Utrechters klaar met Ziggo: Als je centrifugeert gaat het beeld op zwart

UTRECHT - De klachten over het televisiesignaal van kabelmaatschappij Ziggo blijven binnenstromen. RTV Utrecht heeft binnen 24 uur meer dan 150 meldingen binnen over de ontvangst. Ook andere zenders vertonen slecht beeld, zeggen Ziggo-klanten. Het is blokkerig, trilt en valt soms helemaal weg.
Verder verschijnen te pas en te onpas allerlei meldingen op het scherm en zijn sommige zenders verdwenen. Alleen klanten van Ziggo ervaren deze problemen. De kabelmaatschappij is vorige week samengegaan met UPC en sindsdien gaat het mis.
Het probleem is bekend bij Ziggo. Volgens de aanbieder kunnen invloeden van buitenaf, zoals mobiel internet, de wasmachine of een magnetron, invloed hebben op het signaal van de tv-zender. De oplossing is volgens Ziggo een goede kabel, maar dat blijkt niet overal te helpen.
De klachten over Ziggo komen uit de hele provincie, maar vooral uit Utrecht, Amersfoort, Houten en Wijk bij Duurstede. Veel klanten klagen ook over de Elektronische Programmagids (EPG) en gebrekkige mogelijkheden binnen Uitzending Gemist.
Monteurs en servicemedewerkers van Ziggo draaien ondertussen overuren.

Klachten over Ziggo blijven binnenstromen

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.