Topdrukte OV loket door klachten chipkaart

AMERSFOORT - Het OV loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer, heeft in 2014 veel meer klachten binnengekregen dan voorgaande jaren. De grieven gingen vooral over de OV-chipkaart die vorig jaar verplicht werd. Dat liet de organisatie in Amersfoort woensdag weten.
In totaal kwamen er afgelopen jaar bijna 8.000 klachten binnen; 1157 meer dan in 2013. "Het was daarmee het drukste jaar sinds onze oprichting in 2008", aldus een woordvoerster. Volgens de ombudsman heeft de stijging vooral te maken met "gewenningsproblemen" door de invoering van de verplichte OV-chipkaart.
De klachten gaan onder meer over de kosten die daarmee gepaard gingen. Zo deden mensen hun beklag over de vervangingskosten van elf euro bij een defecte kaart en over de administatiekosten van 2,50 euro, die in rekening worden gebracht als klanten bedragen tot dertig euro van hun oude kaart willen laten terugstorten op hun rekening.

Topdrukte OV loket door klachten chipkaart

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.