Nederland stuurde honderdduizenden DE-punten naar Adrie en nu hebben we jouw hulp nodig!

MONTFOORT - In november vorig jaar maakte Nederland kennis met de goedlachse Adrie uit Montfoort. Sinds het begin van de coronaperiode vorig jaar zit ze vanwege haar broze gezondheid noodgedwongen thuis, maar van verveling is geen sprake. Adrie is namelijk druk met het sparen van Douwe Egberts-punten. Niet om er zelf een nieuw koffiezetapparaat van te kopen, maar om instellingen en mensen die het hard nodig hebben iets nieuws te gunnen.

Postzakken vol

Na een eerste oproep voor punten via RTV Utrecht liep het storm: postzakken vol bezorgde verslaggever Margreet van Gils bij Adrie. Ze knipte en bundelde ettelijke honderdduizenden punten en wisselde die in voor wie het nodig had. Tót de winkels in december sloten. Toen kon ze haar punten niet meer kwijt: "Ik heb er hier nog meer dan 200.000 kant en klaar liggen. Gebundeld en wel, maar ik mag ze niet inleveren en kan er nu dus ook niets van kopen."
De stroom post met 'Punten voor Adrie' is nog niet opgedroogd, want inmiddels past het niet meer in postzakken. Deze keer werd een bolderwagen vol post afgeleverd. En er was nóg een verrassing: speciaal voor Adrie kwam voor één keer, bij hoge uitzondering, een medewerker van de winkel de punten halen om ze vervolgens te storten in de gesloten zaak.
De Montfoortse - niet snel met haar mond vol tanden - reageerde ontroerd: "Dat jullie dit voor mij doen. Och, wat fantastisch."
Als Adrie ook de punten uit de bolderkar geknipt en gesorteerd heeft, wil ze nóg meer mensen blij maken met koffiezetapparaten en aanverwante artikelen.

Weet jij een plek waar dat écht nodig is? Mail dan waar dat is en waarom juist deze mensen het verdienen en wie weet komt Adrie dan samen met Margreet de spullen brengen. Mailen mag naar samenvoorelkaar@rtvutrecht.nl

Margreet verrast Adrie

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.