Tevreden klanten en meer treinen op tijd bij NS

© RTV Utrecht
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben in de eerste helft van dit jaar meer treinen op tijd laten rijden. Ook nam de klanttevredenheid toe en hield de NS, in tegenstelling tot een jaar eerder, onder de streep geld over.
Het aandeel van reizigers dat op tijd op de bestemming aankwam steeg van 91,4 tot 93,1 procent. Dat droeg bij aan de tevredenheid van klanten. Van de reizigers gaf 84 procent de treinreis een 7 of hoger. Een jaar eerder was dat nog 78 procent.

'VERGROTE KANS OP DRUKTE'

Volgens president-directeur Roger van Boxtel kan het nog een hele kluif worden het huidige prestatieniveau vast te houden. "We lopen tegen de grenzen van het systeem. Elk jaar kiezen meer mensen voor de trein. Daar zijn we blij mee. Tegelijk vergroot dat de kans op drukte en vertraging, ondanks alle maatregelen die we hier samen met onze partners tegen nemen."
Financieel zette de NS ook een stap vooruit. De omzet steeg met 342 miljoen tot een kleine 2,9 miljard euro, vooral door groei van de spooractiviteiten in Engeland en Duitsland. In Nederland brachten de treinen ongeveer evenveel geld in het laatje.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.