Serious Request haalt ruim 2,3 miljoen euro op voor Het Vergeten Kind

Drukte bij start van het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Amersfoort.
Drukte bij start van het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Amersfoort. © 365press
Amersfoort - De goededoelenactie Serious Request van NPO 3FM in Amersfoort heeft dit jaar ruim 2,3 miljoen euro opgeleverd. Dat is opnieuw iets meer in vergelijking met recente jaren. Alle donaties gaan dit keer naar stichting Het Vergeten Kind.
Dj's Sophie Hijlkema, Rob Janssen en Barend van Deelen zaten afgelopen week in het Glazen Huis in Amersfoort opgesloten. Vandaag aan het einde van de middag ging de sleutel weer van het slot en werd het eindbedrag onthuld. "Ongelooflijk!", riep Janssen het toegestroomde publiek toe. "Deze is voor jullie namens alle vergeten kinderen in Nederland! Jullie waren geweldig!"

Opbrengst hoger

Sinds 2019 zit de opbrengst van Serious Request weer in de lift, nadat een jaar eerder het laagste bedrag sinds de start in 2004 werd opgehaald. Vorig jaar was de opbrengst iets meer dan 2 miljoen euro. Op het hoogtepunt tussen 2012 en 2014 werd drie jaar op rij meer dan 12 miljoen euro verzameld.
De actie kreeg afgelopen week na een paar dagen met een tegenslag te maken toen Hijlkema en Janssen corona bleken te hebben. De actie ging door maar het Glazen Huis ging wel verder op slot. Gasten konden alleen in gesprek met de dj's bij de brievenbus.
Gisteren werd bekend dat de actie Missie 538 van radio 538 4,2 miljoen euro euro heeft opgehaald voor het Prinses Máxima Centrum. Met het bedrag worden drie clean rooms bekostigd. Dat zijn kamers waarin afweercellen van kinderen worden 'geprogrammeerd' kankercellen aan te vallen.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.