Meneer Bloemen (86) hád een afspraak, maar toen sloot de vaccinatielocatie: 'Nu pas in januari mijn booster'

PROVINCIE UTRECHT - Hij dacht dat hij vrijdag samen met zijn vrouw zijn boosterprik zou krijgen. Tot Tjebbe Bloemen uit Driebergen bij RTV Utrecht las dat zijn vaccinatielocatie dan helemaal niet meer open zou zijn. De GGD sluit vanaf vandaag namelijk tijdelijk vaccinatielocaties. Bloemen en zijn vrouw moesten een nieuwe afspraak maken en kunnen nu pas in het nieuwe jaar terecht voor een hun boosterprik.
Stomverbaasd was hij toen hij las dat de vaccinatielocatie vrijdag helemaal niet open is. "Ik heb er nooit bericht van gehad dus ik heb direct de GGD gebeld", vertelt Bloemen. "Toen heeft iemand daar een nieuwe afspraak voor ons maakt maar toen moesten we dus wel wachten tot januari."
Meneer Bloemen (86) uit Driebergen wacht weken op boosterprik door sluiten vaccinatielocaties
De GGD sluit tijdelijk 21 van de 29 locaties om het personeel efficiënt in te zetten. Er zijn bijvoorbeeld minder EHBO'ers nodig als ze op een paar locaties aanwezig zijn waar ze meer mensen kunnen helpen. Door te focussen op grote locaties wil de GGD meer mensen sneller een boosterprik geven. In een paar weken tijd moeten er een miljoen mensen worden gevaccineerd in de regio Utrecht.
Deze strategie zorgt ervoor dat mensen mogelijk verder moeten reizen voor een boosterprik. "Ik kreeg wel nieuwe locaties maar wij hebben geen auto meer en de kinderen werken", zegt meneer Bloemen. Hij vindt het jammer dat hij langer moet wachten. "Ik vond het al lang duren voor onze afspraak in december dus ik probeerde het al te vervroegen. Niet dat wij bijzonder zijn maar we zijn wel boven de 80. Ik hoor steeds dat zij als eerste mogen maar vergeet het maar."

Foutje

De GGD is verbaasd door het verhaal van de familie Bloemen. "We hebben mensen die een afspraak hadden op een kleine locatie gebeld en die hebben we op de grote locaties uitgenodigd op dezelfde dag en bij voorkeur hetzelfde tijdstip", zegt een woordvoerder. "Het kan zijn dat we iemand niet konden bereiken maar we hebben wel enorm ons best gedaan. In dit geval is het mogelijk dat het als een nieuwe afspraak is verwerkt waardoor het pas in januari is gepland."
De grootste teleurstelling is ondertussen gezakt bij meneer Bloemen. Samen met zijn vrouw wacht hij geduldig op zijn boosterprik. "Ach ik ga er maar vanuit dat iedereen z'n best doet", besluit hij.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.