Kassastoring Albert Heijn opgelost: geen verband met KPN-storing van gisteren

Een gesloten Albert Heijn in Bunnik.
Een gesloten Albert Heijn in Bunnik. © RTV Utrecht
PROVINCIE UTRECHT - Een kassastoring bij Albert Heijn, waardoor sommige winkels vanochtend dicht waren, is opgelost. Vanwege de storing kon er alleen betaald worden bij zelfscankassa's. Inmiddels is er een oplossing gevonden en gaan de gesloten winkels weer open. De storing zou niks te maken hebben met de problemen bij KPN van gisteren.
Vanwege de storing waren er dinsdagochtend problemen met de scanners van de normale Albert Heijn-kassa's. Alleen de zelfscankassa's deden het. In ongeveer de helft van de meer dan 900 filialen kon niet worden betaald. Sommige winkels sloten daarom de deuren.
De kassastoring kwam een dag na een grote telecomstoring bij KPN waardoor onder andere noodnummer 112 niet te bereiken was. Volgens een woordvoerster van Albert Heijn staan de problemen van het supermarktconcern van vandaag en de KPN-storing van gisteren volledig los van elkaar.
Albert Heijn gebruikt voor bepaalde systemen wel het netwerk van KPN. Twee weken geleden was er ook een storing bij betaalautomaten in vestigingen van Albert Heijn en andere winkels van het Ahold-concern zoals Gall&Gall en Etos. Dat was toen omdat pinautomaten geen contact kregen met het KPN-netwerk.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.