 |
| Reacties van lezers op dit bericht |
 |
 |
 | "erg voor deze mevrouw, ze stond daar gewoon en deed niks om deze hond uit te dagen."
Is dat zo? kan... wat deed dat hondje?
Aanlijnen? jeetje mensen ooi een dog aan de lijn gehad?
Als hij gaat lopen hou je die niet tegen hoor, geloof me.
Maar een dog gaat normaliter niet echt in beweging om aan te vallen. Uit pricipe als je het mij vraagt.
Dan moet er wel wt gebeurt zijn, bv als de dog een grondige hekel heeft aan kleine witte hondjes, omdat dat enkel bijters zijn, dan heb ik het wel over die mensen die een dog zien en die keffer optillen omdat de dog zo lomp is, dat die keffer een slag om zn hasses nodig heeft voor zn gedrag komt niet ter sprake. Daarmee bedoel ik niet et slachtoffer, ik weet dat niet ik was er niet bij.
Al met al niet alleen heel naar, maar ook zeker meerde slachtoffer heeft of krijgt
|
 | ingrid uit Schagen | 11-11-2009 23:21 |
 |
 |
 |
 | Martin uit Utrecht
Wat een dom persoon ben jij!!het verschil met een amerikaanse bull is echt heel duidelijk! DUIDELIJK IEMAND ZONDER KENNIS!!! |
 | ilse uit Almere | 06-09-2009 19:21 |
 |
 |
 |
 | Ik ben zelf de trotse eigenaresse van een duitse dog en als ie los loopt heb je niks van m te vrezen. Als je hard gaat gillen en rennen en met je armen zwaaien , gaat ie heel hard tegen je blaffen en achter je aan rennen maar verder ook niet. Agressieve honden hebben gewoon slechte eigenaren, waar politiek den haag jammer genoeg geen wet tegen heeft opgesteld maar de dierenbescherming wel druk mee bezig is... |
 | isabelle uit Groningen | 26-08-2009 19:03 |
 |
 |
 |
 | Opmerkelijk dat mensen zo naief zijn om er wederom vanuit te gaan dat dit het werk van een pitbull zou zijn! Wisten jullie dat de meeste bijtincidenten op naam staan van een Tekkel en Jack Russel!! Het is vreselijk wat die vrouw is overkomen,maar om nu gelijk met termen als valse honden etc te gaan gooien slaat nergens op.. |
 | Mar uit Spijkenisse | 11-08-2009 16:13 |
 |
 |
 |
 | erg voor deze mevrouw, ze stond daar gewoon en deed niks om deze hond uit te dagen. maar anderzijds hoe vaak doen de honden niks die door ons mensen afschuwelijk mishandeld worden, ik hoop dat ze iets veranderen in de wet dat ook deze dierenmishandelaars dan gewoon een spuitje mogen krijgen, want wat zijn wij meer dan dieren, niks dus, we hebben net zo veel of weinig recht op bestaan als zij. ik wens hannie vel sterkte met dit gebeuren en hoop dat zij geen trauma tegen over alle honden overhoud. |
 | debbie uit Schiedam | 11-08-2009 13:51 |
 |
 |
 |
 | ik ben het er mee eens dat honden moeten aangelijnd zijn!! maar om er nou gelijk een pitt van te maken?? dat slaat werkelijk nergens op!! het zijn super lieve honden! alles maar over 1 kam scheren is lekker makkelijk.. kijk eens naar je zelf!! of beter gezegd kijk naar de baasjes!! honden zijn dan ook nooit VALS uit hun zelf!! het is wel duidelijk wat voor mensen dit zijn, die zulke achterlijke opmerkingen maken.. mensen zonder VERSTAND! |
 | roggen uit Groningen | 10-08-2009 21:26 |
 |
 |
 |
 | Ben ik de enige die niet raar opkijkt? Wij hebben in de buurt nu 5 Deense Doggen gehad, en allemaal waren of werden ze zo gek als een deur. 2 daarvan zijn vroegtijdig aan hun eind gekomen door tumoren en 1 is preventief geruimd door allerhande fobieen die hij had ontwikkeld. Er is iets goed mis in dit ras de laatste jaren. |
 | Nachtzuster uit Amsterdam | 10-08-2009 19:04 |
 |
 |
 |
 | ik vraag me af waarom er zoveel honden niet aangelijnd zijn .iedereen is er niet van gediend besprongen te worden . als deze hond aan de lijn had gelopen was er waarschijnlijk niets gebeurd . |
 | heini uit Amerongen | 10-08-2009 18:57 |
 |
 |
 |
 | een amerikaanse stafford zullen we maar niet noemen he,deze doen bij een goede opvoeding nog geen vlieg kwaad. bedankt. |
 | ewijk uit Utrecht | 10-08-2009 18:48 |
 |
 |
 |
 | oh ja ...... mensen horen in het nieuws iets over een bijt incident en het is meteen een een pit-bull of een stafford , er staat toch duidelijk deense dog .. blinde kippen !!! |
 | cees uit Rotterdam | 10-08-2009 18:25 |
 |
 |
 |
 | @cjacobs
Het verschil tussen een amerikaanse bulldog en een deense / duitse dog is vrij makkelijk te zien. De honden in kwestie zijn ongeveer 3-4 keer zo groot / zwaar. Het erbij halen van dit ras slaat dus als een tang op een varken. |
 | John uit Amsterdam | 10-08-2009 18:07 |
 |
 |
 |
 | Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om te gissen naar wat voor een ras hond het is geweest, als we er zelf niet bij zijn geweest. Elk ras hond kan in bepaalde omstandigheden doorslaan en in de aanval gaan en het is absoluut noodzakelijk dat we hier adequaat tegen optreden.
Heel veel beterschap voor het slachtoffer en ik hoop van harte dat ze geen al te grote angst voor (grote honden) hier aan overhoudt. |
 | Barbara uit Amerongen | 10-08-2009 16:39 |
 |
 |
 |
 | het zal wel een amerikaanse bulldog zijn geweest. het uiterlijke alleen al net zoals pittbuls ik snap niet waarom ze weer gehouden mogen worden |
 | cjacobs uit Utrecht | 10-08-2009 15:28 |
 |
 |
 |
 | Alex, wat is het stom van jou om er Jomanda bij te halen..
en aan de reaties te zien zijn de baasjes van (vakterm??) "pitt" nogal licht ontvlambaar.. zoals de honden zelf ook zeg maar.
daarbij maakt het mij niet uit door wat voor een stronttube iemand is gebeten.. blijven klere beesten |
 | Duncan uit | 10-08-2009 13:46 |
 |
 |
 |
 | tjongejonge zeg wat is dat vreselijk wat jullie zeggen meteen de pitt erbij te halen!!! zo zie je maar weer hoe vreselijk de mens kan zijn!!! alle hondne kunnen bijten!! en honden zijn niet VALS!! de baasjes maken ze vals!!! kijk eens wat meer naar de MENS die zijn pas ERG!!! dat neemt niet weg dat ik het vreselijk voor het slachtoffer vind dit had nooit mogen gebeuren! ik hoop dat alles weer goed met je komt!
|
 | roggen uit Groningen | 10-08-2009 13:16 |
 |
 |
 |
 | Inderdaad opmerkelijk dat dit door een Deense Dog is gedaan. Wellicht is het een foutje van de redactie en moet het toch een pitbull zijn. Deze houden er namelijk een gruwelijke reputatie op na. (doodbijten babies / aanvallen nietsvermoedende kinderen en volwassenen en andere honden).
Sterkte voor het slachtoffer! |
 | Martin uit Utrecht | 10-08-2009 11:07 |
 |
 |
 |
 | Het ras heet al meer dan honderd jaar 'Duitse dog'. Niet dat dit het minder erg maakt, maar mensen moeten niet te snel 'Great dane' vervangen voor 'Deense dog', omdat het goed lijkt te zijn.
Overigens is dit doorgaans een zachtaardig ras. Wat andere honden als minder leuk ervaren en daardoor als reactie bijten, doet een Duitse dog juist vaak niet op reageren. Gezien het feit dat de eigenaar zelfs verwond is, vermoed ik dat het een onverwachte reactie is geweest, waardoor de dog haar als 'prooi' heeft gezien (doggen zijn van oudsher jachthonden).
Nogmaals; het voorval is erg en ik vind het voor de betrokkenen erg, maar ik zet er een beetje mijn vraagtekens bij wat er gebeurd is... |
 | Kevin uit Lelystad | 10-08-2009 10:45 |
 |
 |
 |
 | Ik kan zo kwaad worden om de reacties dat er meteen een Pitt bij gehaald word, alle honden hebben tanden, elke hond kan bijten en deze foto's liegen er niet om.
Klinkt misschien raar maar ik ben zelfs een klein beetje "opgelucht" dat het niet een pitt is geweest, dan krijg je weer dat gezeik van ik zei het je toch.
Neemt niet weg dat dit soort dingen niet mogen gebeuren. |
 | Laura uit Haarlem | 10-08-2009 09:30 |
 |
 |
 |
 | Lijkt medat dit niet het werk is van een chihuahua, maar eerder van een minimaal formaat pitbull, dus zo gek vind ik Bep's reactie niet. Je kan inderdaad niet alle honden over 1 kam scheren, maar daar heeft het slachtoffer lekker veel aan hè?
Afmaken en inblikken hond zeg ik. Zelf ben ik een fervent honden (en dieren-in-het-algemeen)-liefhebber, maar ik ben ook realistisch, als 1 van mijn honden zoiets doet, dan maak ik em zelf af, zeker weten. |
 | John uit Appelscha | 10-08-2009 09:08 |
 |
 |
 |
 | Daar ben ik met mee eens. Onder alle soorten honden (vrijwel alle diersoorten) zijn valse exemplaren. Alleen is de impact bij een beet van sommige andere dieren minder groot. Het lijkt me duidelijk wat er met deze hond moet gebeuren. |
 | M. vd Berg uit Rotterdam | 10-08-2009 07:16 |
 |
 |
 |
 | "Ongelooflijk dat een Deense dog dit gedaan heeft."
Zo ongelofelijk is dat niet als je nagaat waar oorspronkelijk vroeger bepaalde rassen zoals de deense dog voor gefokt werden, bepaalde typen honden blijven gewoon onvoorspelbaar en dat zeg ik als hondenliefhebber. |
 | neogenic uit Meppel | 09-08-2009 23:08 |
 |
 |
 |
 | vind het zon onzin dat altijd gelijk de naam van de pitbull ook genoemt moet worden alle honden kunnen kuthonden zijn pfffff
|
 | MENTINK uit ARNHEM | 09-08-2009 22:24 |
 |
 |
 |
 | Een deense dog staat hier niet echt om bekent, je zou het eerder van een herder ofzo verwachten. Het blijft in iedergeval een triest gebeuren. |
 | Joe uit Rotterdam | 09-08-2009 22:20 |
 |
 |
 |
 | Aan bep uit Utrecht:
Wat een ongelovelijke rascist ben je toch om meteen weer pitbulls erbij te halen. Enig idee waarom de pitbull wet is afgeschaft???
Omdat pitbulls helemaal niet zo zijn zoals mensen als jij dat lopen te verkondigen als een Jomanda.
Bah, ik walg van dat soort onbezonnen en ongefundeerde reacties. |
 | Alex uit Utrecht | 09-08-2009 21:55 |
 |
 |
 |
 | Afschuwelijk!
Hoe gaat het nu met je, veel sterkte!
Wat is er met de hond gebeurt, afgemaakt? Ongelooflijk dat een Deense dog dit gedaan heeft.
|
 | Marion uit Utrecht | 09-08-2009 17:14 |
 |
 |
 |
 | o meis wat erg zeg dit vreselijk wat een pijn zal je hebben dat verwacht je helemaal niet van een dog eerder een pitbull ik mag toch hopen dat de hond word afgemaakt en een fikse schadevergoeding van de eigenaar een levenslange trauma houd je er aan over ik wens je veel sterkte toe met de genezing van deze vreselijke bijtwond en blijf niet binnen zitten he anders durf je niet meer naar buiten toe niet alle honden zijn zo.sterkte. |
 | bep uit Utrecht | 09-08-2009 14:48 |
 |
 |