RTV Utrecht RTV Utrecht RTV Utrecht RTV Utrecht

Leidsche Rijn Centrum begint vol te lopen: "Winkelen in mediterrane sfeer"

1/3
UTRECHT - Een paar maanden voor de opening is ruim driekwart van de winkelpanden in Leidsche Rijn Centrum (LRC) verhuurd. De laatste namen die zijn binnengehaald zijn Sport2000, Shoeby en Miss Etam. Ketens als Hema, H&M, C&A, Mango, Jack & Jones, Kruidvat, Scapino, Rituals, ICI Paris, Vapiano en The Barn tekenden eerder al een contract. De oplevering van het tweede Utrechtse stadshart staat gepland voor mei.

Een grote Jumbo Foodmarkt vervult een belangrijke rol in LRC. Ook zitten er verschillende restaurants in het gebied. Opvallend is ook dat er drie opticiens komen in LRC: Hans Anders, Pearle en Reyer Lafeber. Wie naar de kapper wil, hoeft zich evenmin zorgen te maken. Brainwash, Hairstudio I M en Cosmo zijn van de partij in het winkelcentrum. Daarnaast kun je er naar de tandarts. Praktijk Verstand heeft een vestiging in LRC.

Verder vinden lokale ondernemers zoals Blendz, Jones & Jones en bierwinkel Mad About Malt hun bestemming in het stadscentrum, dat ook bestaat uit woningen en kantoren. "Er is veel behoefte aan de grote ketens, maar ook aan de kleinere ondernemers", licht Rogier Hendriks ASR vastgoed ontwikkeling toe. "Er komt bijvoorbeeld een zaak met houten speelgoed. Maar het kan bijvoorbeeld ook een unieke winkel met kinderkleding zijn. Dit geeft juist sjeu."


FACILITEITEN

De straten in LRC dragen namen als de Parijsboulevard, Luxemburgpromenade, Wenenpromenade en het Hof van Bern. Er gelden ruime openingstijden, er is WiFi en een stallingsplek voor de boodschappen voor wie nog even verder wil winkelen. De Cinemec-bioscoop, een bibliotheek en andere culturele voorzieningen liggen om de hoek.

Betaald parkeren in Leidsche Rijn Centrum wordt sinds oktober gefaseerd ingevoerd. In de nieuwe garage onder het Brusselplein kunnen bezoekers twee uur gratis parkeren, maar dit geldt tot het najaar van 2019.


MEDITERRANE SFEER

Leidsche Rijn Centrum, waar al zo'n tien jaar aan wordt gewerkt, moet een voor-ieder-wat-wils-karakter krijgen. "Een plek waar mensen graag komen, zijn en blijven. Een plek in Utrecht voor elke smaak en portemonnee. Het kloppend hart van de wijk", aldus de bedenkers. De boulevards, pleinen, restaurarants, koffietentjes, terrasjes, Jumbo Foodmarkt en pick-up-points moeten zorgen voor een 'mediterrane sfeer'.


IMPRESSIE

Een impressie van Leidsche Rijn Centrum vind je hier. Daarnaast kun je de bouwactiviteit volgen via een webcam.

Een volledige lijst van het winkel- en horeca-aanbod is hier te vinden.

Reageren op dit bericht? Mail naar nieuws@rtvutrecht.nl.

Lees ook




Nieuwsoverzicht