Glossy moet nieuwe priesters werven

UTRECHT - Het Aartsbisdom Utrecht heeft de eenmalige glossy 'Priester' uitgebracht. Met het tijdschrift wil het bisdom de aantrekkelijkheid en veelzijdigheid van het priesterambt laten zien.
Het Aartsbisdom Utrecht kampt met een tekort aan priesters. De hoop is dat mannen met een roeping over de streep worden getrokken.
Voor de glossy zijn negen priesters geïnterviewd, waarvan de nestor is geboren in 1938 en de jongste in 1983. Eén van hen is kardinaal Eijk, een ander is gehuwd en vader van vijf kinderen.
In het blad vertellen de geïnterviewde priesters openhartig over hun roeping, hun geloof, hun twijfels en hun overtuigingen. Ook moeilijke thema's als ziekte en verliefdheid komen aan bod. Als het gaat over het priesterschap in een tijd van ontkerkelijking zegt één van hen: "Priesterschap is niet voor watjes."
De glossy is dit weekend officieel gepresenteerd tijdens de gebedsdag om roepingen. De Priester kost 4,95 euro en is te bestellen bij het Aartsbisdom Utrecht.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.