Utrechtse aftrap van nieuwe campagne alcoholverkoop

alcoholgebruik campagne maatschappij
alcoholgebruik campagne maatschappij © ANP
UTRECHT - In Utrecht start vanmiddag een nieuwe landelijke campagne om jongeren op te roepen meer uit zichzelf hun identiteitsbewijs te tonen. De campagne is een initiatief van het Trimbos-instituut en het ministerie van Volksgezondheid.
Omdat het inschatten van iemands leeftijd nog altijd lastig kan zijn, gaan wethouder Victor Everhardt en staatssecretaris Paul Blokhuis zelf de uitdaging aan. "We gaan met foto's de straat op en vragen hoe oud de kinderen op de foto zijn. Daarna gaan we naar de Boon's Markt en bij een kassa proberen iemands leeftijd in te schatten", aldus Everhardt.
Volgens Everhardt is het inschatten van een leeftijd nog altijd een lastige zaak. "Jongeren onder de 18 hebben er geen enkele baat bij om hun identiteitsbewijs te laten zien. De stad Utrecht is al jarenlang bezig met supermarkten en horeca zodat ze zelf actie ondernemen dat jongeren hun ID laten zien. Zo'n nationale campagne helpt ons dit weer onder de aandacht te brengen."

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.