Wereldberoemde Lotte-timelapse in Britse overheidscampagne

© Frans Hofmeester
UTRECHT - De wereldberoemde timelapse die Utrechter Frans Hofmeester maakte van zijn dochter Lotte is gebruikt voor een overheidscampagne in Wales over opvoeden.
De video was gisteren voor het eerst te zien op tv. Hofmeester laat op Twitter weten dat hij trots is.
De campagne 'Parenting. Give it time' is een initiatief dat praktische tips en adviezen aan ouders geeft over het aanmoedigen van positief gedrag, het vergroten van het vertrouwen van hun kind en het ondersteunen van hun ontwikkeling. Het biedt ook tips en advies over algemene opvoedingsproblemen, waaronder woedeaanvallen, bedtijden, badtijden en zindelijkheidstraining.
Voor de campagnevideo zijn de beelden te zien die Hofmeester de eerste zeven jaar maakte van Lotte.
In 2012 werden de toen 12-jarige Lotte en 9-jarige Vince een wereldwijde hit op YouTube. Hun vader had hen sinds hun geboorte wekelijks gefilmd. Van de beelden maakte hij een snelle montage. Je ziet de kinderen daardoor in luttele minuten opgroeien. De prachtige filmpjes sloegen enorm aan.
Na 2012 volgden nieuwe hoofdstukken in het timelapseproject, waarbij de de kinderen nog ouder ziet worden. Twee jaar geleden waren Lotte en Vince te zien in de tentoonstelling One Planet in het Haagse Museon.
Dit is de meest recente timelapse van Lotte:
En hieronder zien we Vince. Van baby tot 14-jarige jongen.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.