Heineken niet in beroep over bierreclame

UTRECHT - De bierreclames blijven weg van de velden sportvereniging Kampong. Heineken gaat niet in beroep tegen de uitspraak van de Reclame Code Commissie.
Ouders hadden een klacht ingediend omdat volgens hen te veel kinderen met de bierreclame werden geconfronteerd.
Een woordvoerder van Heineken liet vrijdag weten dat de bierbrouwer zich neerlegt bij de uitspraak, omdat het concern zich met zijn reclame niet wil richten op minderjarigen.
Heineken neemt komend jaar de zogeheten boardingsituatie bij andere door haar gesponsorde amateursportverenigingen onder de loep. Daar waar nodig neemt de bierbrouwer samen met de clubs maatregelen en past "de invulling van de sponsorovereenkomst aan", aldus de woordvoerder.

25 PROCENT

Bierbrouwer Heineken moest de reclameborden weghalen omdat volgens de

Reclame Code Commissie op sommige ogenblikken meer dan 25 procent van het

publiek op en rond de velden van Kampong uit minderjarigen bestaat.
Het ging om reclameborden langs twee hockeyvelden en een voetbalveld, waarop het logo van de bierbrouwer stond. Op de website van de sportclub stond een banner van het logo. Wie daarop klikte, kwam op de homepage van de adverteerder uit. Ook de banner werd weggehaald.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.