De Ronde Venen wil beter bereikbaar zijn voor doven en slechthorenden en zet Klik voor Teletolk in

© Gemeente De Ronde Venen
DE RONDE VENEN - Doven, slechthorenden en mensen met spraakgebrek kunnen in De Ronde Venen vanaf nu de dienst Klik voor Teletolk inzetten als ze in contact willen komen met de gemeente. Het is een verzoek van de gemeenteraad en over een tijdje wordt de dienst geëvalueerd.
Maar hoe werkt het nou precies? Met Klik voor Teletolk kunnen mensen een vraag stellen aan de gemeente via een gebarentolk of geschreven tekst. Om die vraag te kunnen stellen moet er wel een speciale knop worden ingedrukt op de contactpagina van de gemeentesite.
"Wie op deze knop klikt, krijgt met de videoverbinding op de laptop, tablet, smartphone of gewone computer contact met een tolk van KPN. Deze tolk voert het gesprek tussen de beller en het klantcontactcentrum van de gemeente. Wie belt kan ervoor kiezen zelf te praten, in gebarentaal met de tolk te spreken en de tolk dit te laten vertalen óf de tekst in te tikken", aldus de gemeente.
De lancering van de dienst is niet voor niks deze week. Het is namelijk de Week van de Toegankelijkheid (5 tot en met 9 oktober) en dit jaar is er speciaal aandacht voor digitale toegankelijkheid.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.