Rabobank onderzoekt verband eerdere storing

UTRECHT - Rabobank onderzoekt of er een verband is tussen de storing bij het internetbankieren van maandag en die van 20 februari jongstleden. Dat bevestigde een woordvoerder desgevraagd. Volgens de woordvoerder ligt de prioriteit maandag bij het oplossen van de storing die al een groot deel van de dag duurt.
Hij liet weten dat de Utrechtse bank geen verband ziet tussen de grote storing van maandag en die van 7 april waarbij Raboklanten als gevolg van een euvel tijdens onderhoud de gegevens van andere klanten konden inzien.
Met de storing van 20 februari ziet Rabobank als overeenkomst dat het internetbankieren "hinder ondervond van grote hoeveelheden dataverkeer". Of er een daadwerkelijk verband is, moet onderzoek uitwijzen.
Internetbankieren en in eerste instantie ook mobielbankieren van Rabobank wordt sinds maandag in de loop van de ochtend zwaar gehinderd. Dat zou komen door een zogenoemde DDoS-aanval, waarbij partijen een site met grote hoeveelheden informatie bestoken waardoor het netwerk vastloopt.
De storing van het internetbankieren duurde maandag aan het begin van de avond nog voort, wat relatief lang is.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.