Veel klachten over restitutie ov-chipkaart

REGIO - Er moet een centraal meldpunt op internet komen waar reizigers hun geld kunnen terugvragen van OV-bedrijven. Dat zegt het OV-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, dat is gevestigd in Amersfoort.
Vergeleken met vorig jaar wordt er een stuk minder geklaagd door reizigers. In de eerste zes maanden van 2010 kreeg het loket maandelijks zo'n 700 zaken voorgelegd. Na de drukke maand januari dit jaar zakte het aantal in februari en maart naar respectievelijk 422 en 358. In totaal waren er 1446 klachten.
De NS en het bedrijf dat de ov-chipkaart uitgeeft (TLS) kregen met respectievelijk 493 en 350 meldingen het leeuwendeel van de klachten aan hun broek, gevolgd door Connexxion met 180.

QLINER

Over Arriva ontving het OV-loket veel klachten over de verhoogde prijzen voor de Qliner, die rijdt tussen Papendrecht en Utrecht.
Het OV Loket werd in 2008 met financiële steun van het Rijk in het leven geroepen en verwerkt klachten van reizigers die door de vervoerders niet afdoende worden geholpen.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.