 |
| Reacties van lezers op dit bericht |
 |
 |
 | hey robedoes,
er is zeker wel geld voor alleen dat willen ze daar niet aan besteden, terwijl het wel voor ons gereserveerd is.
De staking is ook om te krijgen wat de rest van de markt ook krijgt.
en weet je wat nou het leuke is: CDA vind het niet netjes dat we staken, nee natuurlijk niet, die harry potter mag wel het irak rapport afkeuren terwijl ze het gewoon verkeerd aangepakt hebben. Daar moeten ze eens geld weghalen bij die ministers. |
 | marcel uit Utrecht | 10-02-2010 20:00 |
 |
 |
 |
 | He Drika uit Breukelen; ik moet rondkomen van netto 1550 euro per maand, dat is net zo weinig. En als ik in mijn warme bedje lig als deze mannen aan het werk zijn geldt natuurlijk ook andersom; als ik nog aan het werk ben, zijn deze mannen klaar. Dit is dus echt een kulargument eerste klas wat je geeft. Jij kent mijn situatie niet, dus vel daar niet je oordeel over.
Ik ben het trouwens niet eens met het feit dat de gemeente meent zoveel geld te mogen verkwanselen aan het muziekpaleis en het centrum project, dat is gemeenschapsgeld weggooien. |
 | Jos uit Utrecht | 10-02-2010 09:14 |
 |
 |
 |
 | Beste gemeentereiniging medewerkers(sters).
Dat jullie staken is volkomen terecht.
Jullie doen werk,wat bijna niemand anders wil doen,de hoge dames en heren zijn bang dat hun vuilnis niet wordt opgehaald,slecht voor hun imago.Dat de gemeente geen geld heeft is een absurde uitlating.
Zie over de balk gesmeten geld voor o.a. muziekpaleis (waar komt dit geld vandaan)
Ja,van de eigen inwoners van utrecht
De gemeente moet zich diep schamen en alsnog proberen een oplossing te vinden. |
 | robedoes uit Utrecht | 10-02-2010 00:28 |
 |
 |
 |
 | ... |
 | marcel uit Utrecht | 09-02-2010 22:56 |
 |
 |
 |
 | hey jos, het gaat ons ook niet om de 2,75 procent, het gaat ons om de werkzekerheid.
als het aan de hoge pietjes ligt zijn we straks geprivatiseerd, want dat zijn ze gewent bij het oude DSB(dienst stadsbeheer) en aangezien wij door de fusie de directeur van DSB hebben gekregen weet je genoeg.
Helaas was dit het laatste jaar dat we zelf strooien, ook dat wordt uitbesteed. Ook dat kost de jongens zo een beetje 2000 euro per jaar.
Ik hoop dat de burgers zich laten horen voor ons zodat we niet nog meer kwijt hoeven te raken. |
 | marcel uit Utrecht | 09-02-2010 22:53 |
 |
 |
 |
 | ik zit alle berichten telezen,
wat n gezeur zeg.
hebben deze mensen niks tedoen ...
|
 | anne uit Breukelen | 09-02-2010 22:06 |
 |
 |
 |
 | Nog een argument om achter die acties te staan: In april van het vorig jaar is er in het sociaal akkoord afgesproken dat niemand er in koopkracht op achteruit mocht gaan. Je hoeft er geen econoom voor te zijn om te weten dat 'alles' duurder wordt. Stel nou dat je er als ambtenaar geen 2,5% bij krijgt. Dan scheelt je dat 700 eurie per jaar! Daar kan je je kinderen voor naar school laten gaan! Bijvoorbeeld... En dat is nog maar één argument om actie te voeren... |
 | Hartman uit Weesp | 09-02-2010 15:53 |
 |
 |
 |
 | Hé jos uit utrecht.Je moet zelf maar eens rond zien te komen van zo'n laag salaris. Deze jongens van bv de reiniging halen niet alleen jouw afval op. Maar zolang er strooizout is zorgt een grote ploeg ook 24 uur per dag voor het strooien op de wegen.
Ze doen dat ook als jij heerlijk in je warme bedje ligt. Wat mij betreft mogen ze er 10% minstens erbij.
En willeke 1 ding begrijp ik niet, je bent ontslagen en toch in de ziekte wet. Als je ziek bent kun je volgens mij niet ontslagen worden.Dat je goed met de jongens omging weet ik als geen ander.Je feliciteerde ze zelfs als het hun trouwdag was. |
 | drika uit Breukelen | 09-02-2010 15:38 |
 |
 |
 |
 | reactie op willeke uit woerden . ik weet het , dat de directie van de reiniging mensen ontslaat op zeer grove wijze . maar het is bedoelt als steunbetuiging . |
 | frans uit Zeist | 09-02-2010 14:50 |
 |
 |
 |
 | @ Stadswerker: dat is toch geen argument?! Laat mij maar lekker het vuilnis ophalen hoor, lijkt me een zwaar maar mooi beroep.
@ Marcel: dat is eem beter argument. Maar ik heb ook geen 3% loonsverhoging gekregen, mag ik nu ook staken?
Waar het mij om gaat is dat iedereen in dit land naar anderen wijst en dat ze het zelf maar goed, beter, best moeten krijgen. Het hele land heeft crisis, balen dat je je loonsverhoging niet krijgt, maar dan wordt er maar weer gestaakt. |
 | Jos uit Utrecht | 09-02-2010 14:12 |
 |
 |
 |
 | hey Jos,
Luister als je niet weet waar je over praat kan je beter niks zeggen. het is namelijk zo dat de burgemeester en de wethouders wel een verhoginkje krijgen van 3% vorig jaar en drie procent dit jaar.
Ben je het nog steeds niet eens dat wij staken |
 | marcel uit Utrecht | 09-02-2010 13:41 |
 |
 |
 |
 | Drika,
Over mijn collega's jongens niets dan goed.
Zijn schatten voor mij geweest en ik waardeer ze tot de dag van vandaag.
bij mij gaat het over de leiding en niet de collega jongens van B & O. |
 | Willeke Outshoven uit Woerden | 09-02-2010 13:30 |
 |
 |
 |
 | Ik sta volledig achter de jongens van de reiniging.Er is al heel lang geen CAO meer voor deze gemeente ambtenaren.Als je vakbond oproept voor staking dan mag een werkgever je niet ontslaan. Trouwens als je ouder bent dan 35 jaar word je nergens meer aangenomen. En voor Willeke, je kende ook best gezellige tijden toch met de jongens. Ik hoop dat je gauw weer aan de slag kunt gaan. Administratieve banen zijn er genoeg. |
 | drika uit Breukelen | 09-02-2010 13:24 |
 |
 |
 |
 | @ marcel en jos.
Dan mogen jullie voortaan jullie eigen vuilnis weg brengen in weer en wind. Goed?!
|
 | Stadswerker uit Utrecht | 09-02-2010 12:57 |
 |
 |
 |
 | ik geef ze groot gelijk , staken mag van mij de heleweek, laat jan met zijn stropdas maar een keer het vuilewerk opknappen, voor 1500 euro per maand |
 | wil van ede uit Utrecht | 09-02-2010 12:50 |
 |
 |
 |
 | Ik ben een burger van Utrecht en ik begrijp de actie van de werknemers Gemeentereiniging heel erg goed. De lagere inkomens horen minimaal mee te stijgen met de gestegen kosten. Dat ook weer goed is voor de winkeliers in de stad.i |
 | r.adriaansen uit Utrecht | 09-02-2010 12:00 |
 |
 |
 |
 | Ik vind, dat deze mannen het recht hebben om te staken.. Door weer en wind en met feestdagen zelfs in het weekend.. 't Is nu maar voor één dag, dus zal het met de stank, enz. zo'n vaart niet lopen.. Sterkte, mensen. |
 | T. Scheepe uit Utrecht | 09-02-2010 11:56 |
 |
 |
 |
 | Geachte mevrouw Outshoven, met alle respect, een werkgever draagt op, een werknemer voert uit. Als men het daar niet mee eens is, wordt het tijd een nieuwe werkgever te zoeken.
En dat geldt ook voor de vuilnisophalers. Heel het land gaat gebukt onder de crisis, even geen loonsverhoging ter behoud van banen lijkt me gepast. Ga dus maar gauw weer aan het werk. |
 | Jos uit Utrecht | 09-02-2010 10:47 |
 |
 |
 |
 | Reactie of Frans uit Zeist.
Is geen probleem bij stadswerken hoor Frans, ze ontsloegen ook de hele afdeling electro . |
 | Willeke Outshoven uit Woerden | 09-02-2010 10:15 |
 |
 |
 |
 | Onvoorstelbaar dat men het in deze tijd in z'n hoofd haalt te gaan staken ! Ontslaan van deze gasten is wat extreem maar lijkt me een prima oplossing. |
 | Marcel Vermeer uit Utrecht | 09-02-2010 10:13 |
 |
 |
 |
 | Goede morgen,
Las het bericht over de vuilnismannen van Stadswerken en dat de werkgever heeft gedreigd met ontslag.
Ik kan u verzekeren dat het geen loze dreigementen zijn daar ik het zelf met meerdere collega's bij stadswerken heeft ervaren.
2 jaar geleden hebben wij via een vertrouwens persoon mistanden aan de kaak gesteld (ieder afzonderlijk zonder het inbegin van elkaar) met als resultaat dat we allemaal op een vieze manier ontslagen zijn.
Hierdoor loop ik al 2 jaar in de ziektewet.
Bij Stadswerken Utrecht heerst een schrikbewind.
Niemand durft meer een mening te geven.
Stadswerken roept springen, medewerkers mogen alleen vragen hoe hoog.
Vooral bij de afdeling Beheer en Onderhoud. |
 | Willeke Outshoven uit Woerden | 09-02-2010 09:52 |
 |
 |
 |
 | wat gaat gemeente utrecht doen , als ze de afdeling reiniging van stadswerken ontslaan , dan wordt het een klere bende in utrecht . dus jongens van de reiniging , zet de boel maar op stelten en staak zolang je wilt . veel succes . |
 | frans uit Zeist | 09-02-2010 09:49 |
 |
 |