LAKS opent klachtenlijn voor eindexamenscholieren

UTRECHT - Ruim 211.550 eindexamenkandidaten kunnen vanaf morgen weer terecht bij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS). De organisatie, gevestigd in Utrecht, opent dan de jaarlijkse klachtenlijn. Ook online kunnen de leerlingen terecht om hun klachten achter te laten.
Nadat de website van het LAKS in 2017 werd gehackt, is er volgens het LAKS "veel energie gestoken in een vernieuwing van de site". Voor het eerst is er ook mogelijkheid tot het geven van positieve feedback. "Er is nu voor het eerst een mogelijkheid om aan te geven wat goed is aan de examens", aldus Lizelot van Den Berg (15) eindexamencoördinator van het LAKS.
Ook is er meer rekening gehouden met de nieuwe privacywetgeving. "Omdat het gaat om grote hoeveelheden persoonsgegevens van jonge mensen wilden we dit goed aanpakken. De nieuwe site moet leerlingen motiveren inhoudelijke kritiek te formuleren. We hopen meer opmerkingen over specifieke vragen binnen te krijgen."

KLACHTEN DOORGEVEN

Tijdens de komende examenperiode kunnen de examenkandidaten klachten doorgeven via de
en op examendagen tussen 12.00 uur en 19.00 uur bellen naar 030 7900900. Het eindexamenklachtenteam van ruim acht scholieren behandelt elke examendag de telefonische en digitale klachten.
Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren vertegenwoordigt alle 950.000 scholieren in het Nederlandse voortgezet onderwijs.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.