Grote brand in matrassenopslag Vianen

VIANEN - Zondagochtend rond 4.30 is er een grote brand uitgebroken in een bedrijfspand aan de Hagenweg in Vianen. In het pand van Matras Recycling Europe zijn matrassen opgeslagen en die zorgden volgens een woordvoerder van de brandweer voor hevige rookontwikkeling.
Er was niemand in het pand aanwezig toen de brand uitbrak. Volgens de eigenaar van Matras Recycling Europe valt de uiteindelijke schade mee en hebben de sprinklers hun werk goed gedaan. "De matrassen hebben nauwelijks gebrand. Dinsdag gaan we gewoon weer aan het werk."

NABLUSSEN

Het vuur was volgens de brandweer pas rond 9.00 uur onder controle. De overlast voor omwonenden duurde tot in de middag. Pas tegen het einde van de ochtend waren de nabluswerkzaamheden volgens een woordvoerder afgerond.
Omwonenden werden via een NL-Alert geadviseerd om ramen en deuren dicht te houden. De hevige rook belemmerde ook het blussen.
Het was voor de brandweerlieden lastig om binnen te komen en de brandhaard te lokaliseren. De brandweer wist de matrassen uiteindelijk naar buiten te halen om ze daar vervolgens af te blussen.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.