Bol.com krijgt belangrijke reclameprijs

UTRECHT - De tv-spotjes en andere promotiematerialen van de Utrechtse webwinkel Bol.com zijn donderdagavond onderscheiden met een Gouden Effie. De prijs voor de meest effectieve reclamecampagne werd uitgereikt op het branchefestival 24 uur van de reclame, waar ook Bill Clinton een speech hield.
Volgens de jury, onder leiding van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk, is de campagne van Bol.com een "uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk".
De afgelopen jaren profileert de webwinkel, met de hoofdvestiging aan de Keulsekade, zichzelf als best gesorteerde en de beste winkel van Nederland, onder meer met filmpjes over een takelwagen en over een schoonmaakster.
Naast het gouden eremetaal werden ook zes Zilveren Effies en zeven Bronzen Effies toegekend. Deze gingen onder meer naar Eneco, Centraal Beheer Achmea en FrieslandCampina. Ook de campagne over de ziekte ALS, met billboards met 'ik ben inmiddels overleden' werd met een Zilveren Effie geëerd.
Jaarlijks worden in meer dan 30 landen Effies uitgereikt. In Nederland gebeurt dat sinds 1984. De organisatoren zijn de VEA, de vereniging van communicatieadviesbureaus, en de BVA, de bond van adverteerders.