Brandende sigarettenpeuk oorzaak brand wooncentrum

AMERSFOORT - Bewoners van een wooncentrum in Amersfoort zijn in de nacht van donderdag op vrijdag geëvacueerd vanwege een grote brand. De brand brak uit in het pand van De Eemgaarde aan de Dorresteinseweg in het zuiden van de stad. Volgens een woordvoerder van het wooncentrum is een brandende sigaretenpeuk vermoedelijk de oorzaak van de brand.
Rond 01.50 uur kwam de melding over de brand binnen bij de brandweer. De brand was op de eerste etage uitgebroken. Vanwege de hevige rookontwikkeling zijn bewoners van de eerste en tweede etage geëvacueerd.

GEWOND

Zij zijn opgevangen op een andere plek in het pand en de meeste bewoners konden in de loop van de nacht weer naar huis. De bewoners van vier woningen konden vanwege roet-en stankoverlast niet terug. Volgens de gemeente worden die bewoners elders gehuisvest.
In totaal zijn er vier mensen naar het ziekenhuis gebracht. Drie mensen vanwege rookinhalatie en één bewoner vanwege stressklachten door de brand. Inmiddels zijn alle bewoners weer thuis.

De brandweer over de brand bij het wooncentrum
Bewoners wooncentrum Amersfoort geëvacueerd na brand

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.