Leerlingvervoerder trekt boetekleed aan: "We zijn niet goed gestart en dat vinden we vreselijk"

Willemsen-de Koning-directeur Arno Janssen.
Willemsen-de Koning-directeur Arno Janssen. © RTV Utrecht
UTRECHT - Vervoersbedrijf Willemsen-de Koning gaat door het stof vanwege de vele klachten over het leerlingenvervoer in Utrecht. "We zijn niet goed gestart en dat vinden we vreselijk", zegt directeur Arno Janssen van het in Arnhem gevestigde bedrijf. "We doen er alles aan de problemen op te lossen, maar voor een deel is het overmacht."
Volgens de directeur zijn een paar chauffeurs die intern een opleiding volgden op het laatst moment afgehaakt. "Voor iemand bij ons mag rijden moeten ze een chauffeurspas hebben. We staan voor kwaliteit, dus niet iedereen mag mensen vervoeren."
We willen sorry zeggen tegen onze klanten die dit is overkomen.
Willemsen-de Koning-directeur Arno Janssen
"Daar zijn ook landelijk strenge regels voor", vervolgt Janssen. "Punt is dat een aantal chauffeurs voor ander werk heeft gekozen. Er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt dus is het lastig heel snel geschikte chauffeurs te vinden."

NAWEEEN

Volgens Janssen was daarnaast gerekend op 75 chauffeurs die eerder bij Connexxion aan het werk waren. "Maar dat bleken er uiteindelijk maar 26 te zijn. We doen wat we kunnen, maar het kost tijd mensen achter het stuur te krijgen."
Ouders en leerlingen in Utrecht, maar bijvoorbeeld ook in Woerden, klagen dat er steeds andere chauffeurs in de busjes rijden en dat ritten niet worden uitgevoerd. Kinderen met een autistische stoornis worden daar onrustig van.

SORRY

Janssen snapt dat en biedt excuses aan. "We willen sorry zeggen tegen onze klanten die dit is overkomen. Wat we nu doen is bepaalde routes nog efficiënter inplannen zodat er zo min mogelijk hinder is. Ik verwacht dat dit binnen een paar weken geregeld is."
Janssen benadrukt dat een hoop ritten wel lopen zoals zou moeten. "Maar een klein deel niet en daar lopen we niet voor weg. We zijn een bedrijf dat kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Nogmaals, we leggen de klachten niet naast ons neer en beloven beterschap. We hopen binnen afzienbare tijd extra chauffeurs te kunnen inzetten."

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.