Klachtenstroom over ontvangst Ziggo

PROVINCIE UTRECHT - Kijkers van RTV Utrecht klagen over de beeldkwaliteit van de zender. Het beeld stoort en valt af en toe weg. De problemen zijn vorige week maandag ontstaan toen kabelmaatschappij Ziggo samenging met UPC en de zenderindeling werd aangepast. Ook veel andere zenders geven problemen.
Het probleem is bekend bij Ziggo. Volgens de aanbieder kunnen invloeden van buitenaf, zoals mobiel internet of een magnetron, invloed hebben op het signaal van de tv zender.
De oplossing is volgens Ziggo een goede kabel, maar dat blijkt niet overal te helpen. Anneke Sneep uit Amersfoort heeft zo'n goedgekeurde kabel en krijgt alsnog strepen in beeld. Zij eist dan ook dat Ziggo snel langskomt en het probleem oplost.
Ook directeur Paul van der Lugt van RTV Utrecht wil dat de storingen snel tot het verleden gaan horen. "Prima dat Ziggo ter meerdere eer en glorie van de aandeelhouders fuseert met UPC, maar waar het uiteindelijk toch om gaat, zeker in de provincie Utrecht, is dat mensen naar RTV Utrecht kunnen kijken."
Alleen via de site van RTV Utrecht waren woensdagmiddag rond half drie al vijftig klachten binnen, vooral uit Utrecht, Amersfoort, Houten en Wijk bij Duurstede.

Veel klachten over ontvangst Ziggo

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.