Boze reacties over Utrechtse sponsor Ajax

UTRECHT - Het Utrechtse kabelbedrijf Ziggo wordt de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Het nieuws leidt onder meer bij aanhangers van FC Utrecht tot boze reacties. Op sociale media als Twitter schrijven mensen dat ze per direct hun abonnement hebben opgezegd.
De kabelaar komt op het shirt van de club uit Amsterdam en betaalt daar 8 miljoen euro per jaar voor. De overeenkomst loopt tot juni 2019. Ziggo gaat samen met UPC en wil daarom de naamsbekendheid in de regio rond de hoofdstad vergroten.
Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Ook de partnerrechten van sportpark De Toekomst zijn niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.
De NOS meldt dat de klantenservice van Ziggo overbelast raakte toen het nieuws bekend werd. Mensen die hun abonnement willen opzeggen, worden niet meteen geholpen maar later teruggebeld.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.