•  
  •  
  • vandaag 23 °C
  • morgen 19 °C

Stadsbus rijdt naar ziekenhuis

Door de nieuwsredactie · geplaatst: maandag 21 december 2009, 06:34 uur | update: woensdag 21 juli 2010, 12:31 uur

REGIO - In de stad Utrecht laat het GVU maandagochtend één buslijn rijden. Daarnaast ligt nog steeds al het bus- en tramverkeer stil. In de regio rijden bussen maar het treinverkeer ligt grotendeels stil.

Het GVU heeft de wegen in de stad verkend en noemt de situatie "onrijdbaar". Daarom laat het bedrijf alleen Lijn 11 naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis rijden. Dit om het ziekenhuis te ontzetten. De bus stopt wel op alle haltes.

Het is niet duidelijk wanneer de stadsbussen weer gaan rijden: het bedrijf houdt chauffeurs op stand-by. Mocht de situatie verbeteren dan kunnen deze meteen de weg op. In de loop van de dag wordt gekeken of de routes weer te berijden zijn.

In de regio komt het openbaar vervoer langzaam op gang. Inmiddels rijden vanuit alle regionale vestigingen van Connexxion de bussen uit. Deze hebben veelal vertraging.

De NS en ProRail laten vooral stoptreinen rijden die twee keer per uur gaan. Het advies aan reizigers blijft om zoveel mogelijk de trein te mijden.

Wilt u reageren op dit bericht? Laat dan uw reactie achter. Heeft u tips voor onze redactie?
Bel dan de tiplijn: 030 - 8 500 500.


verberg de 94 reacties  |  naar nieuwsoverzicht »



Reacties van lezers

Zowel bij Connexxion als GVU rijdt alles (zo'n beetje). En er is wel degelijk een nieuw bericht: even de sneeuw uit je ogen vegen en kijken op: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/224923.
Peter Mertes uit Utrecht | 22-12-2009 07:49 uur  

Goedemorge! Is er al iets bekend over de bussen van dinsdag? want er staan nog alleen maar oude berichten van gister, hier en op gvu.nl.
roland uit Utrecht | 22-12-2009 07:40 uur  

op radio M wordt er om 07.00 bekend gemaakt hoe het zit met de stadsbussen voor dinsdag
sr uit Utrecht | 22-12-2009 06:56 uur  

nou flipse ik hoop dat ze de fietspaden idd voor je doen. Dan hebben ze teminste één klaagbak minder in die bussen. Neem voortaan altijd de fiets als je het OV zo slecht vind. Ik geef ze groot gelijk want wat als er was gerden en er hadden grote ongeluken gebeurt. Dan had jij vooraan gestaan met die andere klagers van o wat hebben ze gedaan bij die bus maatschappij ze hebben mensen dood gereden omdat ze door zijn gaan rijden. Wijs besluit van GVu veiligheid gaat boven alles.
frank uit Utrecht | 21-12-2009 22:45 uur  

Stand van zaken GVU bussen Momenteel rijden de volgende lijnen: •6 (alleen route Ziekenhuis Overvecht – CS) •7 •8 •11 •12 •26 •28 •37 Deze lijnen rijden niet volgens de dienstregeling. De intentie is om ook andere lijnen te laten rijden, maar dit hangt volledig van de weersomstandigheden af. Op dit moment kunnen wij nog niet zeggen of de GVU bussen dinsdagochtend 22 december weer zullen rijden. Laatste update: 21 december 17.10 uur
Ishaak uit Utrecht | 21-12-2009 20:10 uur  

Ik heb vanaf vanmorgen piketwacht gehad om toch te kunnen uitrukken met een bus Heb ook menig bericht zitten lezen maar begrijp de zeikers niet. Wij doen het toch nooit goed een men wil het liefs van deur tot deur gebracht worden(neem een taxi)
gvu chauffeur GJ uit Vleuten | 21-12-2009 19:58 uur  

ja morgen 25 graden alle sneeuw weg en alles rijdt weer op tijd wat denk je nou zelf het sneeuw hier alweer keihard dus ga der maar gewoon vanuit dat er morgenochtend weer niks rijdt
cxx chauffeur uit Nieuwegein | 21-12-2009 19:42 uur  

Weet er al iemand iets over morgen?? (in utrecht) Ik ben steeds op inet aan het kijke maar zie niks??
sil uit Utrecht | 21-12-2009 18:57 uur  

laatste nieuws: de lijnen 11,26,28,6 richting overvecht en lijn 37 rijden weer. ik wil ook nog even kwijt dat ik over mijn nek ga van de klagers die de slechte berichtgeving aan het personeel wijten. er wordt via RTV Utrecht regelmatig gecommuniceerd wat de stand van zaken is, waar denken jullie EINSTEINTJES dat die info vandaan komt????? misschien is er wel bewust voor dit medium gekozen omdat de slimmerds bij het gvu hebben geanticipeerd op het feit dat de websites van het ov wel eens overbelast zouden kunne raken!! denk eerst voor zover het IQ dat toelaat eens na voor je iets roept!
jo uit Utrecht | 21-12-2009 18:01 uur  

Nou, ik heb een bril van Hans Anders en heb toch echt goed berijdbare busroutes gezien, wat bruine sliertjes op zwart asfalt, zonder ook maar een enkele bus. Ik sluit mij dus bij die meneer/mevrouw Leenders aan. En overigens verwacht niemand op zo'n dag dat alles op tijd rijdt en er met 50 door de straten wordt gescheurd. Maar misschien is het een idee voor de strooidienst om morgen maar gewoon de fietspaden te doen, en de busroutes te laten voor wat ze zijn. Kunnen we tenminste gewoon op de fiets.
Flipse uit Utrecht | 21-12-2009 17:34 uur  

nou collega gvu chauffeurs wees maar blij dan jullie lekker binnen zaten want er was geen beginnen aan en levensgevaarlijk ( ja wij connexxion ) moesten wel de weg op zelfs utrecht centraal was niet schoongeveegd. enne meneer of mevrouw leenders volgende keer effe langs hans anders rijden want der was werkelijk niet 1 busbaan in de stad die sneeuwvrij was .
cxx chauffeur uit Nieuwegein | 21-12-2009 16:15 uur  

Zoals ze zeggen de beste stuurlui staan aan wal !!! Luister eens beste stuurlui, als je niet weet waar je het over hebt hou dan je mond en commentaar voor je. Dat de busroute's sneeuwvrij zijn wil niets zeggen, want voor grote delen rijden wij door woonwijken heen waar GEEN BUSBAAN is. Neem de Vultostraat in Hoograven of de Croeselaan, het is daar gewoonlijk voor bussen smal maar met glad weer zoals nu en je achter stuk gaat glijden is er geen houden meer aan en je neemt zo een paar geparkeerde auto's mee. En wat Wendy betreft over beginnede chauffeurs, er zitten niet alleen nieuwe chauffeurs op de weg ik zelf rijd al een jaartje of 24 rond en ook voor deze chauffeurs is het onverantwoord om de weg op te gaan. Wij hebben nog het verantwoordelijkheids gevoel dat je toch met passagiers te maken hebt die je veilig van A naar B wilt vervoeren. Dus mensen denk eerst eens na voor je een oordeel velt over iets waar je geen verstand van hebt.
adrie uit Utrecht | 21-12-2009 15:35 uur  

Ik zeg; Leenders, ga 's in de bus zitten en rij een stukje... Niet alles is busbaan in de stad, en welke lijn je ook rijdt, je moet altijd een stuk over de openbare weg. Het is niet te doen!!! Ben zelf chauffeur, en er werken veelal beginnend chauffeurs, wil jij bij mij instappen? Mvg, Wendy
Wendy W uit Maarssen | 21-12-2009 15:13 uur  

Het is te gek voor woorden, overal heeft de gemeente busroutes sneeuwvrij gemaakt, maar de GVU rijdt niet. En anderen mogen de sneeuwvrije busbanen niet gebruiken. GVU voor u? Ik dacht het niet. Mijn complimenten voor de NS die het in ieder geval nog proberen....
H.Leenders uit Utrecht | 21-12-2009 14:49 uur  

Hoi Adrie, bedankt voor je hulp aan de passagiers, maar de link die je geeft is alsnog niet goed. De site doet het wel inmiddels, waarschijnlijk heeft Marieke nog de foutmelding site in haar cache staan... Even met ctrl-f5 de site herladen, zou kunnen helpen (en dan gewoon gvu.nl, zonder iets erachter
Joep uit Utrecht | 21-12-2009 13:49 uur  

Hallo Marieke hier is je link !!! http://www.gvu.nl/technical.htm?aspxerrorpath=/custompage.aspx Deze word je zomaar eventjes door een chauffeur van het gvu aangeleverd(omdat ik toch thuis zit niets te doen.....denk dan toch nog aan mijn passagiers!!
adrie uit Utrecht | 21-12-2009 13:13 uur  

als ik intoets www.gvu.nl dan kom ik gewoon op de site. Daar staat een bericht over de uitval al vanaf vanmorgen half 10 a 10 uur. http://www.gvu.nl/technical.htm?aspxerrorpath=/custompage.aspx
danny uit Utrecht | 21-12-2009 13:07 uur  

Gewoon via www.gvu.nl werkt al weer een hele tijd.
buschauffeur uit Nieuwegein | 21-12-2009 13:05 uur  

@danny: kan je eens een link plaatsen dan waar je dat ziet, want als ik naar gvu.nl ga dan is deze nog steeds uit de lucht.. berichtgeving via nu.nl en rtv utrecht is nu wel beter, maar vanochtend echt ontoereikend.
marieke uit Utrecht | 21-12-2009 13:01 uur  

Vannacht om 3 uur de strooiwagens van de gemeente zien rijden,die mannen waren druk in aan het werk om de wegen schoon te maken.Afgelopen Zondag hebben de chauffeurs de hele dag gereden ook die mensen gaan niet voor de lol hun bed uit,alleen sneeuw heeft de eigenaardige eigenschap om boven op het gestrooide zout te gaan liggen en daar blijft totdat dit vereden wordt.En men kan schuiven tot men een ons weeg met deze sneeuwval. Als de klagers zich eerst eens gaan verdiepen in die materie voor dat ze gaan klagen!Klagers ga eens rijden met een groot voertuig zoals een bus dan merk je dat je iets meer ruimte nodig hebt en net zoveel grip hebt als een personenauto.ook geen!
Jan uit Utrecht | 21-12-2009 12:00 uur  

mensen die nu nog lopen te janken dat er geen info is via de website van gvu moeten eens naar de oogarts gaan of een cursus nemen van hoe ga ik om met internet. Er staat al gerukme tijd bericht op www.gvu.nl is net weer bij gewerkt met de beslissing om lijn 11 te laten rijden.
danny uit Utrecht | 21-12-2009 11:41 uur  

ik snap heel goed dat ze niet rijden, want het is ook echt te glad, alleen beetje jammer dat de werkgevers dit niet helemaal snappen en enorm moeilijk doen.
iem uit Nieuwegein | 21-12-2009 11:38 uur  

ik ben het eens met de chauffeurs die hier reageren. sommige grote wegen zijn nu schoon maar stad vervoer moet kleine wijken in en dat gaat nu echt niet. neem van mij aan dat je niet in een bus wil zitten die gaat glijden..... en ja zou het fout gaan dan zou deze pagina vol staan met reacties... van hoe konden ze nu gaan rijden wat dom... nu zijn er veel gewonden.. ook vind ik dat werkgevers de mensen niet moeten dwingen om te komen je kan het proberen maar als het niet gaat dan jammer. laten we verder genieten van dit weer en bouw een sneeuwpop of een iglo...
jose jaarsma uit Nieuwegein | 21-12-2009 11:33 uur  

al die mensen die het zogenaamd beter weten kunnen ook solliciteren bij de GVU want blijkbaar hebben die niks te doen ofzo dan alleen maar zeiken over vanalles en nog wat! Blijkbaar weten zij beter hoe ze op een bus moeten rijden dan de GVU chauffeurs zelf.
yo uit Utrecht | 21-12-2009 11:31 uur  

Net een wandeling gemaakt. Busroutes liggen er goed bestrooid en ontdooid bij. Zelfs buslanen waar geen ander verkeer overheen komt. Dit integenstelling tot de meeste fietspaden, waar niets gestrooid of geschoven is. En fietsers zie ik wel, maar bussen...
Flipse uit Utrecht | 21-12-2009 11:24 uur  

Mensen wat zijn we kort van begrip ik heb de gehele weekend dienst gehad en donderdag begonnen. Donderdag toen het begon had ik een bus vol vanaf Veenenedaal levens gevaarlijk op de weg meer als 100 minuten vertragingdoordat mede weggebruikers het te glad vinden??? Gisteren moesten we binnen blijven omdat mijn leven en de uwe als passagier mij teveel waard is. Veiligheid staat bij mij voorop en dan nog vroeger had men ook de informatie toch niet keek men ook naar buiten oh de bussen kunnen niet rijden, zijn de mensen nu zo verwend? Sterkte collega's en mensen denk na voor u de straat op gaat.
Buschauffeur Amf uit Amersfoort | 21-12-2009 11:23 uur  

Vanaf iets over 7 uur zijn er nieuwsuitzendingen op rtv utrecht op tv. Daar is aangegeven dat de gvu bussen NIET rijden en de connexxion bussen mondjes maat!!!!!
Naatje uit Utrecht | 21-12-2009 11:21 uur  

ik vind dit alles om te gieren!!! Dat de bussen niet rijden begrijp ik volkomen veel te gevaarlijk!!Misschien moet het leger uitrukken om met de strooiwagens te rijden?? Maar dat het trein en tramverkeer plat ligt??? Hoezo geen trams... ivm storingen..wat zijn dat dan voor storingen?? Ik hoor dat "DE WISSELS ZIJN BEVROREN" nou ja.. zal toch niet waar zijn dat wij anno 2009 niet een oplossing weten voor bevroren wissels? smeer ze in met vaseline ofzo. Ach, ik weet wel het is kort door de bocht maar mijn god de techniek staat voor niets!! Wat gaat er gebeuren als het meer dan 2 dagen sneeuwt.. ligt straks de hele econonmie op z'n gat. Ik zit nu op eigen kosten 2 dagen thuis omdat ik niet op mijn werk kan komen. Ik wens iedereen veel toi toi!!!!
petra uit Ijsselstein | 21-12-2009 11:18 uur  

Hoezo geen informatie? Kijk eens op www.9292ov.nl Staat keurig netjes op welke bussen (en ook treinen) er wel of niet rijden. Ik blijf lekker thuiswerken. Succes allemaal!
Lekker thuiswerken uit Utrecht | 21-12-2009 11:15 uur  

Het is natuurlijk heel vervelend allemaal dat mensen nu niet met het ov naar de plaats van bestemming kunnen, maar het GVU neemt deze beslissing pas als ze echt niet meer kunnen, ik ben zelf ook chauffeur en moet vanmiddag officeel naar Kockengen met de bus, levensgevaarlijk, ook is het vervelend dat men niet de juiste of geen info heeft hoe dit verder gaat maar ook voor de GVU is dit overmacht en moeten wij roeien met de riemen die wij hebben ik ben erg blij met de beslissing van mijn werkgever, wens iedereen succes die nu op de weg zit en ik moet mijzelf straks toch melden.
Ria uit Maarssenbroek | 21-12-2009 11:13 uur  

beetje raar hoor allemaal die berichtgevingen ik werk op het jaarbeursplein en zie toch echt trams rijden.
ien uit Utrecht | 21-12-2009 11:11 uur  

weet iemand hoe het morgen zou gaan verlopen? heb beetje gezeur op me werk dat ik niet kan komen, maar kan geen kant op en als ik morgen niet kan komen ben ik beetje de lul! haha wat een gedoe allemaal!
e uit Nieuwegein | 21-12-2009 11:10 uur  

Het gaat niet om de GVU, maar om de Gemeente Utrecht, waarom de buswegen niet sneeuwvrij gemaakt vannacht? Vooruit kijken en strooien ! Het is makkelijk alles op z'n beloop te laten - en de reizigers zijn de klos, zag veel mensen ook koffers bij de bushalte staan, niet wetend dat er geen bus zal komen! Ik vindt het schandelijk, zoveel sneeuw is het nu ook weer niet !
Charles uit Utrecht | 21-12-2009 11:09 uur  

Stopt bus 11 dan wel bij de tussenliggende haltes?
sam uit Utrecht | 21-12-2009 11:04 uur  

Ik ben zelf chauffeur bij het gvu. Dat mijn werkgever zijn verantwoordelijkheid ten opzichte van passagier en medeweggebruiker neemt en de bussen daarom niet laat rijden vind ik gezien de omstandigheden zeer verstandig. Men klaagt wel als de bussen vanwege het weer niet rijden. ik zou ze wel eens willen horen als er een dierbare onder de bus komt als deze slipt. daar moeten we toch niet aan denken? ik begrijp dat het heel zuur is als je afhankelijk bent van de bus en deze rijdt niet. voor al deze mensen sterkte en laten we hopen dat de overlast snel over is en tot die tijd van de nood een deugd maken en genieten van het mooie winterse landschap. groetjes aan u allen
jan venema uit Ijmuiden | 21-12-2009 11:03 uur  

Ik heb er best begrip voor dat de veilige optie gekozen wordt! Niemand zegt overigens dat ze dat niet hebben. Het probleem is dat er GEEN informatie beschikbaar is. De website ligt nu al twee dagen offline en de klantenservice is nu ineens ook niet meer telefonisch bereikbaar. Ik snap best dat het nu te gevaarlijk is om de bussendienst door te laten gaan... maar voor studenten zoals ik die echt afhankelijk zijn van hun OV kaart (nee, een nieuwe fiets kan ik niet betalen, de oude is gestolen) en op de Uithof wonen is dit zo moeilijk. Het is niet te lopen, een taxi is onbetaalbaar... en er is vooral helemaal geen informatie om te weten of we nu weg kunnen of niet.
Janneke uit Utrecht | 21-12-2009 10:59 uur  

Ook ik ben buschauffeur in utrecht, ik heb gisteren gereden. De situatie was zo erg dat de bus alle kanten op gleed en ik niet normaal kon sturen. En toch waren er passagiers die het 'flauw' en niet normaal vonden dat we niet doorreden. Dus ik en mijn collega's hadden met gevaar voor onszelf en de overige mensen op straat door moeten rijden, omdat men persé naar de winkels en naar huis moesten! Ach we zijn ook maar mensen die graag heelhuids terug willen naar ons gezin! Maar daar wordt niet aan gedacht! Beetje kortzichtig!
buschauffeurtje uit Maarssen | 21-12-2009 10:56 uur  

Ik vind het alsnog allemaal een beetje onzin hoor.. ooit van sneeuwschuivers gehoord? Of sneeuwkettingen?? Ik ga regelmatig naar de sneeuw op vakantie en daar zouden ze hierom lachen.. Daar rijden de treinen gewoon en de bussen ook. Zelfs op de bergpassen. Gewoon een kettinkje eromheen!
Danique uit Utrecht | 21-12-2009 10:49 uur  

Ik begrijp heel goed dat de bussen niet rijden, veel te gevaarlijk groot gelijk. De frustatie ligt hem bij de meeste mensen vooral bij de slechte berichtgeving lijkt me. Ik moest vanochtend om 7 uur de deur uit, maar niets of niemand was bereikbaar. Vanaf 8 uur pas! :S
Anja uit UTrecht | 21-12-2009 10:46 uur  

Donderdag avond was het al levens gevaarlijk op de weg. Het leek wel een ijsbaan. Het was bijna niet te doen zo glad. De bus gleed weg ik zat rond een uur of 7 in lijn 1. In de 41 naar Wijk werdt het ook niet beter. Ik was blij dat ik thuis was. En gisteren en vandaag ligt er veel meer sneeuw dan donderdag dus ik heb er alle begrip voor dat de bussen niet uitrijden. Er moeten toch geen ongelukken veroorzaakt worden. Het is gewoon niet verantwoord. Dan maar een dagje vrij.
Danielle Westerhof uit Wijk bij Duurstede | 21-12-2009 10:38 uur  

Als we nou allemaal een beetje normaal en logisch nadenken hoeven een heleboel mensen niet zo te zeuren en te klagen. De situatie is nu eenmaal zoals het is. Het is alleen vervelend voor de mensen die met de bus, trein of tram naar het werk zijn gegaan en die misschien niet terug naar huis kunnen komen.
Linda uit IJsselstein | 21-12-2009 10:37 uur  

Heel verstandig. IK ben ook chauffeur bij GVU en het is te link om te rijden.. Iedereen succes die met de bus weg moest vandaag...
Maarten uit Maarssen | 21-12-2009 10:27 uur  

Ook ik ben chf bij het GVU en zit thuis te wachten. De mensen die zo klagen moeten eens bedenken dat als er een bus slipt en zij er toevallig onder zouden liggen,of ze dan nog steeds zo denken van die bussen moeten rijden.
chf gvu uit Nieuwegein | 21-12-2009 10:27 uur  

Verstandig besluit van GVU. Gewoon met z'n allen een dagje vrij nemen en genieten van de sneeuw!
Richard uit Utrecht | 21-12-2009 10:10 uur  

ik ben chf bij het gvu. Op de gvu site staat nu wel dat er geen bussen rijden. Ik zit thuis ook te wachten of ik gebeld word dat ik terug moet komen. Gisteren gaf ik reizigers het advies om niet naar utrecht te gaan als het niet nodig is. Komen er ook passagiers na je toe of ik al weet of er om 1730 een bus terug rijdt. Ik weet niet hoelang het duurt voor dat de stad veilig is. Ik weet wel dat het gvu gisteren tot 1400 heeft gereden en cxx is er helemaal niet uit gegaan. Dus het is nu voor de beleid bepalers niet veilig om te gaan rijden voor u en onze veiligheid.
buschauffeur gvu uit Nieuwegein | 21-12-2009 10:10 uur  

maak je niet zo druk mensen gewoon lekker dagje vrij! het is gewoon niet verantwoord om nu met bussen te rijden. Fietsen kan je proberen maar lijkt me ook niet echt handig :-)
yo uit Utrecht | 21-12-2009 10:09 uur  

Door hevige sneeuwval rijden er tot nader order geen GVU-bussen in de stad Utrecht. Excuses voor het ongemak. De stadsbussen in Utrecht van het vervoersbedrijf GVU rijden niet. De bussen blijven tot nader order in de garages. Het is voorlopig nog niet verantwoord de bussen de weg op te laten gaan. ''In de stad is niet geveegd. Door de hopen sneeuw kan de bus zo op een fietspad of vluchtheuvel belanden en dat willen we voorkomen'', aldus de zegsman. Gedurende de dag wordt bekeken of de stadsbussen weer kunnen gaan rijd gvu.nl
ammar uit Utrecht | 21-12-2009 10:08 uur  

Denk dat er best wel begrip is voor het niet rijden, maar dat er geen begrip is voor het weinige geven voor de info. Dat ze nit rijden is lijkt mij meer dan logisch.
Bewoner uit Utrecht | 21-12-2009 10:07 uur  

Ja nu weten we het wel!!! Dat er slechte info gegeven word!! en het is inderdaad voor de klanten en chauffeurs gewoon veel te gevaarlijk!! Hou nou op met zeiken en wacht gewoon tot er wel iets bekend is......
1986 uit Utrecht | 21-12-2009 10:06 uur  

Gewoon gaan fietsen dus. dat is al gevaarlijk zat ;)
coen uit Utrecht | 21-12-2009 10:02 uur  

gvu mag weleens duidelijker de reizigers gaan informeren
rani1983 uit Utrecht | 21-12-2009 09:59 uur  

De mensen hebben geen begrip voor het niet rijden van de stadsbussen en ze snappen niet waarom ? Nou het is zoals twee andere collegas al zeggen veel te link om te gaan rijden. eindelijk heeft het GVu een verstandige beslissing genomen want je zal maar gana glijden en mensen dood rijden of wat dan ook. Dat de communicatie slecht is dat ben ik eens dat had veel beter gemoeten maar goed op radio M word het vele malen gezegt. Een beetje meer begrip voor de situatie zou best wel mogen van de mensen maar goed dat is er nu tegenwoordig niet meer in Nederland. Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf enniet aan de veiligheid van andere.
Bus chauffeur uit Utrecht | 21-12-2009 09:57 uur  

Het is LEVENSGEVAARLIJK om met de huidige bussen met dit weer de weg op te gaan. Vroeger reden er alleen standaard wagens en die gleden al alle kanten op, nu rijden we met gelede en dubbel gelede bussen van 18 en 25 meter lang. Je wilt niet weten wat er gebeurd als van zo'n bus de achterkant uitbreekt. Je hebt hem niet meer in de hand en je veegt zo alles wat er naast rijdt van de weg !! Ik kan mij nog herinneren dat er op de Josephlaan een keer een gelede Volvo 180 graden geslipt was en in de voortuin van een woning stond. Nee, het is beslist wijs om NIET de weg op te gaan... alleen al voor de veiligheid van de overige weggebruikers!!!
Bus Chauffeur uit Maarssen | 21-12-2009 09:49 uur  

Schandalig zoals het gevu zijn klanten op de hoogte houd [helemaal niet]. Gelukkig hoor je nog iets op radio M over het openbaar vervoer. Connexxion is ook pas vanaf acht uur te bereiken of er voor die tijd geen mensen gebruik maken van het openbaar vervoer.Wel mag je je eigen rot betalen aan het openbaar vervoer, maar service ho maar.
M de Vos uit Nieuwegein | 21-12-2009 09:42 uur  

Beste redactie, misschien is het aardig om uit te zoeken hoe het zit met het strooibeleid in Utrecht (stad en provincie). Gisteravond terug gereden van Arnhem via Utrecht naar Zoetermeer. In Gelderland waren de wegen, lokaal en snelwegen, 's avonds prima begaanbaar. Direct na het binnenrijden van de provincie was het bar en boos. Idem in de stad. Oosterbeek was zelfs goed begaanbaar, eenmaal in Utrecht was het echt gevaarlijk. In de Rijnlaan (waar ik woon) ligt een pak sneeuw alsof de moed opgegeven is er nog iets aan te doen. Daarom rijden de bussen ook niet...
Roland Klaverstijn uit Utrecht | 21-12-2009 09:36 uur  

sorry hoor maar wilde toch even reageren ik ben buschauffeur bij t gvu en ik was blij dat de gvu eindelijk verstandig is geweest om de bussen niet te laten rijden vanmorgen. met de personenauto is t al onverantwoord laat staan met 100 man in een bus van 18mtr lengte ..want de gvu is misschien wel verantwoordelijk maar wat dacht u van de bestuurder..?vooral de routes en dat was vd week al de wegen en de busbanen waren nauwlijks schoongemaakt sterker bijv op de robijnlaan was t meer roglijbaan echt onverantwoord...de fietspaden waren schoner dan de busbanen. en de slecht info ben ik t ook wel mee eens ook gisteren had de gvu eigenlijk s'ochtends net als connexxion moeten zeggen we rijden niet..Dat schept meer duidelijkheid dan eerst wel en mensen naar de stad brengen en vervolgens ze aan hun lot overlaten..dus ja info kan duidelijker gewoon een beslissing nemen wel/niet..zoals vandaag ...
buschauffeur uit Utrecht | 21-12-2009 09:33 uur  

Is het nou al bekend of de stadsbussen vanmiddag wel rijden of in iedergeval zo spoedig mogelijk? Er gaat vandaag nog wel sneeuw vallen dus misschien gaan ze wel rijden maar kun je niet meer terug haha! Ik blijf dan toch liever thuis denk ik anders zit je helemaal met een groot probleem!
K uit Leidsche rijn | 21-12-2009 09:25 uur  

krijgen we vandaag nog wel te horen ofdat de bussen gaan rijden?? mijn dochter zit nu al 3 dagen bij mijn moeder,zou haar graag willen halen
van wijngaarden uit Utrecht | 21-12-2009 09:19 uur  

zoals altijd is de gvu weer eens niet in staat om fatsoenlijk informatie te verstrekken!!!!! beetje jammer weer. overigens alle begrip dat chauffeurs niet rijden
remco uit Utrecht | 21-12-2009 09:03 uur  

Ik heb vanmorgen een uur bij de bushalte staan wachten. Richting Vianen reden wel bussen, maar naar Utrecht geen bus te zien. Maar ik blijf lekker thuis vandaag.
Guido uit Nieuwegein | 21-12-2009 08:53 uur  

De site van het GVU is weer in de lucht, maar er is geen enkele melding terug te vinden over wanneer we wat mogen verwachten. Sterker nog, er wordt helemaal niets gemeld over de sneeuwperikelen.
Marco uit VLeuten | 21-12-2009 08:51 uur  

Ik ben het helemaal met je eens Adrie. Als er wel wat zou gebeuren dan is het al gauw "die K** chauffeur. Ik mocht thuis blijven van mijn leidinggevende die vond het niet goed als ik nutteloos op een bus zou wachten in de kou en met de auto mocht al helemaal niet. Dus dagje huishouden....en oprit weer sneeuw vrij maken . Morgen weer een poging!
M de Vries uit Harmelen | 21-12-2009 08:50 uur  

bedankt Adrie, hou ons op de hoogte aub.
Joep uit Utrecht | 21-12-2009 08:42 uur  

Groot gelijk chauffer, ik heb hier alle begrip voor, de chauffers zijn ook verantwoordelijk voor de passagiers, laten we daar is aan denken, alleen dat de info zolaat komt vind ik wel een schande
ellen uit Utrecht | 21-12-2009 08:40 uur  

Dat ze niet kunnen rijden kan ik me heel goed voorstellen, als ik zie hoe de auto's hier rijden, zit ik nu liever eigenlijk ook niet in een bus (maar helaas moet ik wel naar mijn werk), maar de info die we krijgen als reiziger is heel erg slecht. Ik blijf het hier we in de gaten houden in de hoop te lezen of er weer iets rijdt of niet.
Bewoner uit Utrecht | 21-12-2009 08:38 uur  

Dit staat op NU.nl: De stadsbussen in Utrecht van het vervoersbedrijf GVU rijden maandagochtend niet. De bussen blijven tot nader order in de garages. Succes allemaal!
M. uit Houten | 21-12-2009 08:37 uur  

Ik chauffeur van het GVU zit nog gewoon thuis!! Maar er word ons gevraagd richting de garage te komen. Wil het wel proberen maar kan niet eens van het parkeerterrein voor mijn deur wegkomen. Het zou wel even heel makkelijk zijn dat er op de teletext site van RTV-Utrecht even een berichtje komt, want ook ik zag dat de site van het GVU plat ligt(niet echt handig). En voor de mensen die mopperen,ik heb gisteren gereden met gevaar voor eigen leven en dat van mijn passagiers,Dus veiligheid voor alles en dan maar geen bussen dan dat wij met bus en al in een greppel terecht komen. Hoop dat als de busroute's goed begaanbaar zijn wij weer kunnen rijden.
adrie uit Utrecht | 21-12-2009 08:32 uur  

Jammer dat er niet veel duidelijk is bijv. Op teletekst of de site. heb vanochtend. En maar het besluit genomen om weer naar huis te gaan het is wel balen als je 'sochtend er om 06:00 staat en er komt niets
Melissa uit Utrecht | 21-12-2009 08:32 uur  

hallo connexxion niet leuk dat julli niet rijenen ik moet vandaag vrij van werken groetjes dunja
dunja uit Nieuwegein | 21-12-2009 08:29 uur  

Het is wel duidelijk dat de privatisering van in dit geval 'ons' openbaar vervoer zijn sporen laat zien. In vroeger dagen (ik haal de zeer strenge winter 1962/63 aan) had het Gemeentelijk vervoersbedrijf minder goed uitgeruste bussen (geen stuur en rembekrachtiging en of verwarming in de wagens) maar...... er werd WEL gereden. Dan hebben we tegenwoordig internet om te zien of we onze bezigheden/werkzaamheden kunnen gaan doen en daar met openbaar vervoer heen kunnen. Nou.... vergeet dat maar, want de site van het GVU is al vanaf gisterenmiddag uit de lucht. WANNEER nu eens HarT voor de klant i.p.v harD voor de klant te zijn.
willemradio uit Utrecht | 21-12-2009 08:28 uur  

De sneltram vanuit IJsselstein rijdt
Maaike uit IJsselstein | 21-12-2009 08:24 uur  

het blijft een ambtenaren club.. zelfs hun site is niet bereikbaar.. waar is de betaansrecht van zo een club is aan ontleend!!! slechte management, beroerd personeel en buitengeoon slechte service
nam uit Utrecht | 21-12-2009 08:24 uur  

Inderdaad schandalig dat er geen GVU-bussen over de busbaan rijden. Ben zelf vanuit het centrum naar de Uithof gefietst en dat was goed te doen. Gaat wel langzamer dan normaal. Onderweg bij elke halte een aantal mensen zien wachten, in totaal dus behoorlijk aantal mensen. Wat ook zeer slecht is zijn de reisinformatiepanelen bij de haltes. Deze geven gewoon aan dat er bussen rijden terwijl dat niet zo is...
Bassie uit Utrecht | 21-12-2009 08:20 uur  

Gelukkig worden we uitstekend geinformeerd via de GVU webside! (ligt plat dus wegens technische storing)
harry uit Utrecht | 21-12-2009 08:18 uur  

Ze nemen bij GVU de telefoon niet op, lekker handig! Weet iemand al iets?
Marijke uit Utrecht | 21-12-2009 08:16 uur  

Rijden er bussen naar Utrecht vanuit Vianen?
M. Froon uit Vianen | 21-12-2009 08:16 uur  

Waardeloze service van GVU: Geen bericht op de website, in plaats daarvan onbereikbaar! Maar voordat ze onbereikbaar werden ook geen bericht op de voorpagina... slecht slecht slecht...
Victor uit Utrecht | 21-12-2009 08:10 uur  

rijdt de tram in IJsselstein? en in Utrecht?
De uit IJsselstein | 21-12-2009 08:08 uur  

Je zou toch denken dat de radio is bedoeld om nieuws over de regio te geven, maar helaas weinig nieuws over het stadsvervoer.
Linda W uit Utrecht | 21-12-2009 08:05 uur  

Waardeloos dat het GVU nergens communiceert dat er niet gereden wordt!! Heb vanmorgen 20 minuten tevergeefs op de bus gewacht. ZEER SLECHTE SERVICE. Dat de GVU-bussen niet over de busbanen rijden is een raadsel, zeker als je ziet dat de bussen van CONNEXXION wel over deze baan rijden?? GVU moet echt werken aan de communicatie!!!!!
Wim van IJzendoorn uit Utrecht | 21-12-2009 08:01 uur  

Goedemorgen, Ik zag net diverse bussen de garage verlaten in Wijk bij Duurstede dit ter info.
Albert Aten uit Wijk bij Duurstede | 21-12-2009 07:58 uur  

waarom geen info over de tram IJsselstein utrecht v.v. ik hoor alleen info over de lijn Utrecht - Nieuwegein. Zoek je info op de site van Connexxion dan vind je vrijwel nooit info over de sneltram
alex gits uit Ijsselstein | 21-12-2009 07:57 uur  

website van gvu ligt plat hoe laat gaan stadbussen weer rijden???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
ammar uit Utrecht | 21-12-2009 07:55 uur  

Is er al bekend of de stadsbussen van de gvu gaan rijden, want daarvan is niets op uw site te vinden, en op dit moment rijden ze niet. Er zijn nl ook mensen die de eerste bus om 6.00 uur moeten hebben
m. karssen uit Utrecht | 21-12-2009 07:54 uur  

Laatste update: er rijden nog geen GVU bussen! Wel zie ik vanuit kantoor af en toe een trein langs rijden, richting Overvecht, maar GVU ligt volgens de politie voorlopig nog plat, als ze uberhaupt weer gaan rijden! Iedereen succes en voorzichtig op de weg!
reiziger uit Utrecht | 21-12-2009 07:53 uur  

Het staat er nu wel bij dat ze niet rijden. Ze zouden het weleens op de website van de GVU mogen zetten.
sr uit Utrecht | 21-12-2009 07:40 uur  

hoelaat gaan de stadsbussen weer rijen in utrecht heeft iemand een antwoord??
ria uit Utrecht | 21-12-2009 07:33 uur  

Ja lekker onprofessioneel van die site van GVU. Ook nu met de nieuwe dienstregeling, niks van informatie! Alleen een actueel bericht uit september inderdaad :S Ik heb net op de radio gehoord dat de site er nu uit ligt en dat mensen maar naar de radio moeten blijven luisteren. De GVU bussen rijden (nog) niet.
Jolein uit Utrecht | 21-12-2009 07:32 uur  

Dat was ook mijn vraag, of de stadsbussen rijden. Zouden jullie daar misschien ook op de radio informatie over kunnen geven? Er staat nu toch een verslaggever op het station? Die zou die informatie toch moeten kunnen krijgen en geven...
Yvonne Munnikhof uit Leidsche Rijn/Utrech | 21-12-2009 07:29 uur  

Aangezien de gvu-site down is, is dit het enige informatiemiddel.. dus ja ik zou dit ook wel erg graag willen weten. had wel verwacht dat het in dit artikel zou staan... dus! kan ik wel of niet naar mijn werk? hopelijk snel een relevante reactie..
Marieke uit | 21-12-2009 07:29 uur  

Hele goede vraag, helaas is het actuele nieuws op de GVU website van 18 september :(
ikv uit Utrecht | 21-12-2009 07:28 uur  

Er rijden geen stadsbussen op dit moment. Kan RTV Utrecht via de site ofzo de mensen niet op de hoogte brengen ? Is wel makkelijk te lezen als er weer wat bussen gaan rijden.
Danny Visser uit Utrecht | 21-12-2009 07:27 uur  

Er werd net door een woordvoerder van GVU gezegd dat ze voor nu niet uitrijden.
Roos uit | 21-12-2009 07:26 uur  

Rijden er wel stadsbussen?
Suus uit Utrecht | 21-12-2009 07:18 uur  

Nieuwsoverzicht

VID: Zwaarste avondspits van het jaar door noodweer

Zware regen- en onweersbuien in de provincie Utrecht hebben donderdag geleid tot...

  • video
  • slideshow

lees verder »


-advertentie-

Meer lintjes uitgereikt in provincie Utrecht

In de provincie Utrecht worden vandaag iets meer koninklijke onderscheidingen ui...

lees verder »


Politieversterking bij ongeluk Kanaleneiland

De politie heeft donderdagavond versterking moeten oproepen door een toeloop van...

  • slideshow

lees verder »


Van Zanen: Geen nieuwe coffeeshops op Amsterdamsestraatweg

De Amsterdamsestraatweg in Utrecht krijgt er voorlopig geen nieuwe coffeeshops b...

lees verder »


Geen strafrechtelijk onderzoek dodelijk ongeval Croeselaan

Er komt geen strafrechtelijk onderzoek naar het dodelijk ongeval van vorige week...

lees verder »


Koningsspelen in Lopik voor driehonderd kinderen dag eerder

Driehonderd kinderen in Lopik vierden de Koningsspelen een dag eerder dan de res...

  • video

lees verder »


Auto slaat over de kop bij botsing Leusden

Bij een botsing tussen twee auto's op de Heiligenbergerweg in Leusden zijn donde...

lees verder »


Illegale gokactiviteiten in Amersfoorts café

De Kansspelautoriteit heeft woensdag drie illegale gokzuilen en twee gokkasten i...

lees verder »


Wegafsluitingen De Bilt door aanleg nieuwe rotonde

De provincie Utrecht start begin volgende maand met de aanleg van een rotonde in...

lees verder »


OESO: Verbindingen tussen grote steden moeten beter

Het dichtbevolkte, stedelijke karakter van Nederland biedt uitstekende kansen vo...

lees verder »


Rabobank: Bouw kruipt uit het dal

De bouwsector in Nederland groeit licht. Dat zegt de Rabobank in Utrecht, die do...

lees verder »


Van Zanen te gast bij 100ste Luik-Bastenaken-Luik

Burgemeester Van Zanen is zondag een prominente gast bij de 100ste editie van de...

lees verder »


Geen match in DNA-onderzoek Utrechtse serieverkrachter

Het DNA-verwantschapsonderzoek in de zaak naar de Utrechtse serieverkrachter hee...

lees verder »


Kleinste school van provincie sluit deuren

De kleinste school van de provincie Utrecht moet na dit schooljaar noodgedwongen...

  • video

lees verder »


Mijdrechter Han Grootegoed (104) overleden

Han Grootegoed uit Mijdrecht is overleden op 104-jarige leeftijd. In de weken ...

lees verder »


Erven Johnny Cash akkoord met Utrechtse cover

De eerste hit van Johnny Cash krijgt voor het eerst een Nederlandse cover. Het g...

lees verder »