Kleine winkels in verdrukking door prijzenoorlog
STOUTENBURG - De prijzenoorlog tussen supermarkten betekent moeilijke tijden voor kleine winkels. Landwinkel De Kopermolen in Stoutenburg in de Gemeente Leusden hoopt het hoofd boven water te houden met hulp van de vaste schare trouwe fans.
De prijzenoorlog begon toen Albert Heijn de prijzen van bijna 1000 artikelen verlaagde. Jumbo pakte de handschoen op en liet consumenten weten altijd de laagste prijs te blijven bieden. Supermarktketen Plus volgde ook, maar liet weten dat leveranciers de rekening moeten betalen.
De landwinkel verkoopt voornamelijk streekproducten en weigert de toeleverende bedrijven minder te betalen. "Het zijn onze collega's", zegt Martin van Klooster van De Kopermolen. "We vinden dat mensen er gewoon aan moeten kunnen verdienen en een eerlijke prijs krijgen."
Veel vaste klanten vinden dat ook en roemen de manier waarop de producten worden gemaakt. Prijs is dan van ondergeschikt belang, zeggen ze.