Politie heeft routekaart vader vermiste broertjes

Door de nieuwsredactie · geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 20:40 uur | update: zondag 25 januari 2015, 22:23 uur

UTRECHTSE HEUVELRUG - De politie heeft de route in kaart gebracht die de vader van de vermiste Ruben en Julian uit Zeist zeker heeft gereden en mogelijk heeft gereden. Dit is gedaan aan de hand van GPS-gegevens uit de telefoon van de man. Een grotere foto van het kaartje staat op de site van de politie.

De vader pleegde dinsdagmorgen zelfmoord in Het Doornse Gat. Zijn zoons van 9 en 7 jaar, die aan zijn zorg waren toevertrouwd, zijn vermist.

De vader vertrok maandagavond om 20.15 uur uit Vleuten met Ruben en Julian. De broertjes zijn 22.18 uur voor het laatst gezien in zijn auto, op camerabeeld van een onbemande benzinepomp in Neerbeek in Limburg.

Niet duidelijk is hoe de vader precies is teruggereden naar Doorn voordat hij daar een einde aan zijn leven maakte. De auto van de vader is dinsdagochtend om 01.42 uur voor het laatst gezien in Rhenen. Om 04.16 uur is er nog een GSM-waarneming in Leersum geweest. Om 08.00 uur werd de vader dood gevonden in Het Doornse Gat.

ECODUCT ELST/RHENEN
De politie heeft zaterdagmiddag bij een ecoduct in Elst/Rhenen tevergeefs naar de vermiste broertjes Ruben en Julian gezocht. Op plantage Willem III hadden agenten een stuk grond afgezet. Even werd gedacht dat de broertjes mogelijk gevonden waren, maar dit bleek niet het geval.

Het stuk grond in Elst/Rhenen lag op tien minuten rijden van de Rijnbrug: de laatste plek waar de auto van de vader van Ruben en Julian is gezien.

KELMONDERBOS
Ook zoektochten van burgers hebben nog niets opgeleverd. In het Kelmonderbos in Beek wordt zondag een zoekactie gehouden door vrijwilligers. Aanleiding voor de actie is de vondst van een schepje en een doek.

Volgens de initiatiefnemer van de zoekactie is er geen concrete aanleiding om te denken dat het schepje van de vermiste jongens is. "Het is meer een gevoel dat we hebben. En we vinden dat we alles moeten doen om hen te vinden, al is de kans nog zo klein", zegt hij bij L1.

Bezoek ook:
- Kaartje op site van de politie


-advertentie-



Wilt u reageren op dit bericht? Laat dan uw reactie achter. Tips voor onze redactie? Bel de tiplijn op 030 8 500 500 of
Whatsapp de redactie via 06 20 70 07 28.


verberg de 55 reacties  |  naar nieuwsoverzicht »



Reacties van lezers

Mijn gevoel blijft zeggen dat die vriendin exvriendin er ook wat mee te maken heeft.Waarom tankt hij om de hoek bij haar huis.Zij woont op de fattenbergstraat rijd hij er vervolgens langs,om naar het danikerbos te rijden ong 10 min afstand.Van danikerbos tot rijnbrug rhenen is 1 uur 48 min.Dan blijft er een uur over!! Misschien dan toch danikerbos ergens in de buurt.Op hoop van zegen dat die mannetjes gevonden worden.
ikkuh uit Rotterdam | 18-05-2013 17:44 uur  

Ik heb op de site ook een bericht gelezen, en ik had precies hetzelfde idee. De schoenen/sleepkabel/spanband. Volgens mij, heeft de vader de jongens eerst overal mee naar toegenomen, want ik las ook een bericht, dat ze gezien waren in Neerbeek, met vieze kleren en verdrietig kijkend. Ik denk ook dat hij bij de brug, ze eerst verdoofd heeft, of onderweg al, daarna vastgebonden met de spanband, laten zakken met de sleepkabel, de schoenen op het laatste moment erbij gedaan, misschien met gewichten/ of verzwaring eraan, en ze zo in het water laten zakken. En het geld wat hij gepind had in Neerbeek, was om iedereen op een verkeerd spoor te zetten, zodat het leek, dat hij verder vertrokken was. Dit laat me niet los, zie het zo voor me. Waarom niet zoeken daar bij dat water, nu zoeken ze heel veel in de bossen.
J.E. uit Sliedrecht | 16-05-2013 22:08 uur  

zou het mogelijk zijn dat de vader de twee jongens heeft afgezet bij iemand in limburg die hier over stil blijft en alleen is terug gereden naar het doornse gat,in de veronderstelling dat deze jongens in deze omgeving zouden zijn,,maar in werkelijkheid meschien in belgie of duitsland worden vast gehouden door een ex uit het verleden,en dat ze verstopt worden.of bij een goede vriend van de vader,,ik denk aan zijn werk als sport leeraar.of bij een goede vriendin uit het verleden van de vader,,,hopende dat dit bericht iets opleverd,,,,in de zoek tocht naar de jongens..luc panter....
'lucpanter uit Amsterdam | 16-05-2013 02:46 uur  

heeft iemand al gekeken naar de logica van de gemiddelde snelheden op het traject. Het eerste stuk gaat erg hard ook als je denkt dat dit vanuit de bebouwde kom daarna ligt zeker voor de route eindhoven weert de snelheid vrij laag en het stuk weert - meerbeek lager dan het eerste stuk als ik zo vrij mag zijn.
dd uit Zeist | 13-05-2013 15:03 uur  

Ik heb ineens gezien de onbekende uren éen raar gevoel.Zouden ze niet op de Veluwe gevonden kunnen zoeken? Holterberg (beekbergen is immers niet ver ervandaan.)
Boschma uit Deventer | 13-05-2013 10:54 uur  

Ik heb 2 ideeën : 1. Een oproep per media aan de broertjes, ook in buitenland. 2. Schakel toch paar paragnosten in; zij zijn vaak zoveel gevoeliger voor signalen; kunnen die beter ont- en opvangen. Ik zou dat proberen; ik hoor en lees dat u met mens fn macht werkt, niets ten nadele. Maar voor belang moeder familie en u is het goed alle mogelijkheden te proberen. Ik ben geen paragnost, wel telepathisch, met name naar familie en vrienden. Ik denk steeds dat ik u deze tips moet doorgeven en dan is dat ergens voor. Het blijft maar in m'n gedachten. Daarom. Heel veel sterkte met al uw werk! Dat het hoe dan ook succes zal geven. 👍
Emmy Koenen uit Lunteren | 12-05-2013 23:07 uur  

Ik kom zelf uit wijk,ik heb zitten denken dat iedereen aan de kant van het Doornse gat aan het zoeken is. maar kan het niet zijn dat! Als de auto gesingaleerd is in Rhenen en hij naar het Doornse gat rijdt, de laatste rotonde voor het Doornse gat richting Wijk bij Duurstede links afgeslagen is. Want iedereen uit Wijk bij duurstede weet die weg binnendoor, tenslotte is hij opgegroeid in Wijk. en is dat bos redelijk open voor zicht, zowel voor hem als anderen. Dit is mijn tip ik denk mee, misschien kunnen jullie er wat mee? Groet Erik
Lamers uit Wijk bij Duurstede | 12-05-2013 22:20 uur  

Vraag me af of ze al in de omgeving rond de benzinepomp in Neerbeek hebben gezocht. Had begrepen dat deze benzinepomp moeilijk bereikbaar was door alle wegopbrekingen en dat je er bekend moest zijn. Wat is de beste plek om iemand te laten verdwijnen? Daar waar al gegraven is. Nier de eerste keer dat mensen onder een weg verdwijnen. Maar lijkt me dat de politie daar al aan gedacht heeft.
C. uit Rijswijk | 12-05-2013 19:10 uur  

As a mother too.i would like to help thinking.... in between beek - rhenen..jeroen had only 1 hour 30mins extra over to do something... he cant just made a deep hole for 2 kids and burried...time is too short for that...i hope some investigator we re also checking in the valleikanaal neer where he exit from the auto weg.
La uit Sas van Gent | 12-05-2013 17:00 uur  

i dont think so,he just go to beek to tank?he have plan to meet or to go somewhere in that area..or even more to the south...names ,numbers mobile or in his computer at home,facebook messages...chats,,,twitter)it can be traced something.there should be a trace for this strange case.who registered in his fon for few days before it happened maybe one of them have idea or connection.
La uit Sas van gent | 12-05-2013 15:49 uur  

Blijkbaar deelt de politie ook mijn mening (zie bericht gisterenavond van 22:53 uur). Tussen Rijnbrug (1.42 uur) en Leersum (4.16 uur) zit een veel te lange tijd. Het is een stukje van niets dat in enkele minuten kan worden gereden. Dat is de weg naar Doorn, waar hij om ongeveer 8 uur is gevonden. Wat is er tussen 1.42 en 4.16 uur gebeurd ? Volkomen begrijpelijk dat er nu in de buurt van Austerlitz wordt gezocht (denk ook aan de diverse "putten" in het bos/heide). Wellicht de plek waar een tijdje geleden ook een zelfmoord heeft plaatsgevonden onderzoeken ? Ook het gebied waar onlangs die grote ondergrondse wietkwekerij is gevonden ? Zoveel plekken om iets te verbergen :-(
Paul uit Zeist/Austerlitz | 12-05-2013 12:19 uur  

Het is verschrikkelijk sta er mee op en ga ermee naar bed,als moeder en oma en overgrootmoeder zijnde. Wat ik me wel af vraag,je hoort niets over de familie van vader,kunnen die geen op heldering geven?
Atie Bune uit Balkbrug | 12-05-2013 11:34 uur  

Als ik me goed herinner heeft Peter van de Hurk genoeg aan 1 enkele foto van de jongens. Dat heeft ie zelf laten zien. Laat ie naar de plaats gaan waar Pa zich heeft verhangen en daar even 'rondvoelen'. Foto van de jongens er bij en gaan. Geloof dat ie in 't Zesde Zintuig ook geen complete dossiers onder zijn neus kreeg.
Mara uit Utrecht | 12-05-2013 11:27 uur  

We geven miljarden euro's uit aan politie, laat die hen maar zoeken. Waarom zou je als burger zo een gruwelbeeld op je netvlies willen branden? om jezelf in de picture te kunnen spelen? Ik was de eerste! Waarom zou je het risico lopen bewijs/sporen te vervuilen op een plaats delict? En dat in een zaak waarin je de betrokkenen helemaal niet eens kent... Beetje vergelijkbaar met de vele RIP reacties in eender welk willekeurig nieuwsbericht betreffende een dodelijke afloop voor een totale onbekende.
Reinier uit Veenendaal | 12-05-2013 10:18 uur  

De politie zou aan de moeder kunnen vragen of er op de route plekken met een herinnering zijn
Jo uit Rhenen | 12-05-2013 09:01 uur  

Laat iedereen die langs de route woont ,alert blijven,en blijven zoeken,niet rusten voor dat we ze hebben, en ondertussen veel bidden om kracht.
Emma uit Rhenen | 12-05-2013 08:28 uur  

Ik snap niet dat Peter van der Hurk en de rest van het 6e zintuig team met z'n alle naar het plaats van delict gaan waar de vader zich heeft verhangen. Peter van der Hurk gaf aan op zijn facebook profiel (na dat vele belangstellende) of hij iets kon betekenen in deze zaak. Peter van der Hurk gaf aan hier op de achtergrond er hard mee bezig was, maar ''dat het niet zo makkelijk is om voor hem benodigde foto's te krijgen'' Dan bedenk ik me toch zo van, Peter waarom wachten op de benodigde foto's? Als het zo naar je hart gaat met deze verdwijningszaak, dan stap je in je auto en rij je gelijk naar het plaats van delict i.p.v het wachten op de ''benodigde foto's?''.. Ik snap dit niet... Bizar...
Dracana uit Den Haag | 12-05-2013 02:34 uur  

ik volg het al vanaf het begin en reageer ook nu voor de 1ste keer. Ik vind het heel en heel erg. Heel erg. Als ik die blonde knulletjes zie op de foto en denk dat ze samen op de achterbank in de auto hebben gezeten en samen nog hebben zitten lachen en dollen, en dan zoiets, ik vind het afschuwelijk. mijn hart huilt mensen, echt...
Anita uit Nieuw Weerdinge | 12-05-2013 01:26 uur  

@ simpele nederlander uit Utrecht | 11-05-2013 15:54 uur Wow, jij moet echt een iq van een pinda hebben he? Simpel figuur.
Breanbad uit Hars | 12-05-2013 01:20 uur  

Aan alle,ik vind dat het wel wat subtieler kan aangezien de moeder dit ook allemaal kan lezen,denk er eens aan wat zij nu niet allemaal moet doorstaan.....laten we hopen dat ze ze weer snel in haar armen kan nemen.
Maryke uit Geleen | 12-05-2013 01:00 uur  

Gezien de tijd die er zit tussen de signalering in Neerbeek en Rhenen lijkt het me ook niet onmogelijk dat de vader mss wel naar de Hoge Kempen of de Mechelse Heide is gereden. Uiteindelijk ligt Neerbeek toch vlakbij de autobaan naar België. En daar kun je lang ronddwalen zonder iemand tegen te komen. In elk geval de hoop nog niet opgeven, soms gebeurd er nog wel eens een wonder. Moeder uit Limburg
yolande verachtert uit Eys | 12-05-2013 00:38 uur  

Ik geloof ook niet dat ze nog leen, en ik geloof ook niet dat de politie dat gelooft. Waarom zoeken ze anders naar graven? Is hij in Neerbeek op bezoek geweest bij die exvriendin? Hoe lang was hij samen met de huidige vriendin? Waarom ging zij niet mee op vakantie? Klopt het dat hij ook een exvriendin in Elsloo had? Het lijkt me logischer dat men zoekt tussen Neerbeek en de Rijnbrug, omdat hij daar zo lang onderweg is geweest. Vervolgens is hij nog extreem lang onderweg geweest tussen de Rijnbrug en Rheden als ik het goed onthouden heb. Wellicht heeft hij de kinderen op 2 verschillende plaatsen begraven?
anette uit Venlo | 12-05-2013 00:04 uur  

Ik vind het heel erg deze situatie. Maar ik even toch meedenken. Ik hoop dat de politie alle containers die langs de rijkswegen staan en bij industrieen staan. Deze gaan naar de vuil verbranding en je vind ze nooit meer. Ik hoop zo dat deze tip word door gegeven.
rob jansen uit Vianen | 11-05-2013 23:45 uur  

"Inwoner uit Utrecht" ik ben blij met een normale reactie van een normaal denkend mens. Houdt inderdaad rekening met Iris en haar familie en als je iemand wil veroordelen doe dat niet op internet. Iris en haar familie hebben het al moeilijk genoeg en zitten niet te wachten op dit soort opmerkingen.
Inwoner uit Nederland | 11-05-2013 23:41 uur  

@ simpele nederlander: Iets is toch pas een feit als het bewezen is? Tot die tijd hoop ik van harte dat ze in goede gezondheid gevonden worden! En denk idd na dat familie en vrienden dit ook lezen, al zou je gelijk hebben steek je ze hiermee geen hart onder de riem, wat erg bot is in zo'n moeilijke tijd.
Sylvia uit Utrecht | 11-05-2013 22:59 uur  

Ik vind het ook verschrikkelijk dat mensen zo naar reageren ! Verplaats je eens in de Iris, of andere dierbaren van Ruben en Julian! En mensen, natuurlijk hoe langer het duurt voor ze gevonden worden, hoe kleiner de kans.. maar zolang ze niet gevonden zijn, blijft hoop bestaan!! Maar is er wel eens nagedacht over het feit dat Jeroen toch naar het buitenland is gegaan, of naar een afgelegen camping?? en zoals ik net las, hadden de kinderen beide een rugtas en een sporttas bij zich.. misschien heeft hij ze verstopt in een vakantiehuisje, of een leegstaande caravan! Met eten en drinken.. zolang ze niet gevonden worden, blijft het gissen.. Ik vind dat iedereen die zich zo inzet voor het vinden/zoeken naar de 2 jongens zo geweldig! Ik hoop echt dat ze morgen thuis zijn, een mooiere Moederdag cadeau kan Iris niet krijgen.. sterkte lieve meid!! Ik denk aan je..
Marisca v/den Broek uit Ter aar | 11-05-2013 22:57 uur  

mensen zoals op facebook en overal gesproken wordt er is een winkelier die een soort gelijke auto om 3.40 gezien aan de dorpstraat/amersfoortseweg vanuit maarn richting door gezien
michel uit Veenendaal | 11-05-2013 22:55 uur  

Als je zo naar de reistijden van de heen en terugreis kijkt, dan komen die redelijk met elkaar over een. Behalve in Neerbeek iets van een half uur onderhoud (wellicht iets te eten gehaald in een snackbar o.i.d. ? ). Als je dan aanneemt dat de op de kaart vermelde terugreis klopt, dan valt heel duidelijk het tijdsverschil tussen 1.42 uur (ecoduct) en 4.16 uur (gsm Leersum) op. Een lange tijd voor een kleine afstand.... Wat is daar gebeurd ? Als je richting Leersum/Doorn rijdt, dan heb je aan met name de rechterkant een heel uitgestrekt bosgebied (tot aan Soesterber/Amersfoort) liggen. Als er onverhoopt daar iets gebeurd mocht zijn, dan heb je wel een heel groot gebied te doorzoeken. En als je kijkt naar die periode van ca twee en een half uur, kan er heel wat gebeurd zijn. Ik hoop dat ik het mis heb en dat die knulletjes alsnog springlevend blijken te zijn. Ik zie het echter somber in. Veel sterkte voor moeder, familie en overige betrokkenen.
Paul uit Zeist | 11-05-2013 22:53 uur  

Wij willen de familie onnoemelijk veel sterkte wensen. Dit is een spanning die bijna niet te dragen is! We bidden dat God jullie kracht wil geven en hopen dat de jongens levend worden gevonden!!
J uit Goudswaard | 11-05-2013 22:27 uur  

@inwoner uit Utrecht, mooi gezegd!!! Dit soort mensen moesten zich diep heel diep schamen!! De politie en de vele vrijwilligers doen er alles aan om deze jongens te vinden, heel veel RESPECT voor hun!! En moeder Iris die op dit moment door een hel gaat wens ik enorm veel kracht om vol te houden!!!
Linda uit | 11-05-2013 22:08 uur  

ik ben heb de politie de laatste dagen van dichtbij mee gemaakt En niks anders dan lof voor ze! En natuurlijk delen ze niet alles ivm het onderzoek. Ze doen zeker Hun best. Voor het eerst trots op onze dienders! Laat julie vaker van deze kant zien zoals vandaag met vrijwillig meelopen.
s uit Driebergen | 11-05-2013 21:49 uur  

2,5 uur van Rijnbrug naar Leersum betekent dus dat er is gestopt of omgereden.
Frank uit Houten | 11-05-2013 21:47 uur  

Laten ze de grote Peelweg maar eens nalopen> In het dunbevolkte en ruige Peelgebied kan je prima onvindbaar raken.
theo uit Borculo | 11-05-2013 21:22 uur  

Goedenavond allemaal, Ben zelf goed bekend in gebied Rhenen, Leersum, Doorn. Is het dan niet erg vreemd dat de vader om 01.42 wordt gezien in Rhenen en daarna om 04.16 in Leersum. Doorgaans doe je deze afstand in een luttele 10 minuten, zeker 's nachts. Dan even terug naar de jeugd van vader. Die ligt in Wijk bij Duurstede. Een Wijker is opgevoed met water (Amsterdam-Rijnkanaal en Lek)............................
C uit W | 11-05-2013 21:09 uur  

@simpele nederlander (leuk gevonden) door vorige reactie. Ben het helemaal met inwoner van utrecht eens. Denk eens na en heb een beetje respect voor burger en politie die alles op alles zetten om de kindjes te vinden!!. Lekker makkelijk jullie mening hier even te melden. Heb ook eens respect voor hun moeder en familie van beiden partijen.......Ik hoop nog steeds dat de jongens ergens in een huisje zitten met hun rugzakjes met eten, wachtend op hun vader.... sterkte voor de familie van de jongens en veel respect voor al die mensen die zich voor 100% inzetten.
inwoner uit Utrecht | 11-05-2013 21:04 uur  

Ik snap niet waarom al die fantastische vrijwilligers rondom Utrecht zoeken. Het is toch duidelijk dat die kinderen ergens in Limburg zijn. Of denk je dat die vader echt even op vakantie is geweest in Limburg en zich daarna heeft opgehangen in Doorn? Stop zoeken rondom Utrecht en ga zoeken waar die man in Limburg is geweest!
Ed uit Heerhugowaard | 11-05-2013 18:33 uur  

@inwoner uit Utrecht: helemaal mee eens. Dit is niet de plek om even, makkelijk en ondoordacht je mening te spuien. Samen met iedereen hopen wij ook op een teken van leven. Ik snap best dat er pessimisten onder ons zijn die van het ergste uitgaan, begrijpelijk. Weet dan wel dat er nog geen enkel onomstotelijk bewijs is gevonden dat dit het geval is. Tot aan dat dit wel gebeurd blijven we samen met iedereen hopen.
Job uit Utrecht | 11-05-2013 18:29 uur  

Eerst Mo die over geldverspilling begint. Dan Simpele nederlander die vindt dat de politie niet genoeg CSI heeft gekeken. Zullen we nu weer op niveau gaan reageren? Beetje respect graag voor iedereen die zich (belangeloos) inzet. Help liever mee, dan af te gaan zeiken.
sjaak uit Lingewaard | 11-05-2013 18:23 uur  

Nou de middag is bijna voorbij, het duurt wel erg lang voordat ze met meer informatie naar buiten komen.
Vader uit Soesterberg | 11-05-2013 17:34 uur  

@simpele Nederlander: het is niet een feit dat de jongens dood zijn, integendeel, zelfs de politie heeft nog hoop dat ze in leven zouden kunnen zijn. De politie afkraken is heel makkelijk vanachter je pc, maar ze werken met man en macht om alle informatie te verzamelen en de jongens te vinden. Ze hebben de GPS gegevens alleen tot aan Neerbeek, daarna niet meer! Ze kennen de route terug nog niet, enz. Zo zijn er nog meer reacties hieronder die ik niet kan plaatsen. De auto was namelijk dinsdag al gevonden bijvoorbeeld! De kinderen hadden beiden een rugzak en sporttas bij zich, die zijn niet in de auto gevonden. Daarbij worden er vragen gesteld door mensen waarop de antwoorden allang bekend zijn. Op RTL Nieuws staan vele artikelen, waar uitgebreid informatie te vinden is. Daarbij wil ik iedereen vragen er in de reacties rekening mee te houden dat ook Iris, haar familie en de familie van Jeroen en vrienden jullie reacties kunnen lezen. Ik zou het fijn vinden als men met iets meer respect zou willen reageren. Het is al moeilijk genoeg allemaal! Hoop doet leven en zolang Ruben en Julian niet zijn gevonden geven wij de hoop niet op.
inwoner uit Utrecht | 11-05-2013 17:27 uur  

Mij was ook niet helder dat die auto wel gevonden was hoor! Blijft een raadsel verder allemaal. Hoe kom je er toe dit iemand aan te willen doen? Ik duim dat ze toch nog ergens veilig zitten!
carla uit | 11-05-2013 16:40 uur  

reactie wichelroede uit gemert . ik vind het goed , dat jullie helpen met je gaven . maar vleuten ligt toch echt ten westen van utrecht , en niet in het noord-oosten . ik denk zelf , maar het is een gok . dat de jongens in het oosten van het rivieren- gebied (maas , waal en rijn ) gezocht moeten worden . en helaas niet meer levend , hoe erg dit ook is voor nabestaanden . je moet realistisch zijn , als ze nog in leven zijn(waren) zouden ze allang boven water geweest zijn . dit gezien uit oogpunt van angst en honger krijgen , na een dag . ik hoop van harte dat ze nog leven , maar zie het somber in .
frans uit Zeist | 11-05-2013 16:37 uur  

Paragnosten?? Waar zijn we mee bezig?? Zijn we zò diep gezonken??? Ik schaam me gewoon! Als we de God van Hemel en aarde aanroepen zouden we dan ook JA zeggen??? Ik denk het niet!! Omdat we allemaal zo koppig en dom zijn en niet naar Hem toe willen die alles in ZIjn hand heeft ook al denken we van niet!!
M uit W | 11-05-2013 16:20 uur  

@sjaak. lees eerst eens goed. de vader is gevonden in de bossen bij Doorn dicht bij zijn auto. Dat de jongens dood zijn dat is een feit. politie weet alleen niet waar ze zijn begraven door pappa. De politie beschikt wel over het juiste gereedschap om de locatie te vinden, alleen zijn ze niet capabel genoeg om die binnen een paar dagen te vinden. Een politie onderzoek naar een crimineel doen ze tussen de 5 en 18 maanden over gemiddeld. Nu het er een keer op aankomt vallen ze door de mand en blunderen al bijna een week door het graf niet te vinden. De politie moet zich diep schamen dat ze in een mini landje als nl de plek niet weten te vinden. Ze hebben alle gps gegevens van de telefoon ze kennen de route een zandkorrel is al voldoende om te kunnen weten waar ze moeten zoeken het zand van de bossen in Doorn is anders dan die in Limburg of waar dan ook. Het blijkt weer een keer dat je niet veel kunt met een politiemacht die bestaat uit laagopgeleiden.
simpele nederlander uit Utrecht | 11-05-2013 15:54 uur  

de auto is wel gevonden de plek waar de vader is gevonden.het is vreselijk voor die arme kinderen blijf met je handen van kinderen af!!!!!!!!.sterkte voor de familie. an
an uit Vleuten | 11-05-2013 15:48 uur  

Wil niet direct op een van de artikelen reageren, maar heb als Radiestesist (Wichelroedeloper) gisteren een meting gedaan via een kaart van Nederland. Sterk kwam daar de omgeving ten Noordoosten van Utrecht als mogelijk vindplaats van Ruben en Julian naar voren. Toen ik het mijn vrouw meedeelde merkte zij op, dat is in de buurt waar Vleuten ligt. Ik hoop dat het voor de Politie iets is om gericht ermee aan de slag te gaan. Van de gelegenheid gebruikmakend wens ik de moeder van de twee kinderen alle sterkte die nodig is om deze spanningen het hoofd kunnen bieden.
T.J. van Osch uit Gemert | 11-05-2013 15:19 uur  

Sjaak, auto is al op dinsdag gevonden vlak na dood van Jeroen
Stefano uit Meppel | 11-05-2013 15:07 uur  

De auto was dezelfde dag al te recht dit is duidelijk te lezen geweest in de kranten.
Marja uit Doorn | 11-05-2013 15:04 uur  

@sjaak : De auto is dinsdag al gevonden hoor in Doorn.
Ik uit Zeist | 11-05-2013 14:57 uur  

@Marloes. Ik weet niet hoe ik er zo bij kom, want ik kan het nergens meer terugvinden, behalve een andere reactie op een ander forum. Maar ik weet niet beter dan dat zijn auto tot nu toe nog niet is gevonden. Ik lees daar eigenlijk helemaal niets over. Als die wordt gevonden, zou dat een hoop aanwijzingen kunnen geven. Ik heb zelf ergens een onderbuikgevoel dat, als die auto nog zoek is, dat die jongens daar wel eens in zouden kunnen zitten.
sjaak uit Lingewaard | 11-05-2013 14:29 uur  

Ik zit nu ook alles op facebook te volgen,en mijn vraag is dus ook ( waar ik aan zit.zat te denken. hebben jullie al eens geinformeerd naar de Opa's en Oma;s van de jongens.En Jeroen geen vriendin ,waar jullie kunnen ondervragen,En misschien de buren van jeroen .Kunnen jullie ook geen helderziende inschakelen,En wat dachten jullie van politiehonden ,dat ze aan kledingstukken van de jongens kunnen ruiken. Ik leef heel erg met de familie mee,Wij vrienden en vriendinnen van facebook houden het ook in de gaten .Hoop dat de jongens gauw terecht komen en dat hun moeder ze snel weer in haar armen kan omhelzen.
ilona uit Flevoland | 11-05-2013 14:14 uur  

Paragnosten kunnen de tiplijn bellen, als ze inzicht hebben in de verblijfplaats van Ruben en Julian.
RW uit Best | 11-05-2013 14:06 uur  

Helpen, Dan raad ik aan om goed het laatste nieuws te volgen.
RW uit BEST | 11-05-2013 13:47 uur  

hallo allemaal..ik heb al geprobeerd gisteren te reageren maar het is niet geplaatst..probeer het nogmaals: ik vind het vreemd dat er niet ook in Belgie en/of Duitsland gezoekt wordt door de politie..??er is een tijdlijn van ongeveer 2 uurtjes die niet verklaard kunnen worden??kan het niet zijn dat vader over de grens is geweest met de kinderen??missschien wil hij niet dat de kids worden gevonden?? ik heb het nare gevoel dat er "verkeerd" wordt gezocht. ik wens mama Iris veel sterkte en hoop mee dat de jongens weer gauw terecht zijn..lig er gewoon wakker van!
Carmen uit Duitsland | 11-05-2013 13:09 uur  

Ik vroeg me iets af, ik heb gelezen dat Jeroen had gezegd dat hij op vakantie zou gaan met zijn 2 zoons. Maar is er in zijn kofferbak gevonden of er spullen lagen, ik bedoel een koffer met kleding of niet. dat zal ik wel graag willen weten. Maar als er niks of weinig in de kofferbak lag zou ik gaan denken misschien was hij nooit van plan om op vakantie te gaan. Jeroen heeft al een echtscheiding meegemaakt en op werk liep het niet echt super goed, dat hij geen weg meer zag dan zelfmoord pleegde en wou hij niet dat zijn kinderen bij zijn ex vrouw woonden. Ik wil heel graag meehelpen om er achter te komen waar Ruben en Julian zijn, maar dan heb ik wel wat informatie nodig. - Zijn Ruben en Julian nog bij hun vader gezien toen hij tankte in Limburg? - Heeft Jeroen nog spullen gekocht die avond zoja, wat dan. - Waarom is Jeroen naar Rhenen gereden. - Hoe zeker zijn jullie ervan of Ruben en Julian nog leven. Ik hoop snel iets te horen te krijgen. Groetjes Marloes.
marloes uit Maartensdijk | 11-05-2013 12:29 uur  

Nieuwsoverzicht

Ruim 150 deelnemers aan stille tocht voor doodgestoken Michael

Ruim honderdvijftig mensen hebben zaterdagavond in Amersfoort een stille tocht g...

  • slideshow
  • video

lees verder »


-advertentie-

Waterpolo: UZSC overwintert in Europa

De waterpolosters van UZSC overwinteren voor het eerst in de clubgeschiedenis in...

lees verder »


Opnieuw glad op Utrechts asfalt

Het is zaterdagavond opnieuw glad op sommige wegen en paden in de provincie. In ...

lees verder »


Houtenaren betalen minder voor riolering

De rioolheffing in Houten daalt volgend jaar met elf procent. Houtenaren betalen...

lees verder »


"Grote hoeveelheid drugs" in gedumpte tas Breukelen

Een voorbijganger heeft zaterdagmiddag een tas met harddrugs gevonden aan de Poe...

lees verder »


Automobiliste raakt te water in Zeist

Een vrouw is zaterdagavond met haar auto te water geraakt in Zeist. Dat gebeurde...

  • slideshow

lees verder »


Houten in ban van brutale plantendief

Er lijkt een plantendief rond te lopen in Houten. Zaterdag zijn meerdere planten...

lees verder »


"Broedplaats voor nieuwe Sven Kramer" in Maarssen

Schaatsliefhebbers kunnen weer terecht in Maarssen. Bij buitenplaats Goudestein ...

  • video

lees verder »


VVD: Primark en Hudson's Bay zijn van harte welkom in Utrecht

De Utrechtse VVD heet Primark en Hudson's Bay van harte welkom in de stad. Dat d...

lees verder »


Snelweg A28 dicht voor onderhoud

De A28 is van zaterdagavond tot zondagochtend afgesloten in de richting van Zwol...

lees verder »


Vette stoep op Station Amersfoort

De brandweer is zaterdag druk in de weer geweest met het tegenhouden van frituur...

lees verder »


Soesterberger vast na inbraak restaurant

Een man van 33 uit Soesterberg is in de nacht van vrijdag op zaterdag in Groning...

lees verder »


Directeur Amersfoorts trustkantoor opgepakt

De man die donderdag werd gearresteerd bij een actie van de FIOD is directeur va...

lees verder »


Petitie tegen uitzetting elfjarige Antosh uit Amersfoort

Al meer dan 1200 mensen steunen een petitie tegen de uitzetting van de elfjarige...

lees verder »


Auto's botsen op Rondweg Houten

Op de Rondweg in Houten zijn zaterdagochtend twee auto's op elkaar gebotst. De e...

lees verder »


Speelgoedbranche in Utrecht heeft het zwaar

Hoewel Sinterklaas zich opmaakt voor pakjesavond melden speelgoedwinkels dat ze ...

lees verder »


Nieuwe partij GeenPeil van start in Amersfoort

In de oude Prodentfabriek in Amersfoort wordt maandag de nieuwe politieke partij...