Vodafonestoring: Trams rijden weer

Door de nieuwsredactie · geplaatst: woensdag 18 november 2009, 17:17 uur | update: woensdag 21 juli 2010, 12:31 uur

UTRECHT - Er rijden weer trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein.

Sinds gistermiddag is er een grote storing bij Vodafone waardoor er geen trams kunnen rijden tussen Utrecht en IJsselstein.

Het telecombedrijf Vodafone heeft een technisch mankement aan een van de vier poorten die het mobiele verkeer regelen. Daardoor kon een kwart van de klanten gisteren niet bellen.

Connexxion had vanochtend grote moeite om alle reizigers te vervoeren. Er reden wel bussen, maar niet genoeg om alle reizigers mee te nemen. Tramchauffeurs werden ingezet als buschauffeurs. Zij reden langs de tramhaltes.

Bij veel haltes werd vanochtend niet aangegeven dat er geen trams rijden, tot grote woede van veel reizigers.

Wilt u reageren op dit bericht? Laat dan uw reactie achter. Heeft u tips voor onze redactie?
Bel dan de tiplijn: 030 - 8 500 500.


verberg de 54 reacties  |  naar nieuwsoverzicht »



Reacties van lezers

Pieter uit Nieuwegein is de enige die nadenkt. Waarom kunnen de trams niet rijden als er geen communicatie met de centrale mogelijk is ? Dat moet de vraag aan Connexxion zijn. RTV Utrecht, op pad met die journalist en praat niet zomaar Connexxion na.
Jan uit Nieuwegein | 20-11-2009 08:40 uur  

voor de mensen die er een enkel punt uitpakken. de meeste reacties hier zijn heel netjes enkel en alleen over het totale gebrek aan communicatie. zover ik het lees hebben de meeste mensen begrip voor de andere problemen (alhoewel het toch jammer is dat je voor zoiets als het rijden van de tram afhankelijk bent van 1 mobiele aanbieder) maar steekt het gewoon iedereen dat er zelfs in ochtendspits van donderdag (toen het probleem dus al zeker 12 uur bekend was) niks gedaan werd aan informatie verschaffing, niet op de stations, niet op de website, gewoon nergens en dat is erg slecht van de verantwoordelijke.
bart uit Utrecht | 19-11-2009 21:56 uur  

Uit de lange reeks reacties op dit bericht blijkt weer de grote onvrede over het ontbreken van het verstrekken aan informatie aan reizigers bij storingen. Omdat mijn ervaring is dat Connexxion niet reageert op klachten hierover heb ik dit nu met onderstaande mail onder de aandacht gebracht van BRU, het samenwerkingsverband van gemeenten dat zorgdraagt voor de aanbesteding van het openbaar vervoer in onze regio: Geachte heer/mevrouw, Als ik goed ben geïnformeerd draagt BRU zorg voor de aanbesteding van het lokale en regionale openbaar vervoer in de stadsregio Utrecht en daarmee ook voor de aanbesteding van het tramvervoer op de lijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein. Zoals u allicht bekend is, heeft het tramvervoer op deze lijn als gevolg van een storing in het netwerk van Vodafone een etmaal plat gelegen. Connexxion is niet in staat gebleken om tijdens de ochtendspits van vandaag ook maar enig voor mij waarneembaar vervangend busvervoer te organiseren. Nu dat kennelijk niet mogelijk was, rijst bij mij de vraag in hoeverre het echt noodzakelijk was om het tramverkeer volledig stil te leggen. Ik vermoed dat het verantwoord was geweest om bij gebrek aan enig vervangend vervoer een tramdienst met lagere frequentie en aangepaste snelheid als noodmaatregel in te voeren zonder de veiligheid in het geding te brengen. Belangrijker voor mij is echter dat, zoals gebruikelijk bij het optreden van storingen in de uitvoering van de dienstregeling, Connexxion de reizigers weer elke informatie heeft onthouden met als gevolg dat op de tramhaltes mensen volledig nutteloos lang op een tram hebben staan wachten. Bijgevoegde reacties van gedupeerden zijn overgenomen van de website van RTVUtrecht en spreken wat dit onderwerp betreft voor zich. Ik neem aan dat u als aanbestedende organisatie toeziet op de kwaliteit van het door Connexxion geleverde product en als onderdeel hiervan op de informatievoorziening bij storingen aan de reizigers die wederom volledig ontbrak. In dit kader verzoek ik u deze zich herhaaldelijk voordoende tekortkoming uitdrukkelijk onder de aandacht van Connexxion te brengen opdat deze vervoerder zich betert. Met vriendelijke groet,
Heiko Prak uit Nieuwegein | 19-11-2009 21:19 uur  

Het wordt tijd, dat Connexxion uitlegt, waarom trams niet kunnen rijden zonder mobile telefoon en bussen wel. In de remise zouden 200 bussen staan, die niet werden ingezet. Ik kan me voorstellen, dat Connexxion niet zomaar 200 chauffeurs tevoorschijn kan toveren. Die heb je er wel bij nodig.
Pieter uit Nieuwegein | 19-11-2009 19:58 uur  

Dat de trams plat liggen door een probleem, daar heb ik begrip voor. Maar niet voor het niet communiceren van CXX. Is het nu zo moeilijk om een A4 te maken met een mededeling en deze op de haltes op te plakken? Gistermiddag wist niemand wat er aan de hand was, terwijl de storing al ruim 2 uur duurde. De balie medewerker bij Westraven dact dat de tram die voor zijn deur stond pech had en afgelopen morgen was er op de halte Eiteren nog steeds niks zichtbaar over een storing. Hele slechte beurt CXX, zet hier nu eens jullie controle personeel in en laat op het bus station Utrecht CS iemand het info hok verlaten en actie ondernemen.
pjoter uit Ijsselstein | 19-11-2009 17:43 uur  

Sjonge jonge. De mensen die op dit bericht hebben gereageerd met alleen maar gezeik, hebben echt geen leven. Ga je lekker ergens anders druk over maken. Die mensen van cxx kunnen er toch ook niks aan doen dat de trams niet reden? Ik wed dat jullie vast ook allemaal naar programma`s kijken zoals Radar en Kassa. Lekker zeiken jongens, zo maak je iedereen blij!
m uit Ijsselstein | 19-11-2009 17:13 uur  

@ koekjesmonster als je me hele verhaal leest heb ik het over die groene bussen idd die mogen de weg dus NIET op:)
buschauffeurcxx uit Nieuwegein | 19-11-2009 16:27 uur  

@ Buschauffeur cxx uit Nieuwegein. Alle bussen op de weg? Dat klopt niet, want als ik naar school moet op Donderdag(was vandaag vrij vanwege bufferweek) dan zie ik altijd ruim 200 Alliance bussen staan, dus die hadden ze in kunnen zetten als extra bussen.;)
Koekjesmonster uit Vuilnisbak | 19-11-2009 16:19 uur  

had me voorgenomen om eens niet te reageren maar kan het niet laten. zie hier vele reacties en telkens lees ik weer dat de mensen het een schande vinden dat er geen extra bussen werden ingezet , lieve mensen in de ochtendspits rijden alle bussen al op de weg meer capaciteit hebben we simpelweg gewoon niet. en iedere bus die na de spits binnekwam is gelijk weer de weg op gegaan om als tramlijn te gaan fungeren. en voordat ik straks allemaal reacties krijg en die groene bussen dan die achter dat hek staan, nou dat zit zo: die mogen niet meer rijden want zijn niet verzekerd meer,bij de helft is de kentekenplaat er al af en worden ze nu schoongemaakt omdat ze naar rusland gaan.en daarbij komt de bru nog eens om de hoek kijken die wilde die groene simpelweg niet eens op de weg hebben hoop dat ik zo een klein beetje heb kunnen bijdragen aan wat duidelijkheid want waar ik het dan wel met iedereen over eens ben de info is zwaar beroerd daar balen niet alleen jullie de reizigers van maar wij als chauffeurs net zo want wij willen juist infomeren maar kunnen niks.
buschauffeur cxx uit Nieuwegein | 19-11-2009 16:00 uur  

Ik heb net alle berichten hieronder gelezen en het valt mij op dat de mensen boos zijn vanwege de communicatie die er niet was. Ook zijn er mensen die vriendelijk behandeld zijn door connexxion chauffeurs en daardoor suggereren ze, voor mijn gevoel, dat, behalve de non-communicatie, het wel mee valt bij connexxion Het grote probleem ligt ook niet bij de chaufeurs, connexxion of GVU, maar bij de directie. Die beslist of er iemand een a-4tje op de haltes plakt en die hoort ervoor te zorgen dat het omroepsysteem werkt, niet de chauffeurs! Als het je niks kan schelen of mensen veilig en snel van a naar b kunnen komen, een chauffeur is niet verantwoordelijk voor het onderhoud en de rij-tijden maar de directie wel, dan word je geen buschauffeur, want rijk word je er niet van. Dus nogmaals de directie van connexxion moet eens aangepakt worden en NIET de GVU en connexxion chauffeurs!!!!
Naatje uit Utrecht | 19-11-2009 15:35 uur  

Net contact met de klantnservice van de CXX, om te vragen over omleiding lijn 71 en 74 richting Utrecht. Vriendelijke mevrouw vertel mij precies wat er al op de website stond, dus dat had ik ook al door. Heeft dus ook weer echt veel geholpen...
Steve uit Utrecht | 19-11-2009 13:34 uur  

Woont aan de Weg der Verenigde Naties en ziet trams rijden richting Utrecht Centraal.
Mark van Hattum uit Utrecht | 19-11-2009 12:47 uur  

Dit is wederpm een pijnlijk voorbeeld van de manier waarop CXX beleid voert. het mag allemaal niets kosten en dus wordt er op een paard gewed. Resultaat: de reiziger is weer eens de dupe en informatie is ver te zoeken. Wanneer is de grens bereikt vraag ik me af. CXX wordt steeds groter en het duurt niet lang meer tot ALLE reizigers afhankelijk worden van dit bedrijf voor hun ov. Ik zie de toekomst met argusogen tegemoet. Dit is weer eens een voorbeeld van welk belang CXX in haar reizigers stelt. Hoewel een storing in het mobiele netwerk CXX niet aan te rekenen valt, heeft het bedrijf toch zeker wel een verplichting jegens haar klanten. Informatie is toch wel het minst wat de reiziger mag verwachten. Het wordt wat mij betreft tijd dat CXX op de ov markt plaats gaat maken voor een vervoerder die het belang van de reiziger WEL hoog in het vaandel heeft. BRU neem je verantwoordelijkheid!!! Reizigers, verenigt U en maak een vuist.Sluit U aan bij help-het-ov-utrecht.hyves.nl en laat van U horen.
burger uit Utrecht | 19-11-2009 12:42 uur  

Zojuist een klacht ingediend bij Connexxion: http://connexxion.nl/klachten/121/ Afhankelijk van de reactie gaat er ook een mailtje naar Bestuur Regio Utrecht. Zij gaan over de aanbesteding van het openbaar vervoer in Utrecht en hebben destijds voor Connexxion gekozen. BRU info@regioutrecht.nl
Mark van Hattum uit Utrecht | 19-11-2009 12:23 uur  

Wou even melden dat ik gisteren uitstekend ben behandeld door connexxion. Ik zat wellis waar in een bus die propvol zat, maar mijn buschauffeur was eigenlijk al 2 uur klaar, maar bleef rijden om klanten te helpen. Dat is toch geweldig.
Nienke uit Utrecht | 19-11-2009 12:17 uur  

Naar volle tevredenheid maak ik al jaren gebruik van de onvolprezen tram. Dat de omroepinstalatie niet werkt heeft me altijd verbaasd. Als de tram er na tien minuten nog niet is ga ik lopen. Ik werd deze keer meegenomen (gratis!) door een streekbus, hulde. Onlangs zijn er wel chippoortjes geplaatst. Als daar op bekende manier mee wordt omgegaan gaat ze dat geld kosten.
Frans uit Nijmegen | 19-11-2009 11:40 uur  

En waarom worden die ca. 80 groene bussen die bij de remise staan noet gebruikt?
Ben uit Nieuwegein | 19-11-2009 10:25 uur  

Terrein van CXX staat inderdaad vol met bussen maar deze mogen niet ingezet worden daar deze niet aan de aanbestedings eisen voldoen zoals lage vloer,milieu en kleuren. Dus jammer voor de reiziger,maar is niet anders. Eisen Bru gaan nou eenmaal voor!!
jan uit De groot | 19-11-2009 10:23 uur  

Wat een armoede zeg! Ga zelf eigenlijk nooit met de tram maar altijd met de 77. Deze rijdt om de 15 minuten maar heb vandaag bijna een uur staan wachten omdat de bussen die langs kwamen zo vol waren dat er niet eens gestopt werd!! Te laat voor college alleen maar gezeur... Hoop dat de tram het snel weer doet!!
M. uit Nieuwegein | 19-11-2009 10:22 uur  

Het is toch zot dat de grootste telecom aanbieder op haar website geen melding maakt over de storing op haarnet werk. Het geeft weer aan hoe je als klant wordt behandelt,en zich weer NIET klant vriendelijk opsteld. Maar wees gerust morgen zal er weer een of ander mooi prater de zaak komen uitleggen aan het volk.
Renee uit Amsterdam | 19-11-2009 10:06 uur  

Bij een storing van het openbaar vervoer is communicatie belangrijk. Als de storing juist in die communicatie optreed moet er een noodplan zijn. En dat is/was er niet bij Connexion. In het echte bedrijfsleven (niet gesponsord door de overheid) is dat dodelijk en wordt door de concurrentie genadeloos afgestraft. Bij gebrek aan concurrentie kan een Connexion door blijven modderen. Ik woon aan een sneltram-station en heb een aantal keren mensen er op attent mogen maken dat ze maar beter de bus konden nemen. Gelukkig was Radio M (bedankt Babet!) wel informatief genoeg!
bart uit Nieuwegein | 19-11-2009 09:49 uur  

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat het rijden van de trams in Utrecht afhankelijk is van het functioneren van het mobiele netwerk van een telecom-aanbieder. Hebben ze bij Connexion nog nooit nagedacht over backup verbindingen ? Hoe moeilijk kan het nou zijn om op 10 rijdende tramstellen een extra mobieltje van een andere aanbieder neer te leggen ? Wat stelt het tramlijntje in Utrecht nou eigenlijk voor ? Het is toch geen Schiphol ofzo. Ook ik stond gisterenavond voor niets op een tram te wachten en alleen maar dankzij een toevallige passant die wist te vertellen dat er geen trams reden stond ik daar gelukkig niet al te lang. Nog een tip aan Connexion, naast die 10 extra mobieltjes voor het geval Vodafoon er in de toekomst nog eens mee kapt, is het ook wel zo klantvriendelijk om even 20 A4-tjes uit te printen (hoeveel haltes zijn er nou helemaal op dat tramlijntje ??) en een medewerker die dingen op te laten hangen bij de haltes.
W.T. Binneveld uit Utrecht | 19-11-2009 09:33 uur  

Ik wilde gisteren bij iemand op ziekenbezoek in Nieuwegein stond daar een half uur te wachten,er zijn toch ook van die luidspiekers bij de tramhaltes daar hoorde je ook geen informatie over.
A.R uit De Meern | 19-11-2009 09:27 uur  

Hoi, Opzich vind ik het begrijpelijk dat Cxx geen bussen in zet die niet verzekerd zijn. Alleen bij mijn weten hebben ze toch ook nog de GVU bussen en daar hebben we er nog meer dan genoeg van. Ik denk dat de reizigers minder boos zouden hebben gereageerd indien zij geinformeerd werden door Cxx. Ik zelf was hier gister avond de duppe van, maar zoals altijd C'est la vie.
R van Harmelen uit Nieuwegein | 19-11-2009 09:09 uur  

Over het algemeen rijdt connexxion redelijk op tijd en valt er niets te klagen. Maar wat mij op valt is dat wanneer de tijden aanbreken van vroege avonden, koude en natte dagen, die stiptheid als sneeuw voor de zon verdwijnt. Juist die tijden dat je blindelings wilt vertrouwen op het openbaar vervoer! Wat mij dan ook opvalt is dat de communicatie, wanneer er vertragingen en/of omleidingen optreden, naar de chauffeurs en dus ook naar de passagiers minimaal is wat weer tot frustratie leidt (en niet alleen bij de passagiers). En deze chauffeurs " weten het dan ook niet meer ". Dat er geen trams rijden door storing, kan gebeuren. Dat er niet genoeg bussen zijn? Kan gebeuren. Dat ik een uur moest wachten op een bus naar Galecop? Kan gebeuren. Dat deze bus "plotseling" niet verder reed dan City Plaza? Geen idee! Dat de buschauffeur eigenlijk ook niet wist waarom? Geen idee. Dat er vlak na elkaar 3 a 4 bussen van lijn 77 ipv richting Bilthoven terug naar Nieuwegein-Zuid reden terwijl er juist mensen op City Plaza stonden te wachten op vervoer naar Utrecht? Onbegrijpelijk! Dat de chauffeurs eigenlijk ook niet precies wisten waarom? Misschien dan toch door slechte communicatie? Dat ik de taxi niet kon bereiken en dus genoodzaakt was om te wachten? Dat is weer een ander verhaal. Dat gaat over Vodafone. Met vriendelijke groet, een trouwe klant van Connexxion.
Gsmp uit Nieuwegein | 19-11-2009 09:08 uur  

Hoezo geen extra bussen kunnen inzetten.....! De hele parkeer plaats bij Cxx staat vol met bussen. Ze zijn alleen voorzien van "oude kleuren" Ik word hier zo moe van. gisteren bijna 2 uur reizen van Utrecht naar IJsselstein.
Cor uit IJsselstein | 19-11-2009 08:49 uur  

Ook ik was het slachtoffer, gistermiddag ook, en vanmorgen om 6.15 uur ook weer, is allemaal niet erg, is overmacht, maar zorg dat er iets aangeplakt staat of dat er een informant staat die je wat kan vertellen over de oorzaak. Nu ben ik maar met nog 2 vrouwtjes vanaf fokkersteeg noord door het park naar city plaza gaan wandelen, en werd daar als vee vervoerd met de bus.
T.Kraaij uit Nieuwegein | 19-11-2009 08:46 uur  

Ik zat vanmorgen ook in de volle bus, kon nog net instappen, maar 2 haltes verder stond een grote groep te wachten en die konden niet mee. De Chauffeur zei dat ze geen extra bussen hebben, alle bussen rijden de normale dienstregeling, de oude bussen hebben ze nog, maar die zijn niet meer verzekerd en mogen niet rijden. En ook hij verbaasde zich erover dat er geen A4tjes werden opgehangen bij de tramhaltes om te melden.
Guido Kerkhof uit Nieuwegein | 19-11-2009 08:46 uur  

niemand op het station nieuwegein, twee volgeladen bussen rijden door, alleen een vriendelijke zwaai van de chauffeur, zelfs de website van Connexxion hult zich in stilte, als je daar reisadvies intikt, word je de tram aangeraden naar Utrecht
Ria Vliem uit Nieuwegein | 19-11-2009 08:37 uur  

Kijk dit is weer eens echt CXX,Niet aan de passagiers denken maar aan de pegels!! Dat er een storing optreed daaraan toe maar zorg voor nood maatregelen als er een storing is. Steeds vaker komt CXX negatief in het nieuws en dit is weer een bewijs ddarvan. Zij vergeten dat zij met mensen te maken hebben die naar hun werk/school moeten en er staan in de remise genoeg bussen die de mensen kunnen vervoeren,maar ja waarom zouden zij??? Is het niet mogelijk om CXX eens heel goed op hun vingers te tikken?? Hallo CXX jullie moeten het wel van ons passagiers hebben geen passagiers geen inkomsten !!!!
adrie uit Utrecht | 19-11-2009 08:33 uur  

Op bijna elk station hangen speakers en die doen het, want dat heb ik een x meegemaakt. Maar dat het op deze website wel staat en niet op de connexxion website is een SCHANDE!! Over extra bussen is niets te zien geweest. Ik ben maar naar de 195 gelopen maar die zat uiteraard ook bommetje vol! Nu 2uur onderweg geweest ipv uur. Connexxion thnx 4 the info!!
Mitch uit IJsselstein | 19-11-2009 08:31 uur  

Je kunt zeggen wat je wilt maar de tram rijdt eigenlijk altijd en meestal nog op tijd ook. Er is in Nederland geen bus/tram of trein te vinden waar je zo goed op kunt rekenen als ons trammetje! Helaas kan Connexxion aan deze storing zelf niets doen, waar ze wel iets aan kunnen doen is info verstrekken! Gistermiddag op de eindhalte was er niemand die iets kon melden. Ook nu is er op de website van Connexxion geen info te vinden!
Hans uit IJsselstein | 19-11-2009 08:00 uur  

Schadenfreude of storing kan gebeuren, maarten de communicator is idd erg slecht, al staat eea inmiddels wel bij vertragingen op 9292ov.nl
N. Lastdrager uit Utrecht | 19-11-2009 07:43 uur  

Stond vanmorgen weer voor jan lul op een tram te wachten waar blijft toch die informatie als dit al sinds gisteren aan de hand is kan er toch wel vervangende bussen in gezet worden in 1 week heb ik tus al 3 keer voor jan en de korte achternaam gestaan BEDANKT
Nel uit Nieuwegein | 19-11-2009 07:39 uur  

Hey, wat mooi dat er hier wat informatie is over de storing. Op de site van connexxion was er niets over te vinden en 9292ov gaf ook gewoon een reisadvies. Op de haltes wordt totaal geen informatie verstrekt, waardoor er overal mensen voor Jan met de bekende achternaam op de haltes staan te wachten. Gezellig met zn alleen te laat op het werk. Een A4tje op de halte plakken is schijnbaar te veel werk voor connexxion ( ze zijn overigens ook telefonisch niet bereikbaar). Volgende storing gaat het hopelijk beter.
KanalenEiland uit Utrecht | 19-11-2009 07:38 uur  

Inderdaad geen trams op de haltes. Evengoed ook weer GEEN informatie, GEEN medewerkers. OK je kunt bellen met Connexxion op een 0900-nummer, maar die zijn om 6:30 uur nog niet open. Maar gelukkig verwijst een bandje de reiziger door naar......OV Reisinformatie 0900-9292. Laat dat nou net die instantie zijn waar Connexxion geen aktuele reisinformatie verstrekt. En ik spuug niet op de tramcauffers. Zij kunnen hier allemaal niets aan doen. Ik spuug op de leiding en beleidsmakers van Connexxion. Het is geen 'gegeven' dat Connexxion niet communiceert, het is een KEUZE van dat bedrijf. En het is triest dat dit in 2009 het niveau heeft van 1950.
R. Pieters uit Utrecht | 19-11-2009 07:33 uur  

nu donderdag ochtend en nog steeds geen trams die rijden. met geen extra bussen zal het wel weer proppen worden. vindt het een grote schande dat er geen extra bussen worden in gezet
astrid tummers uit Nieuwgein | 19-11-2009 06:51 uur  

Ook ik stond vandaag in Nieuwegein zuid te wachten op de tram, en er kwam er wel één maar helaas die was ook buiten dienst. Ik werd vriendelijk te woord gestaan door één van de medewerkers van de tram en hij verwees mij naar een bushalte waardoor ik alsnog naar Utrecht Centraal kon. Ook medereizigers hoorden dat en de één rende nog harder dan de ander om met de bus mee te gaan. De buschauffeur was zo vriendelijk om even te wachten op de mensen, waaronder ikzelf,die niet zo hard konden lopen. Dus ja, storing is zeker niet leuk, maar geef niet af op de mensen die er niets aan kunnen doen!
Karin van Eijk uit Lelystad | 19-11-2009 00:52 uur  

Idd is de communicatie super schlecht,geen info als er een storing/ of trams uitvallen Hang een een goede microfoon bij de haltes op..en informeer de mensen?????????Viese stoelen,bij uitvall overvolle trams en laat AUB niet zn klein trammetje in het spitsuur rijden.ZORG EENS GOED VOOR DE REIZIGERS WIJ BETALEN ER GENOEG/TEVEEL VOOR.
Gisela uit Nieuwegein | 18-11-2009 22:26 uur  

@ Hans uit Leusden Ik verwijt Connexxion niet dat ze niet rijden. Dat is op zich een begrijpelijk besluit. Ik verwijt Connexxion dat ze niet communiceert met haar betalende klanten. @Mohammed Reken maar dat er een klachtbrief is uitgegaan, maar de realiteit is dat Connexxion daar niks mee doet. Een beetje media-aandacht kan dan geen kwaad. En het artikel gaat over trams die niet rijden, anders had de redactie geen trams als foto gebruikt.
R.Pieters uit Utrecht | 18-11-2009 22:12 uur  

Hallo mensen het gaat over dat er een telefoonstoring is bij VODAFONEen niet over het geklaag over connexion. Schrijf dan allen een klachtenbrief naar connexion. Dit heeft met een TELFOONSTORING te maken en niet connexion zelf,als je problemen hebt ga dan lekker fietsen dan hier lopen klagen, daar heb je klachtenformulieren voor.
Mohammed uit Utrecht | 18-11-2009 21:10 uur  

De volgende keer maar mobiel surfen naar RTV Utrecht, want anders blijf je inderdaad van alle informatie verstoken. Dergelijke informatie zou op zijn minst aan 9292ov doorgegeven moeten worden. Dat Connexxion dat niet als hun taak ziet, het snel en zo goed mogelijk informeren van hun klanten, is echt onbegrijpelijk.
Mark van Hattum uit Utrecht | 18-11-2009 20:51 uur  

Mensen, wat maken we ons toch weer druk over vertragingen bij Connexion. Zij kunnen er toch immers niks aan doen dat de communicatie weggevallen is, en wij willen toch graag veilig vervoerd worden van a naar b! Ik ben er blij van dat ze deze maatregel hebben genomen, stel je voor dat er iets gebeurt en dat er daardoor doden vallen. Dan zijn de kranten te klein. Mensen van Connexion, mijn zegen heb je!!!
Hans uit Leusden | 18-11-2009 20:38 uur  

ze rijden nooit op tijd die dingen joh en de strippenkaarten zijn veelste duur !!!!!
nicolaas uit Nieuwegein | 18-11-2009 20:29 uur  

Conexxion is al jaren een ramp. Niet alleen de omroepberichten die er niet zijn , het niet op tijd rijden , het gewoonweg uitvallen van bussen of trams of de vriendelijkheid van de medewerkers zijn ronduit belabberd , maar echt werkelijk alles lijkt een ramp te zijn. automaten in de trams om te betalen met je chip zijn vaak buiten werking of zijn gewoonweg niet meer aanwezig. Wanneer je dan bij Connexxion klaagt over het vele uitvallen van deze automaten krijg je een antwoord dat het een extra service zou betreffen en het mijn verantwoordelijkheid is om een geldig vervoersbewijs te hebben. Ze vergeten alleen dat dit pure diefstal en oplichting is , ik reis namelijk een traject van 2 zone na 09.00 wat voor mij 0.80 ct heen en 0,80 terug kost. Een strippenkaart kost dit met 0.96 cent heen en 0.96 ct terug. Heb ik ze al vele malen uitgerekend , helaas tot op heden geen succes. Wordt tijd dat ze wakker worden bij Noconnexion
I uit Utrecht | 18-11-2009 20:07 uur  

Het gaat met connexion langzamm maar heel zeker de spuigaten uitlopen.Slecht onderhoud en beroerde informatie aan de reizigers.Alle enqeutes in de tram leveren dus alleen maar tijdverlies op,want er word niets mee gedaan.Zeker teveel tijd en aandacht voor het geklungel met de Weens e trammetjs.Wat een aanfluiting is dat zeg.
F.van Nus uit Nieuwegein | 18-11-2009 19:16 uur  

Dit gebeurt te vaak ben het echt zat kleine moeite toch om iemand van connexxion op de parons te zetten, en in de ochtend is het mad druk stik de moord in de trams tijd voor een nieuwe bedrijf of systeem. ik denk dat een scooter een beter optie is.
G uit Utrecht | 18-11-2009 18:48 uur  

Dat jullie het word service nog in de mond durven te nemen, want die is er nooit geweest. Heb vandaag ook weer voor jan lul een uur gewacht en nergens is te achterhalen wat er dan aan de hand is!Zelfs op CS waren er geen extra bussen geregeld naar ijsselstein/nieuwegein Het is echt een schande
Pietje uit Nieuwegein | 18-11-2009 18:43 uur  

Vervangend vervoer werd dus echt WEL snel geregeld. Ik heb zelf in een pendelbus gezeten die ons naar Utrecht CS heeft vervoerd! Deze vriendelijke jonge Chauffeur heeft ons keurig opgevangen.
M Van Griesen uit IJsselstein | 18-11-2009 18:34 uur  

De storing bij vodafone lijkt voorbij:)
j uit Utrecht | 18-11-2009 18:28 uur  

Ook verstrekt Connexxion geen actuele reisinformatie aan OV-reisinformatie 0900-9292. Iedereen die dus belt met het dat landelijk nummer wordt NIET geinformeerd. "Wij zien dat niet als onze taak" stelt de klantenservice van Connexxion. Stuitend! Dat Connexxion de reiziger centraal stelt, kan zij wel heel goed verborgen houden.
R.Pieters uit Utrecht | 18-11-2009 18:24 uur  

De reactie dat Connexxion tramreizigers niet informeert bij storingen, klopt. Al weer veel jaren geleden heb ik als dagelijkse tramreiziger wel eens op een halte wat horen omroepen. Connexxion heeft die informatievoorziening echter al lang geleden afgeschaft. Iets in de sfeer van 'als gevolg van klachten over de service heeft Connexxion besloten de service af te schaffen'. BRU, tijd voor een ander vervoerder op de tramlijn?!
Heiko Prak uit Nieuwegein | 18-11-2009 17:59 uur  

helemaal mee eens,slechte service van Connexion. schande!
j uit Utrecht | 18-11-2009 17:50 uur  

De service van Connexxion is bij verstoringen verschrikkelijk slecht: Wachtende reizigers op de perrons worden niet geinformeerd. Er is wel een omroepsysteem, maar dat werkt al jaren niet meer. Ook zijn er geen medewerkers van connexxion op de perrons aanwezig om de reizigers te informeren. Evenmin wordt er alternatief vervoer geregeld. Reizigers blijven dus verstoken van enige informatie in de regen op de perrons wachten op een tram die niet komt. Dat connexxion zichzelf een 'toonaangevende dienstverlener' noemt kan ik dus niet begrijpen.
R. Pieters uit Utrecht | 18-11-2009 17:38 uur  

Nieuwsoverzicht

Bankbiljetten op straat na plofkraak Amersfoort

In Amersfoort is woensdagochtend rond 04.30 uur een plofkraak gepleegd. Een pina...

  • slideshow

lees verder »


-advertentie-

Ausma over zaak-Borst: Psychische hulpverlening faalt

Het systeem voor psychische hulpverlening in Nederland faalt. Er zijn te weinig ...

  • audio

lees verder »


Woerden doet laatste redpoging Hofpoort Ziekenhuis

Bijna honderd boze Woerdenaren hebben dinsdagavond een bijeenkomst over het Hofp...

  • audio
  • slideshow

lees verder »


Halfords gaat verder met 52 vestigingen

De curatoren van Halfords uit Veenendaal hebben overeenstemming bereikt over de ...

lees verder »


Kraftwerk omlijst Tourstart Utrecht

De Duitse electroband Kraftwerk geeft een 3D-concert in TivoliVredenburg aan de ...

lees verder »


Celstraffen voor overvallers restaurant Driebergen

Twee mannen zijn veroordeeld tot celstraffen van vier jaar en twee maanden en dr...

lees verder »


Veroordeling na bloederige burenruzie Nieuwegein

Een 42-jarige man is veroordeeld tot negen maanden celstraf voor een steekpartij...

lees verder »


Eerste filterkoffiebar van Nederland opent deuren in Utrecht

In Utrecht opent de eerste filterkoffiebar van Nederland. Na twee jaar mobiele...

  • video

lees verder »


Tour de France-tentoonstelling in Spoorwegmuseum

De start van de Tour de France 2015 in Utrecht wordt ook opgepikt door het Spoor...

  • audio

lees verder »


Henkjan Smits beoordeelt werkzoekende jongeren in Utrecht

De Careerclub organiseert namens de gemeente Utrecht pitchdagen voor werkzoekend...

  • video

lees verder »


Overvallers Trekpleister voortvluchtig

De Trekpleister aan de Plantage in Utrecht is dinsdagmiddag overvallen. Volgen...

  • video
  • slideshow

lees verder »


24 jaar cel voor martelmoord op informant uit Wijk bij Duurstede

Alberto T. uit Wijk bij Duurstede is dinsdag veroordeeld tot 24 jaar gevangeniss...

lees verder »


Utrechtse klanten Schoenenreus voor dichte deur

Klanten van winkelketen Schoenenreus stonden dinsdag voor een dichte deur. De sc...

lees verder »


Waarom liep verdachte zaak-Borst vrij rond?

Was de moord op oud-minister Els Borst een jaar geleden te voorkomen geweest? Di...

  • video

lees verder »


OM eist 7 jaar cel voor ripdeal Montfoort

Het Openbaar Ministerie eist 7 jaar cel tegen een Fransman die betrokken zou zij...

lees verder »


Vier aanhoudingen en een gewonde bij vechtpartij Hofpoortziekenhuis

Bij een vechtpartij in het Woerdense Hofpoortziekenhuis zijn vier mensen aangeho...