Utrechtse Vismarkt prijkt op verpakking hagelslag

© RTV Utrecht / Marc van Rossum du Chattel
UTRECHT - De Utrechtse Vismarkt met haar grachtenpanden, werfkelders en de Domtoren op de achtergrond staan tegenwoordig bij menig gezin op de ontbijttafel. Het plein is namelijk te zien op verpakking van Albert Heijn-hagelslag.
De supermarkt heeft alle verpakkingen van hagelslag en chocoladevlokken van het huismerk vernieuwd. Daarvoor hebben de ontwerpers ze geput uit Hollandse landschappen en stadsgezichten. Utrecht kreeg de populairste smaak: melk. De Waddeneilanden kregen pure chocolade. De bollenvelden moeten het doen met gekleurde hagel.
Tekst gaat verder onder de tweet.
De reclametekenaar heeft zich bij Utrecht duidelijk laten inspireren door de Utrechtse Vismarkt. Als je goed kijkt herken je bijvoorbeeld het winkeltje op de hoek van de Lichte Gaard en de Servetstraat. Ook andere huizen zijn direct herkenbaar, al is de tekenaar wel zo vrij geweest om sommige huizen te verplaatsen. Ook de Maartensbrug met de onderliggende werf is duidelijk herkenbaar.
Een woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat klanten de verpakking met de Domtoren en de Vismarkt in elke winkel van het bedrijf kunnen tegenkomen. Een echt Hollands product als hagelslag verdient het om Hollandse taferelen op af te beelden, volgens de supermarkt.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.