KNVB ziet brood in 'helden van morgen'

ZEIST - De KNVB gaat commercieel met Jong Oranje. Voor het komende EK onder de 21 in eigen land (10-23 juni) ontwikkelt de voetbalbond speciale activiteiten om het talententeam te promoten.
Volgens de KNVB is er veel belangstelling voor 'de helden van morgen'. De bond wil daar op in spelen. Een van de Jong Oranje-spelers is Rick Kruys van FC Utrecht. Ook Utrechter Ismail Aissati en voormalig FC'er Dwight Tiendalli zitten in de selectie van Foppe de Haan.
Voor het commerciële project heeft de KNVB opnieuw marketingman Jeroen Jaring aangesteld. Hij vervulde in de aanloop naar het wereldkampioenschap voor A-landen vorig jaar in Duitsland bij het grote Oranje dezelfde functie.
Het is voor het eerst in de historie dat de KNVB actief de markt gaat benaderen met commerciële acties voor een jeugdteam. De voetbalbond wil de 'helden van morgen' op vele gebieden uitdragen, vooral via sponsoring en via de media.

Heb je een tip of opmerking? Stuur ons je nieuws of foto via WhatsApp of mail.