Consumentenbond houdt Ziggo in de gaten

PROVINCIE UTRECHT - De Consumentenbond heeft zich in de problemen met de ontvangst van televisiezenders gemengd. De bond krijgt net als RTV Utrecht klachten binnen van klanten van Ziggo. Sinds de fusie van ZIggo met UPC klagen veel mensen over strepen of blokken in het scherm of het helemaal wegvallen van het tv-signaal.
De bond houdt de situatie goed in de gaten omdat er bij de vorige fusie in 2008, toen @Home, Casema en Multikabel samengingen tot Ziggo, heel veel klachten zijn binnengekomen. De bond kan nog niet zeggen of het probleem voor heel Nederland geldt of alleen voor de regio Utrecht.
Het omzetten van de zenders is goed verlopen, zegt de Consumentenbond, maar daarna begonnen de problemen voor veel Ziggo-abonnees. "Ziggo heeft de verantwoordelijkheid om die problemen op te lossen", zegt een woordvoerster van de Consumentenbond. "We verwachten dat ze mensen daar zoveel mogelijk tegemoet in komen."
De Consumentenbond vindt het erg vervelend dat de problemen pas over een maand worden opgelost, maar is wel blij dat het kabelbedrijf überhaupt een datum noemt en daar in ieder geval niet vaag over doet.
De bond roept Ziggoklanten op om problemen eerst te melden bij Ziggo, maar ook een bericht te sturen naar de Consumentenbond.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.