Politie zet Twitter en Youtube in

UTRECHT - De politie Utrecht zet sociale media als Twitter en Youtube in om autokrakers op te sporen.
De aanpak is onderdeel van de interactieve campagne www.herkendesignalen.nl van het korps. Daarin worden burgers opgeroepen sneller 1-1-2 te bellen, ook bij verdachte situaties.
Vanaf het begin van de campagne in november, heeft Politie Utrecht honderden nieuwe volgers op Twitter. Dat aantal groeit nog dagelijks. Daarom wil de politie het kanaal ook op andere manieren inzetten. Zo is een pilot met twitterende agenten in voorbereiding. Een van de voordelen van Twitter is dat gebruikers elkaars berichten citeren. Zo kan de politie in korte tijd heel gericht een groep mensen bereiken. Maar zij kan ook snel laten zien of er resultaten zijn geboekt. Is een autokraker gepakt, dan meldt de politie dat via Twitter.
De politie zet ook internetsites in zoals politie.nl en stopdecriminaliteit.nl voor opsporings- en informatiedoeleinden.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.