Ondernemers eisen schadevergoeding na pinstoring

UTRECHT - Winkeliers in de Utrechtse binnenstad hebben grote financiële schade door de pinstoring van donderdagavond (koopavond). Ze willen praten met KPN over financiële compensatie.
Een datakabel van KPN begaf het waardoor klanten alleen contant konden betalen in winkels. Dat leidde tot ellenlange rijen voor openbare pinautomaten.
Ondernemer Tom Broekman liep duizenden euro's mis en verwijt KPN slechte communicatie rondom de storing. Er waren een hoop vragen, waar maar geen antwoorden op komen.
Broekman wil de garantie dat een soortgelijke storing in de toekomst niet meer voorkomt. "Als dit gebeurt de dag voor kerst, dan hebben we echt een probleem." Ook vindt hij het vervelend dat ondernemers geen excuses hebben gekregen van KPN.
Hoeveel schadevergoeding de ondernemers precies kunnen en willen eisen, is moeilijk in te schatten. Sommige winkels maken geen gebruik van KPN en hadden dus geen last van de storing. De precieze schade is daardoor moeilijk in te schatten.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.