zeggen, van bedreigingen word je niet beter van laat je behandelen want je bent gewoon zieker dan ziek in je hoofd. Tegen de kat zeg ik Rust zacht, lieve poes. En baasjes van deze lieve poes, veel sterkte in deze moeilijke dagen.
pwielen uit Utrecht | 31-12-2013 14:49 uur  

Afschuwelijk gewoon. Ik wens dat tuig echt alle slechts van de wereld toe!! En de eigenaar van de kat ongelooflijk veel sterkte gewenst!!
Karin uit X | 31-12-2013 14:49 uur  

Wat erg, ik heb niet zo veel met katten, maar dat maak niet uit, het is een dier, wat lief is en leeft, beter dan menig mens tegenwoordig. Schaam mij kapot dat dit ook in Nederland kan gebeuren. Asoos zijn het, hoop dat de beul erg ziek wordt van zichzelf. Sla mij part die vent in een een hoek, en wacht maar een paar uur op de arts.
E.Boer uit Rotterdam | 31-12-2013 14:46 uur  

Namen bekend maken zodra die bekend zijn. Rest volgt vanzelf. Ik zou heel lang achterom blijven kijken. Handen af van hulpverleners én dieren. Vuurwerk alleen nog tussen 23 en 01 uur met Oud en Nieuw.
Sigrid uit Maarn | 31-12-2013 14:45 uur  

Het is om te huilen. Ik wens de eigenaar heel veel sterkte toe. Heel vreemd dat ik er van uitga dat de dader mannelijk is.
Joke van Dijk uit Steyl | 31-12-2013 14:43 uur  

Dit land verloederd. Het wordt steeds erger. Deze aso's grijpen en hetzelfde doen als dat ze met die arme poes hebben gedaan. Niet zeggen het zijn maar kinderen, want die zijn gewoon crimineel dus opruimen. Lieve familie: heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve kat!
Veronica Blokland uit Soesterberg | 31-12-2013 14:42 uur  

Hier is maar één oplossing voor oog om oog en tand om tand. Hopelijk worden ze snel gepakt liefst met gezicht op tv.
een dierenvriend uit Amsterdam | 31-12-2013 14:42 uur  

heel veel sterkte met het verlies van uw kat, hopelijk vinden ze de dader snel en wordt hij streng gestraft
jolanda uit Rilland | 31-12-2013 14:41 uur  

Ik heb van m'n leven nog geen rotje aangestoken, heb de schurft aan vuurwerk. Maar ik zou met alle liefde de lawinepijl aansteken die ik eerst in de reet van deze psychopaat heb geramd!!!! Eric, heel veel sterkte...
Her uit Utrecht | 31-12-2013 14:41 uur  

Walgelijk. Flink stuk vuurwerk in z'n achterkant en aansteken maar. En een flinke boete, en achter slot en grendel!
Kattenmoeder uit Flevoland | 31-12-2013 14:41 uur  

Ik vind die gasten hetzelfde doen rotjes in de kont en aansteken. Dit is toch een vreselijk bericht wat zal dat lieve beestje geleden hebben!! Sterkte voor de eigenaar.
Lia van den Brink uit Veenendaal | 31-12-2013 14:35 uur  

Ik stel een beloning van 2500 euro voor iedereen die de dader kan aanwijzen Hopelijk zijn er nog wat dierenliefhebbers die ook geld willen geven voor een beloning Dit kan niet ongestraft blijven Jack
Jack uit Woudenberg | 31-12-2013 14:35 uur  

Helaas mogen we hier dus niet schelden, maar zelfs de meest erge scheldwoorden zijn nog niet genoeg om dit te beschrijven. Echt verschrikkelijk. Wat zijn dit toch voor wezens? Dat vraag ook ik me af. 10 jaar geleden was ik nog wat softer, linkser, goedpraterig en begripvoller en had ik nooit durven en willen zeggen dat dit soort mensen eigenlijk gewoon opgeruimd moeten worden. Als je dit kan, ben je tot alles in staat. Oh was er maar een groepering die korte metten maakt met dit soort monsters, want ons softe systeem doet het niet. Ik wilde dit artikel eigenlijk helemaal niet lezen want het verpest mijn dag, maar ja de ogen sluiten is ook geen optie.
Femke uit Arnhem | 31-12-2013 14:33 uur  

sneu voor de mensen die wel goed met vuurwerk omgaan, maar verbieden die handel. ouders voed uw kinderen op !!!!!!!!
gerda uit Maarssen | 31-12-2013 14:31 uur  

Smerig geteisem. Als ze gepakt worden foto en naam op you-tube, facebook. En daar laten staan. Zware straf en geen advocaat die zijn zakken vult met alles goed praten en leugen-ideetjes. En OVERHEID: vuurwerk verbieden is dat betuttelen?? Bij zoiets? Jullie zijn te LAF!!!!!
dierenliefhebber uit Utrecht | 31-12-2013 14:29 uur  

Wat een stelletje grafhonden (sorry ) heb je er toch bij zitten. Opsluiten die etters. Heel veel sterkte met dit verlies.
Desiree Snelders uit Spijkenisse | 31-12-2013 14:29 uur  

Veel sterke toegewenst. Een huisdier verliezen is nooit leuk en al helemaal niet als het op z'on barbaarse manier en totaal onnodig aan zijn einde komt. Dat de daders snel opgepakt mogen worden en aanleiding kunnen vormen voor eens wat nieuwe jurisprudentie op dit gebied..weet niet wat op dierenmishandeling staat maar zal ongetwijfeld veel te laag zijn. Zou mooi zijn als uiteindelijk 'doodslag/moord op gezelschapsdier' in de wet opgenomen zou worden.
Robert uit Zaltbommel | 31-12-2013 14:25 uur  

Hopelijk worden deze zeer trieste figuren opgespoord zodat we publiekelijk het zelfde bij hun kunnen doen, minder verdienen deze schoften niet!
Frans uit Amersfoort | 31-12-2013 14:24 uur  

Gadverdamme. Walgelijk. Wat bezielt je om zulke zware, zinloze mishandeling uit te voeren jegens een machtsloos diertje. Gewetensloos; dat zulke mensen bestaan. Ik ben sprakeloos.
Simone uit Utrecht | 31-12-2013 14:24 uur  

Lager dan laag!! wat ben je dan flink zeg.
j.d. uit Doorn | 31-12-2013 14:23 uur  

Wat een zieke lui zijn dit. Een weerloze kat zoiets aandoen. Neem iemand van je eigen grote en leeftijd en dan maar hopen dat je een paar flinke klappen op je smoel krijgt. Maar ja, als ze al gepakt worden, dan zullen ze wel een taakstraf krijgen van 2 uur. Een jaartje strontruimen in een dieren asiel lijkt me beter eigenlijk, maar dan wel met een lawinepijl in je reet en als je niet doorwerkt steken we hem aan.
Bjorn uit Almere | 31-12-2013 14:21 uur  

De daders zijn kennelijk geestelijk al terminaal dus moeten net als hun slachtoffer een spuitje krijgen. Voor de fatsoensrakkers onder de lezers: ja, dat is proportioneel.
paul uit Strijen | 31-12-2013 14:21 uur  

Hoop dat de daders worden gepakt. Doe dan maar bij hun precies hetzelfde als dat ze bij de kat hebben gedaan. Kunnen ze voelen hoe dat arme beest pijn gehad heeft. Afmaken dat tuig. Heb zelf al kattenluikje dicht gedaan, zodat mijn kat niet naar buiten kan meer. Heel veel sterkte Erik.
Elly uit Amersfoort | 31-12-2013 14:19 uur  

Zijn al die lui onder invloed ofzo want een normaal denkend iemand doet zoiets toch niet? Het lijkt wel of alle zieke geesten met oud en nieuw te voorschijn komen, de wereld is krankzinnig geworden! En de overheid steekt weer z'n kop in het zand, wat maakt hun het uit, vuurwerkverkoop levert lekker wat op. Zouden alle meldingen op vuurwerkoverlast gaan helpen? schaf die vuurwerk nou eens eindelijk af!
Jonah uit Zeeland | 31-12-2013 14:16 uur  

Iemand naam en adres van de dader(s)??? Echt ik kan me hier zo kwaad over maken. Waren er maar meer mensen als Pistolen Paultje, die deden tenminste wat voor de dieren. Heel veel sterkte Eric! Een huisdier verliezen is al erg, en al helemaal op deze manier...
Marcel uit Rotterdam e.o. | 31-12-2013 14:16 uur  

Deze dierenbeulen Kun je niet zwaar genoeg straffen. Eigenlijk zou je Met deze mensen hetzelfde moeten doen! En dat Is nog een understatent.
Houthuyzen uit Duitsland | 31-12-2013 14:15 uur  

Ik heb maar 1 vraag. Wie haalt het in zijn/haar hoofd om zo iets te doen?
Berend T uit Ede | 31-12-2013 14:13 uur  

Te walgelijk voor woorden.. mijn medeleven gaat uit naar Eric! Ik roep iedereen op om extra waakzaam te zijn en zijn/haar huisdier tijdig binnen te houden.
Bas uit Delft | 31-12-2013 14:11 uur  

Daders opsporen, hetzelfde bij hun doen, opnemen en op YouTube plaatsen. Lijkt me beter werken dan een simpele bekeuring, als ze die al krijgen als dit tuig gevonden wordt.
Rene uit Utrecht | 31-12-2013 14:09 uur  

Hier zijn echt geen woorden voor! Laat die persoon maar hetzelfde ondervinden als deze kat heeft geleden! Ik noem dit gewoon moord.
Bjorn uit Spijkenisse | 31-12-2013 14:09 uur  

Dan ben je echt ziek in je hoofd, zo laf. Totaal gevoelloos en geen verantwoordelijkheid. En wat ook triest is, als ze gepakt worden krijgen ze toch een milde straf.
Marco uit A | 31-12-2013 14:04 uur  

@Joost uit houten, ik doe er 100 Euro bij! Voor degene die de daders vindt en bij de politie aangeeft! (laten we het recht maar niet in eigen hand nemen gezien de straffen hieronder beschreven)
Koen uit Utrecht | 31-12-2013 14:03 uur  

Hier word ik zo kwaad om. Bij deze dader(s ) moeten ze vuurwerk in hun gat stoppen en afsteken en blijven herhalen tot ze er zelf aan gaan! Wat een beesten. Voor de eigenaar(s) heel veel sterkte gewenst.
Claudia uit Leeuwarden | 31-12-2013 14:02 uur  

Een idee om centrale plaatsen te maken om vuurwerk af te steken?!!! WOEDEND!!!! Het wordt steeds erger en heftiger met de jaren. Voor de eigenaar, heel veel sterkte!! Wat een verschrikkelijk oud en nieuw voor jullie.
J uit Amersfoort | 31-12-2013 14:01 uur  

@de vries De schatkist verdient miljoenen op vuurwerk met de btw,waarom zouden ze dat afschaffen in tijd van crisis?
inwoner uit Utrecht | 31-12-2013 14:01 uur  

wat een drama voor kat zie doe je niet zo bij een huisdier ik ben boos op Dierenbeul die dit heeft gedaan
tom uit Utrecht | 31-12-2013 14:00 uur  

Eric en partner heel veel sterkte met het verlies, door deze gruwelijke daad.
Michel uit Bunnik | 31-12-2013 13:54 uur  

Wat ben ik BOOS ! Arme, arme kat. Deze psychopaten horen niet vrij rond te lopen en al helemaal niet met vuurwerk in hun klauwen. Het moet afgelopen zijn met dit absurde vuurwerkfestijn: Kanaleneiland is al dagen een grote 'warzone'. De kogels vliegen nog net niet rond je oren wel zijn restanten zichtbaar/ hoorbaar van ogenschijnlijke 'bombardementen'. Er moeten ws eerst tientallen doden vallen eer de tweede kamer om gaat en die troep verbiedt. Opgeblazen huisdieren en alle (letsel-)schade is niet afschrikwekkend genoeg blijkbaar. Er zijn wetten om minder ingediend en uitgevoerd.
de vries uit Utrecht | 31-12-2013 13:53 uur  

wat een weerzinwekkend bericht, ik hoop dat de daders met spoed achterhaald kunnen worden. Ik wens Erik heel veel sterkte toe het is zeer ingrijpend zo iets mee te maken.
theo uit Velserbroek | 31-12-2013 13:52 uur  

totaal zieke geesten die er hier terecht van langs krijgen : hun handen moesten er af vallen. Maar in de tussentijd vanavond allemaal weer gezellig gourmetten met goedkoop vlees van de supermarkt, hoezo dierenleed? Blijft u hypocriet of is dit uw stap naar verandering. Ik nam de stap 4 jaar geleden ben vegetarier geworden en ben er elke dag dankbaar voor.
staf stevens uit Roosendaal | 31-12-2013 13:52 uur  

De hufters afschieten zulk tuig
macha uit Maarssen | 31-12-2013 13:50 uur  

Ik hoop da tde dader NIET gevonden wordt ........ want ik steek met plezier een hele zware kanonslag aan die tussen zijn billen en ballen vastgeplakt zit!!!!!!!!!!!!! Het woord dierenbeul vind ik nog te min voor dit vuil vies stuk vreten!!!!!
P. uit Utrecht | 31-12-2013 13:49 uur  

zulke wezens zijn het niet waard mens genoemd te worden. Ruimen die hap.
rick uit Doorn | 31-12-2013 13:49 uur  

Afschuwelijk!!! Hoe haal je t in je hoofd!!! Ik hoop dat de daders snel gevonden en zwaar bestraft worden!!!
Kattenliefhebber uit Utrecht | 31-12-2013 13:48 uur  

Ik ben echt witheet van woede. VERSCHRIKKELIJK!!!! Hoe kan je leven met jezelf als je dit gedaan hebt. Arme arme kat
Sandra uit Zeist | 31-12-2013 13:44 uur  

Tranen in mijn ogen, hoe kan iemand dit doen??!! Wat een ongelukkig zielig iemand moet je hiervoor zijn...
Kim uit Utrecht | 31-12-2013 13:41 uur  

Hier word ik zooo verdrietig van! Stelletje idioten! Heel veel sterkte voor de eigenaar! Ongelooflijk! Woorden schieten te kort!
Sylvia uit Zeist | 31-12-2013 13:41 uur  

Toppie he overheid!!! En maar vuurwerk blijven legaliseren!! Afschaffen die bende!!!
Nick verhoef uit Zaandam | 31-12-2013 13:40 uur  

Echt walgelijk gewoon, toen ik het vanmorgen las werd ik er gewoon misselijk van! Hoe haal je het in je harses.. Ik hoop dat deze personen worden opgepakt en keihard worden gestraft! Sterkte voor de eigenaren voor dit verlies.
J. uit Utrecht | 31-12-2013 13:38 uur  

Oog om oog maakt ons allemaal blind maar dit vraagt om een zeer zeer hoge straf. Ongekend wie dit op zijn geweten heeft, dat je dan nog kunt slapen.
Harold uit | 31-12-2013 13:36 uur  

Ik vind dit toch echt te triest voor woorden. Ik ben echt geen boom knuffelaar of aanhanger van de partij van de dieren maar dit kan toch niet. Niet de gevangenis in met dit soort mensen, dat kost alleen maar geld. Dwangarbeid! En een behoorlijk lange tijd ook!
Evert uit Putten | 31-12-2013 13:35 uur  

Wat verschrikkelijk, arm dier!! Ik hoop dat de daders vanavond zelf worden afgevoerd, kansloze mensen dit, verdienen het niet om een gelukkig nieuwjaar te hebben.. Een donker koud hok dat is waar zij vanavond horen te zitten.. Heel veel sterkte aan de eigenaar!! ...... @redactie, misschien is afgemaakt wel erg uhm ruw gezegd, maar er aub euthanasie van!
Babs uit Utrecht | 31-12-2013 13:35 uur  

Mooi, alweer een reden om nu eindelijk een einde te maken aan verkoop van vuurwerk aan particulieren. Ik sponsor degene die de dader aangeeft of de poltie de gegevens verstrekt om de dader op te pakken alvast met € 100,00 (gegevens komen we wel uit via RTV Utrecht).
JoostA uit Houten | 31-12-2013 13:34 uur  

klootzakken,als ze hier vuurwerk voor kopen zeg ik afschaffen deze troep,hopelijk raakt deze persoon zijn handen kwijt
greet uit Enschede | 31-12-2013 13:34 uur  

Hoe ziek kan je zijn!! Hoop dat ze deze persoon snel oppakken, dan zullen we eens een rotje in zijn/haar achterste steken! Verschrikkelijk gewoon...de wereld is ziek!
Sylvia uit Soest | 31-12-2013 13:33 uur  

Zo rond de jaarwisseling komt er weer een bepaald soort maatschappelijk afval onder een steen vandaan gekropen. Het zijn meestal figuren die op het oog niet opvallen maar zodra ze de kans krijgen hun zieke fantasieën botvieren. Als ze niet gepakt worden gaat het van kwaad tot erger; seriemoordenaars zijn ook bijna allemaal met dieren begonnen. En als ze dan eenmaal gepakt zijn, helpt eigenlijk alleen maar heel veel pijn; dat begrijpen ze ten minste. Maar ja..... Nederland.
Reinier uit Veenendaal | 31-12-2013 13:29 uur  

Mag hopen dat de politie alle middelen inzet om de dader(s) te pakken. Mensen met zo'n een geest zijn een gevaar voor de samenleving.
appie uit Noorwegen | 31-12-2013 13:29 uur  

Het is verschrikkelijk...ik hen zelf 2 katten, en ik woon in Amersfoort, dus ik zou graag weten in welke wijk dit is gebeurt? Ik wens de eigenaar heel veel sterkte ..
Brenda Stoker uit Amersfoort | 31-12-2013 13:26 uur  

Dat ze met diegene(n) hetzelfde mogen doen! Wat ben je dan een walgelijk en laag-bij-de-gronds persoon als je een onschuldig en weerloos dier zoiets aan kunt doen. Ik hoop dat je straks al je vingers kwijt raakt en je nooit het licht meer zult zien, loser!!!
Gewoon Miranda uit Utrecht | 31-12-2013 13:26 uur  

Alsjeblief als de daders bekend zijn geen het door aan mij! dan zorg ik voor de dierenbeulen!!!
denny uit Zaandam | 31-12-2013 13:24 uur  

Laat mij maar even praten met dit of deze heerschap(pen). Tegen die tijd dat klaar met hem/haar/hun dan durven ze kat meer aan te kijken, vermits ze nog kijken kunnen.
Klaas Jan uit Veenendaal | 31-12-2013 13:24 uur  

OMG dat dit nog gebeurt in onze samenleving Triest dit kan er erg verdrietig om worden. Wens de dader(s) Minimaal hetzelfde toe. Laat deze persoon A.U.B. gevonden worden.
Rowald uit Bovenkarspel | 31-12-2013 13:22 uur  

Ik hoop op een goed begin van 2014 doordat deze misselijke figuren die zoiets kunnen doen worden gepakt. En direct aan de schandpaal met dit soort randdebielen
van Soeren uit Leusden | 31-12-2013 13:22 uur  

Wat een achterlijke idioten bestaan er toch op de wereld... hoop dat er ooit iets bij hun in hun achterste gestopt wordt en dat het dan ontploft, mafkezen... word hier echt super pissig van... En voor de meneer die zijn kat heeft verloren, sterkte ermee !
Ann uit Rotterdam | 31-12-2013 13:22 uur  

Geen woorden voor, of toch, walgelijk! Niet met die gasten naar Bureau Halt maar naar Bureau Handje Af! Ik wens je sterkte baasje.
Ronald uit Amersfoort | 31-12-2013 13:22 uur  

Ik hou mijn kinderen van 7 en 5 noodgedwongen al dagen binnen. Lekker dan, zo in een schoolvakantie van twee weken. Het regent niet en is zacht weer, maar het is gewoon eng ze buiten te laten. Ze mogen zonder mij niet naar buiten, terwijl ze normaalgesproken wel gewoon in de straat mogen spelen. Overal lopen veel te jonge jochies met zwaar vuurwerk rond, voor de grap een rotje gooien lijkt ze leuk ofzo. Er hoeft er maar een een gek idee te krijgen (en dat krijgen ze nu eenmaal op die puber-leeftijd wel eens) en dan kan ik met mijn kind naar de revalidatiekliniek en is mijn kind straks zwaar verminkt en/of getraumatiseerd.. Dit met die kat moet echt uitgezocht worden. Het is zo enorm niet normaal om dit te doen, nu een kat, straks een klein kind. Degene die dit doet moet echt nagekeken worden of in ieder geval een flinke straf krijgen van de ouders. Ik zou echt me zorgen maken om de geestelijke gesteldheid van mijn kind als hij/zij zoiets zo doen. Moeders; hou je kinderen dichtbij je, de overheid doet er toch niets aan en straks zit je met de gebakken peren. Dat is mijn tip voor de jaarwisseling.
moeders uit Nieuwegein | 31-12-2013 13:21 uur  

Dit is echt zo afschuwelijk,wat lopen er toch een zieke gasten rond,net als die hond deze week,zeer zwaar straffen die gasten,zo'n onschuldig diertje Bah Maar ja rechters straffen niet hier,zeker weer een taak straf.geef ze maar vijf jaar op water en brood!ik wens jullie heel veel sterkte!
Antje uit Zaanstad | 31-12-2013 13:21 uur  

Diegene die een kat zo vreselijk mishandelt, zou ik zelf graag een rotje in zijn anus willen stoppen en dan ook aansteken. Wat een vreselijke jongens zijn dat. Hebben ze totaal geen gevoel? Wat doen deze ouders met deze lui?
A. Hovers uit Ravenstein | 31-12-2013 13:19 uur  

Wat een vuile schoft zeg. Als ze dit persoon te pakken krijgen stop een granaat in zijn reet en schiet hem naar de hemel. Het is maar goed dat het mijn buurman niet is. Hoe ziek moet je toch.
A.S. uit Utrecht | 31-12-2013 13:16 uur  

Dit loopt de spuigaten uit, een reden te meer om een algeheel vuurwerkverbod in te stellen en gemeenten een centrale vuurwerkshow te laten organiseren......Ik zou wel eens een goed gesprek onder 4 ogen willen hebben met deze dierenbeul
Ruud uit Landgraaf | 31-12-2013 13:16 uur  

Ik word hier misselijk en triest van. Wat een schoften!
pieter lakerveld uit Utrecht | 31-12-2013 13:16 uur  

Wat ongelooflijk ziek dat mensen dit dieren aandoen. Dieren zijn weerloos en soms te goed van vertrouwen. Wat leven we in een verrotte wereld. Dieren die geen vlieg kwaad doen worden prooi van leeghoofden. De daders wens ik het allerergste toe inclusief hun familie en vrienden. Laat hen maar met pijn, angst en in vol bewustzijn sterven. Of een oog of een hand kwijtraken aan hun vuurwerkstommiteiten en voor het leven getekend zijn. NO MERCY
Marthe uit | 31-12-2013 13:15 uur  

Niet te geloven dat er mensen zijn die zo wreed kunnen zijn! Wat een dierenleed. Hoop zo dat de daders gevonden worden en gestraft worden voor deze gruwelijke daad.
Joan uit Wijdenes | 31-12-2013 13:14 uur  

Ik vind dit niet normaal dat iemand zo katten op blaast met vuurwerk de katten doet niemand wat kwaad mensen doe normaal ik heb zelf ook twee katten waar ik veel van hou doen niemand wat kwaad hou op met het richten op katten
diana uit Bunschoten | 31-12-2013 13:12 uur  

Ik hoop oprecht dat deze mensen gevonden worden en exact hetzelfde aangedaan wordt. Dit soort mensen verdienen het gewoonweg niet vrij rond te lopen tussen mensen en dieren.
Sophie uit Berkel en Rodenrijs | 31-12-2013 13:10 uur  

doodtrappen die lui,grrr
inwoner uit Utrecht | 31-12-2013 13:08 uur  

ik zal die persoon die het gedaan heeft zelf een vuurwerk bom in ze reet duwen
dieren vriend uit Woudenberg | 31-12-2013 13:06 uur  

Dit is echt schadalig! Mocht dit tuig gepakt worden dan hoop ik dat ze geen taak straf krijgen maar opsluiten die handel! Schande dat zulke mensen bestaan.
Mike uit Utrecht | 31-12-2013 13:03 uur  

wat een drama
tom uit Utrecht | 31-12-2013 13:01 uur  

wat een drama inleef mee
tom uit Utrecht | 31-12-2013 12:47 uur  

Ik ben zo geschokt door dit nieuws, arm dier. Wat hebben we toch een hoop zieke geesten in ons midden die niet vast zitten. Steeds meer gruwelijkheden die aan mens en dier wordt aangedaan. Ik wens baasje veel sterkte. En voor dader wens ik veel straf.
Loopik A van uit Nieuwegein | 31-12-2013 12:46 uur  

Welke ongevoelige idioten doen zoiets? Dan moet je het verstand hebben van een dode erwt. Heel veel sterkte voor het baasje. Van mij mogen ze dit soort dierenbeulen de komende jaren vastzetten tijdens de vuurwerkperiode.
gaulette uit Hier | 31-12-2013 12:43 uur  

welke direnbeul vlikt zo iets , een dieren liefhebster
e uit Leusden | 31-12-2013 12:42 uur  

Dit is gewoon te triest voor woorden. Ik zou de Politie graag wille vragen om die dieren beulen op te pakken en extreme te straffen. Een onschuldig en op dit moment bang dier word op zo'n manier aan het eind van zijn leven geholpen. Ze moesten die daders op pakken en zelf vuurwerk in hun achterste doen. Heel veel sterkte voor het baasje van deze kat.
Rob Peters uit Susteren | 31-12-2013 12:38 uur  

wat een drama voor kat
tom uit Utrecht | 31-12-2013 12:37 uur  

wat een drama
tom uit Utrecht | 31-12-2013 12:25 uur  

De gasten die dit gedaan hebben moeten zwaar gestraft worden! Deze daad zal de discussie over het wel of niet particulier afsteken van vuurwerk zeker versterken. Dwazen!
Mike uit Utrecht | 31-12-2013 11:39 uur  

Ik hoop dat de daders heel snel worden gevonden en dat ze de zelfde straf krijgen als is voor moord op mensen. Ik heb hier geen woorden voor ik ben hier heel erg boos over. Omdat ik zelf ook een kat heb en ik ben een dieren liefhebber.
Sebas uit NIEUWEGEIN | 31-12-2013 11:34 uur  

lafaards losers
hanneke uit Maarssen | 31-12-2013 11:32 uur  

Het is toch niet voor te stellen dat er van dit soort mensen rond lopen.
Robbert uit Zeist | 31-12-2013 11:26 uur  

Lafaards met een zieke geest! Geen woorden voor, arm katje...
kl. uit | 31-12-2013 11:25 uur  

Hier kan ik nu zo kwaad om worden dieren mishandeling, doe dit lekker bij je zelf of je vrienden moet je kijken hoe leuk ze dit vinden. Dit heeft niks speciaals met vuurwerk te maken, maar sowieso dieren mishandeling kan ik zo kwaad om worden zoiets weerloos(wat jou ook nog eens niks doet) mishandelen.
Dennis uit Utrecht | 31-12-2013 11:15 uur  

Ik hoop dat de dader wordt gepakt en heel streng wordt gestraft. Wat een laffe, gemene daad.
Heleen uit De Bilt | 31-12-2013 11:10 uur  

Nieuwsoverzicht

Mysterie rond bewusteloze Baarnse tiener

Op de Hilversumseweg bij Baarn is een 16-jarig meisje mogelijk bewusteloos gesla...

lees verder »


-advertentie-

Woerdense wethouder Van Tuijl struikelt over koopzondag

SGP-wethouder Cor van Tuijl van Woerden heeft donderdag zijn ontslag ingediend. ...

  • video

lees verder »


"TivoliVredenburg moet meer ondernemen"

Het Utrechtse muziekcentrum TivoliVredenburg moet meer geld gaan verdienen en mi...

lees verder »


Audities Nederlands Studenten Orkest in Utrecht

Het Nederlands Studenten Orkest zoekt in Utrecht naar jonge veelbelovende muzika...

  • video

lees verder »


Afgraven uiterwaarden Nederrijn jaar eerder klaar

Het afgraven van delen van de uiterwaarden van de Nederrijn tussen Doorwerth en ...

lees verder »


IJssalons komen vaker met winterse kost

Steeds meer ijssalons gaan in de winter over op echt wintervoedsel. Nu de tijd v...

  • video

lees verder »


Zestig jaar zorg voor zieken en ouderen in Baambrugge

De afdeling van de Zonnebloem in Abcoude-Baambrugge bestaat 60 jaar en dat werd ...

  • video

lees verder »


Utrecht zet weer loktieners in bij winkels en horeca

Horeca en winkels in Utrecht moeten weer rekening houden met een bezoekje van ee...

lees verder »


Omwonenden balen van AH Amsterdamsestraatweg

Omwonenden van de Albert Heijn aan het begin van de Amsterdamsestraatweg in Utre...

lees verder »


Utrechtse bieb niet in oude postkantoor

De plannen voor een bibliotheek in het voormalige postkantoor aan de Neude in Ut...

  • video

lees verder »


Schultz onderzoekt hogere snelheid elektrische auto op A2

Elektrische auto's mogen straks mogelijk bij wijze van proef op een deel van de ...

lees verder »


Doek valt voor multicultureel instituut Forum

Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken uit Utrecht, verdwijnt def...

lees verder »


Invloed cliëntenraad Hofpoort blijft beperkt

De cliëntenraad van het Hofpoort Ziekenhuis in Woerden krijgt geen afvaardiging ...

lees verder »


Utrechtse serieaanrander langer vast

Het voorarrest van de zogenoemde Utrechtse serieaanrander is met twee weken verl...

lees verder »


Leersums gezin vindt dozijn historische helmen in tuin

Een gezin in Leersum heeft in de achtertuin twaalf helmen uit de Tweede Wererldo...

lees verder »


Utrecht pakt fraude aan: drie bouwbedrijven buitenspel

Drie bouwbedrijven zijn door de gemeente Utrecht voor twee jaar uitgesloten van ...

lees verder »


Raad De Bilt vergadert over topinkomens in de zorg